Ga naar inhoud


Politie, is je beste vriend ?!?!?!


Miauw

Aanbevolen berichten

Tja, oordeel zelf, maar mijn mening over de politie Kennemerland was voor deze actie al diep triest.

 

 

Haarlem - Burgemeester en korpsbeheerder Bernt Schneiders heeft opheldering gevraagd bij districtchef Peter Holla naar aanleiding van een video van AB-Radio. Het filmpje over de aanhouding van een 52-jarige Haarlemmer donderdagavond in de Zijlstraat doet veel stof opwaaien.

 

De beelden van AB-Radio zijn ruim 190.000 keer bekeken en honderden kijkers hebben gereageerd. De video van AB-Radio stond vrijdag op ondermeer Geenstijl en Telegraaf.

 

Sinds maandagavond is de video ook zichtbaar op vrijwel alle grote nieuwswebsites. Te zien is dat de man een knietje krijgt van een politieagent, waarna hij in elkaar zakt en in de boeien wordt geslagen. Bernt Schneiders zei maandag in een reactie tegen het ANP dat hij vindt dat de zaak goed moet worden bekeken. "Als blijkt dat er evident onjuist is opgetreden, moet je niet wachten tot iemand zelf een klacht indient", aldus Schneiders tegen het persbureau ANP.

 

Schneiders heeft bij districtchef Peter Holla om opheldering gevraagd. Hij wil weten of het geweld dat de politieagent heeft gebruikt proportioneel was. Agenten mogen gepast geweld gebruiken als verdachten zich verzetten tegen hun aanhouding. Zij moeten dat dan bij terugkomst op het politiebureau melden aan hun leidinggevende, waarna een rapport hierover wordt opgemaakt. Of dat in het geval van de 52-jarige Haarlemmer ook is gebeurd, is nog niet duidelijk.

 

De politie komt vandaag met meer informatie, aldus het ANP.

 

Datum: dinsdag 06 juli 2010

 

Bron: AB-Radio

 

Filmpje van de bron

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je goed kijkt wordt het knietje gegeven naar aanleiding van de actie van de vrouwelijke agent, daarna gebeurd er even niets en geeft de mannelijke agent een knietje, dat had makkelijk zonder knietje gekund.

 

Hoe laag kan je als politieagent zakken?

 

Dit zal nog wel een staartje gaan krijgen.

 

Denk er aan, de eerste 2 zijn stadswachten.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stadswacht had de man aan kunnen houden en over kunnen dragen aan de politie.

 

Politie heeft correct gehandeld met aanhouding. Het is een onschuldig knietje boven de gordel, wat de verdachte voor een max 3 seconden handelbaar maakt.

 

Beter als pepperspray die vaker wordt gebruikt.

 

Opgeblazen in het nieuws (vooral Telegraaf en hun onderdeel GeenStijl)

 

In het PV zal zeker staan dat de verdachte zich heeft verzet bij aanhouding en dat de aanhouding tactisch zonder geweld is verlopen.

 

Einde verhaal.

 

Mocht de man een aanklacht indienen dan zal hij eerst mogen uitleggen waarom hij zich heeft verzet bij de aanhouding. De rest kan iedereen wel invullen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voor mij vind dat de politie verkeerd handelde. Ze hadden die man op de grond kunne duwen en dan in de boeien slaan ( standaard procedure ). Dat knietje had totaal geen nut bij de arrestatie. Ik hoop dat de arrestant een rechtszaak tegen die agend begint.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik de kop las van dit topic dacht ik eerst ...daar gaan we weer.....

wederom een nutteloze actie van de politie.

maar als ik goed kijk naar de beelden dan ben ik van mening dat juist de onverwachte 'knie' actie tot een juist gevolg is gekomen, namelijk de man in hechtenis nemen.

naar mijn menig daagde hij de blauwe macht al genoeg uit !

 

moet je wachten tot iets uit de hand loopt of moet je juist zorgen dat zoiets niet zal gebeuren..

naar mijn menig herstelde deze agent de orde op de straat.

 

wat mij betreft hulde aan het besluit van deze agent...

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel Nederland heeft altijd de mond vol dat er niet genoeg blauw op straat is en dat er veel te soft wordt opgetreden.

Doen ze eens een keer iets staan dezelfde mensen meteen klaar om afkeurend commentaar te leveren.

 

Het wordt tijd dat het gezag eens hersteld wordt en dat het de mensen duidelijk wordt dat regels voor iedereen gelden en niet alleen voor anderen.

 

In mijn ogen heeft deze man nog niet genoeg pak rammel gehad gezien de grote bakkes die hij nog steeds had toen hij afgevoerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik de eerste zijn die iets over de stadswacht zegt. Normaal heb ik het daar niet zo mee, maar deze donkere jongen blijft wel ontzettend rustig en heeft de boel goed in de hand. Dan komt er opeens een politiewijf aanzetten die de boel weer gelijk op tilt laat slaan. Ze had ook even rustig de situatie kunnen bekijken en dan die vent gewoon meenemen. Ik ben ook niet voor de softe aanpak, maar dit was wel erg direct.

 

Vooral omdat er zat situaties zijn waar nodig moet worden ingegrepen, maar dan durven ze juist niet. Hier was de boel onder controle en dan even hard doen....

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Endeavour
Laat ik de eerste zijn die iets over de stadswacht zegt. Normaal heb ik het daar niet zo mee, maar deze donkere jongen blijft wel ontzettend rustig en heeft de boel goed in de hand. Dan komt er opeens een politiewijf aanzetten die de boel weer gelijk op tilt laat slaan. Ze had ook even rustig de situatie kunnen bekijken en dan die vent gewoon meenemen. Ik ben ook niet voor de softe aanpak, maar dit was wel erg direct.

Vooral omdat er zat situaties zijn waar nodig moet worden ingegrepen, maar dan durven ze juist niet. Hier was de boel onder controle en dan even hard doen....



Dat zie je dus goed, dat is wat er werkelijk gebeurde.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pff..daar noem je me ook 2 ,telegraaf en geenstijl sick

 

Als ze de boel kunnen opblazen voor de kijk/leescijfers dan zijn het net aasgieren.

 

Wbt de politie, ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta. Ze mogen niks van bovenhand. Ze moeten van de leiding tot een dialoog komen met de boefjes in de wijk. Praten om de gastjes om te krijgen zodat deze geen overlast meer veroorzaken. De buurt ziet dat dan als agenten die niet durven. En omdat de leiding vindt dat de politie elke verkeers overtreding moet bekeuren wordt de politie agent alleen maar een vijand van de burger.

 

Ze worden afgeblaft,bedreigt en tegenwoordig zelfs aangevallen. En dat omdat in deze beroepsgroep de top groter is dan de werkvloer.

 

ik heb ook al eens een bekeuring gekregen en daar baal ik dan ook gigantisch van. Maar ik ben mischien een van de weinige die niet naar de agent kijk maar naar mezelf. Ook 5kmh te hard is een overtreding. gewoon betalen en de schuld bij jezelf zoeken. je neemt een risiko en als je gepakt wordt ben je het zelf schuld. Tis jouw risiko wat je neemt en niet de agent.

 

Als de burger geen respect heeft voor een agent moet hij dat kunnen afdwingen. Als het uitdelen van een tikje of knietje nodig is om een situatie onder controlle te krijgen is dan heeft hij mijn zegen. Zolang het maar geen zinloos of overdreven geweld is. Maar nee, geeft de agent een knietje dan staat zijn carriere en toekomst op het spel. Want dat mag niet van de leiding.

 

Ik heb een paar jaar geleden in onze flat overlast gehad van drugsdealers en de politie ging met mij de flat even rond om te kijken of die dealer weg was.

Bij mijn vraag of ik die dealer de flat vriendelijk maar met een beetje druk wink uit de flat mog verwijderen zei hij mij dat dit niet mocht. Maar hij zei er ook bij dat een dealer wel eens door onder invloed van een trap kon vallen smile

Als hij maar zo viel dat niemand het zag. Dat maakte mij iig duidelijk dat ze wel willen optreden maar gewoon niet mogen.

 

En dan komt er weer zo'n sensatie media die het "harde optreden" van de politie aan de kaak willen stellen.

Alles voor de verkoopcijfers onder het mom van de onrechtvaardigheid.

 

Wordt iemand ge-arresteerd en verzet hij zich dan mag hij van mij rustig een beetje "auwa" krijgen smile , zelf schuld dikke bult.

 

Maar de politie wordt door de burokratie gemuilkorft en tot "gandhi-ridders" gemaakt.

Verloren zaak waar de criminelen alleen maar profijt van hebben. Het is tegenwoordig zelfs een status symbool geworden om opgepakt te worden.

Kijk naar de strandrellen, de politie wordt bedreigt en bijna gelynched. Ze maken gebruik van hun wapen wat resulteert in een schorsing van de betroffen agenten. Ze hadden een lintje moeten krijgen!

Imo moet de politie hard maar rechtvaardig kunnen (en vooral mogen) optreden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik met je eens endeavour. Ik dacht zal wel weer een filmpje zijn waar de politie getreitert wordt tot het einde en dan ingrijpt.

 

Maar die agente handelt compleet verkeerd. Dan is dat knietje meer gevolg van haar falen. Schoolboek voorbeeld voor de politie hoe je niet met een situatie omgaat.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Endeavour
Ze had ook even rustig de situatie kunnen bekijken en dan die vent gewoon meenemen.


Zo te zien is dat nou juist wat de man niet wilde .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...