Ga naar inhoud


Politie, is je beste vriend ?!?!?!


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: druid
ben ik met je eens endeavour. Ik dacht zal wel weer een filmpje zijn waar de politie getreitert wordt tot het einde en dan ingrijpt.

Maar die agente handelt compleet verkeerd. Dan is dat knietje meer gevolg van haar falen. Schoolboek voorbeeld voor de politie hoe je niet met een situatie omgaat.
Waarom zou de politie uberhaupt getreitert moeten worden.
Je mag politie helemaal niet treiteren en doe je dat wel moeten ze zo hard als mogelijk optreden zonder je invalide te maken.
Dat schept respect en zal provocateurs 2 keer doen nadenken.
Er zijn van de laatste jaren veel voorbeelden waarin zij machteloos waren helemaal fout er bovenop slaan met de gummilat [zoals vroeger te doen gebruikelijk was] helpt dat niet rubberkogels en traangas gebruiken.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Citaat:
Stadswacht had de man aan kunnen houden en over kunnen dragen aan de politie.

 

Pff..stadswacht.

Verkapte melkert-baan met net zoveel rechten als een gewone burger.

Ze willen politie agent zijn maar konden kiezen tussen licom, mileu politie ,stadswacht of een uitkering.

 

Loosers met een groot ego.Er zullen ongetwijfelt goeie tussen zitten maar ik ken een paar persoonlijk en die geven mij mischien een verkeert beeld.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
Maar die agente handelt compleet verkeerd.
Jij kunt het filmpje 5 keer terug kijken, maar een agent handelt op het moment.
Waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden.
Maar wie ben jij om op je luie stoel achteraf een beetje examinatortje te gaan zitten spelen.
Origineel bericht van: druid
Schoolboek voorbeeld voor de politie hoe je niet met een situatie omgaat.
Heb jij een politie opleiding gehad dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van op de sensatie journalistiek af te gaan zou je eens het hele verhaal kunnen opzoeken. Er is heel wat aan vooraf gegaan.

 

Als politie agent moet je beschermd worden en zou iedereen die dit soort onzin upload moeten worden aangepakt.

 

Enig idee hoe zwaar de keuringen en opleidingen zijn voordat je de straat op mag? Als een agent het nodig vindt iemand een knietje te geven dan moet daarmee de kous af zijn.

 

Als je je gedraagt kom je nooit in deze situatie. Het is niet zo dat de agent naar iemand toe is gelopen en hem maar een knietje gaf uit verveling.

 

Er moet veel en veel harder worden opgetreden en agenten moeten weten dat zij geweld mogen gebruiken omdat wij als burgers ervoor hebben gekozen deze mensen toe te staan ons te beschermen. Dan moet je ze dit ook laten doen ipv elke kans die je krijgt om ze af te schieten gelijk op te pakken.

 

Kom een keer terug als er echt iets gebeurt. Een knietje... *zucht*

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf erbij, mijn vrouw heeft inmiddels ook gekeken, dat er bij de aanhouding door de politie juist is gehandeld.

 

Een andere tactiek had met de rechterbeen een omhaal kunnen zijn aan de binnenkant van de man zijn rechter bovenkuit en dan doortrappen. De man komt dan ten val en is dan ook in te rekenen.

 

De stadswacht heeft net als iedere andere Nederlander het recht om een aanhouding te verrichten en de aangehouden persoon direct over te dragen aan de politie. Dit viel mijn vrouw op, waarom dit niet gedaan is.

 

Een ander recent incident is dat de politie een man neerschiet die met een mes op een agent afkomt. Hiervoor zijn 2 technieken die zonder probleem kunnen worden toegepast. Eén daarvan is pepperspray en de andere is de armen gekruist houden (lijkt op afschermen) voor je hoofd en dan de persoon zijn armen omhoog druken. Tijdens deze manouvre kan de agent met zijn rechterarm de onderarm van de man pakken en deze 180 grd draaien. Het mes zal vallen en door het doordraaien van de arm ligt deze op zijn rug. De agent pakt dan met zijn linkerarm de linkerarm van de aanvaller. Wil de aanvaller dan nog iets doen dan de rechterarm iets oplichten.

 

Wordt allemaal getraind.

 

Het neerschieten van de man heeft wel degelijk een staartje en deze is op non-actief gesteld totdat een intern onderzoek, gevolgd door een extern onderzoek de diender vrij pleit. Omdat eea met dodelijke afloop is (lees: niet in de benen geschoten) zal deze diender in het gunstigste geval een kantoorbaan krijgen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Een ander recent incident is dat de politie een man neerschiet die met een mes op een agent afkomt. Hiervoor zijn 2 technieken die zonder probleem kunnen worden toegepast. Eén daarvan is pepperspray en de andere is de armen gekruist houden (lijkt op afschermen) voor je hoofd en dan de persoon zijn armen omhoog druken. Tijdens deze manouvre kan de agent met zijn rechterarm de onderarm van de man pakken en deze 180 grd draaien. Het mes zal vallen en door het doordraaien van de arm ligt deze op zijn rug. De agent pakt dan met zijn linkerarm de linkerarm van de aanvaller. Wil de aanvaller dan nog iets doen dan de rechterarm iets oplichten.

 

Zou ik een agent zijn en zou er iemand met een mes dreigend op mij af komen, trok ik mijn wapen en schoot hem waarschijnlijk meteen op een plek waar hij niets meer doet, of als de afstand groot genoeg is, eerst in zijn rechter knie en daarna in zijn linker.

 

Als agent moet je geen enkel risico nemen in dergelijke situaties. Je zet iedere dag je leven op het spel en je krijgt daar slecht voor betaald.

 

Als iemand zich zoals in dit geval verzet tegen arrestatie en je hebt een paar keer duidelijk gewaarshuwd zoals ook hier gebeurde, gewoon een knuppel er op handboeien om, afvoeren en verder niet ouwewijven.

 

Of die man nu in eerste instantie wel echt iets ergs heeft gedaan of niet, hij verzet zich hevig, scheld de ambtenaren uit en zorgt dus zo zelf dat politie inzet onvoormijdelijk is. De politie had geen andere keuze want deze man zou zich gegarandeerd ook tegen arrestatie door de agenten verzet hebben en was helemaal niet voor reden vatbaar.

 

Ik zou zelf ook geen risico hebben genomen en zodra de man zich ook maar minimaal verzet, meteen tegen de grond hebben gewerkt en hem in de boeien hebben geslagen.

 

Jullie vergeten dat in eenzelfde situatie een agent of standswacht (opsporingsambtenaar) zo een mes in zijn donder kan krijgen, in zijn arm gebeten kan worden (risico op aids) of in zijn ogen gespuugd kan worden als hij te soft is.

 

Zouden jullie dat risico willen lopen? Ik niet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wandelend stuk luchtvervuiling zorgt voor veel te veel onrust in de straat. Dit soort aandachttrekkers meteen meenemen en als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks. Hulde voor de politie.

 

Ik heb nu ook een mening gegeven maar realiseer me daarbij dat het een politiek getinte discussie kan worden op dit forum en dat is eigenlijk iets wat we hier kunnen missen als kiespijn.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat agentenwijf handeld natuurlijk helemaal fout, lekker d´r op los raggen en machtsvertoon met 5 agenten om haar heen is natuurlijk niet het schoolvoorbeeld van hoe de politie moet optreden.

Neemt niet weg dat dat jong een goed pak op zijn flikker nodig had en dat knietje daar heb ik geen probleem mee.

Had ie maar niet zo´n grote waffel moeten hebben.

Ik hoop voor hem dat hij nu weer gezellig bij zijn pappa en mamma met z´n meccanodoos aan het spelen is.

 

Waar ging het konflikt eigenlijk om? :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foute handeling van de Agente, ze komt aan vliegt er metaan in. Maar het had nooit zo ver moeten komen. Die man had al lang in de boeien moeten zitten.

 

Weer zo'n vervelend ettertje die denkt dat hij tegen de politie mag ingaan.

 

Niemand heeft tegenwoordig nog respect voor gezag.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de man in kwestie nu gewoon rustig had meegewerkt en zijn grote mond gewoon had gehouden, dan had er niet zoveel belastinggeld ingezet hoeven worden om die man aan te houden.

 

..maar ja, er zijn nu eenmaal van die "stoere" mensen die denken flink te zijn door een grote mond op te zetten tegen de politie, daar maken ze het in de regel alleen maar erger mee.

 

Tja, geenstijl en telegraaf.... tired

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede actie maar duidelijk niet hard genoeg. Hij kon daarna nog lopen.

 

Voetbaltuig in Den Haag gezien?

Als er in de duinen te veel herten lopen die overlast veroorzaken knallen we ze gewoon af. Eén en één is drie zou ik zeggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die flik trakteren met een tja nog grotere trap in zijn "decimalen" 0,0 zou een gepaste reaktie zijn, dan weet ie als ie het nog es doet wat ie kan verwachten...

Sommige personen in uniform voelen zich sterker door de macht die er achter staat, maar ze vergeten hun verantwoordelijkheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Foute handeling van de Agente, ze komt aan vliegt er metaan in. Maar het had nooit zo ver moeten komen. Die man had al lang in de boeien moeten zitten.

Weer zo'n vervelend ettertje die denkt dat hij tegen de politie mag ingaan.

Niemand heeft tegenwoordig nog respect voor gezag.



Helemaal mee eens! behalve dan dat "metaan" hé.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Het nieuws komt niet via de telegraaf, die heeft het alleen overgenomen en er een eigen draai aan gegeven.

Er staat niet voor niets een bron vermelding.



Als je leest wat er aan voorafging is die politie actie meer dan terecht.

De man fietste volgens de politie met hoge snelheid door de Barteljorisstraat in het centrum van Haarlem. Dat is een wandelgebied. Toezichthouders die daar liepen, moesten voor hem opzijspringen.

Ze maanden hem te stoppen, wat hij niet deed. In de Zijlstraat haalden zij de man in en spraken hem aan. Hij weigerde volgens de politie opnieuw alle medewerking.

De Haarlemmer liep een café binnen. Toen de man na korte tijd terugkwam, pakte hij zijn fiets om weg te gaan. Een toezichthouder hield hem aan, omdat de man weigerde zijn identiteit bekend te maken. Hij sloeg de toezichthouder.

Door de worsteling die volgde, vielen ze allebei op de grond. De toezichthouder raakte gewond aan zijn scheenbeen. Het vervolg van de aanhouding is door een cameraman opgenomen.

De man verzette zich ook tegen agenten, die te hulp waren gesteld. Daarop gaf een van hen hem een knietje, waarna hij in de boeien kon worden geslagen en afgevoerd.

citaat: nu.nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...