Ga naar inhoud


[internetbellen] Is de kwaliteit gelijk aan vaste telefonie?


Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Citaat:
Waar ik nog steeds niets van snap is dat die beveiligingsinstallaties nog steeds niet direct over tcp/ip hun melding afhandelen.

 

Dat kan bij 9 van de 10 verzekeringsmaatschappijen tegenwoordig wel. Ze eisen dan echter wel vaak een IP melder met GSM fallback, ofwel moet er dan nog wel een GSM kaart met abonnement in. Waarom doen ze dat? Ohja, omdat internet aantoonbaar minder betrouwbaar is dan de KPN lijn wink

 

Citaat:
Maar als je de router goed afstelt dat voip verkeer voorrang heeft komt dit alleen nog voor als de andere partij spul niet voor elkaar heeft en via voip belt.

 

 

Dat is natuurlijk niet waar. Die storingen kunnen dan nog steeds voorkomen want jouw router is maar een heel klein stukje van de verbinding naar je VoIP dienst aanbieder.

 

Daar zitten nog talloze switches en lijnen tussen die allen jitter, storing en uitval kunnen verzoorzaken.

 

De betrouwbaarheid van het internet (met name in Nederland) wordt steeds beter, maar een KPN lijn is voor telefonie simpelweg aantoonbaar betrouwbaarder en de kwaliteit is constanter.

 

Alles heeft zijn voor- en nadelen. Hier wordt door een aantal mensen gewoon aan de nadelen voorbijgegaan alsof ze zich op een of andere wijze aangevallen voelen. Dat is nergens voor nodig.

 

Jouw situatie is de ander niet dus moet je ook accepteren dat jouw sitautie niet voor iedereen de beste oplossing is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Michel jij begint bij vrijwel iedereen die voip info vraagt over jitter latency en andere zaken te praten. Echt, ik bel me rot en heb daar eigenlijk geen last van tenzij ik per ongeluk teveel download gelijktijdig. Jij hebt het altijd over problemen met UDP poorten e.d. nou echt, ik lever goede kwaliteit Voip pbx en de storinkjes zijn eigenlijk nihil te noemen. Je bent erg eenzijdig in je info en totaal NIET objectief. Beetje beroeps blindheid denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De beroepsblindheid zit dan toch echt aan aan jouw kant, want ik ben juist wel objectief of in ieder geval een flink stuk objectiever dan jij wink

 

Ik zou namelijk beroepshalve (commercieel gezien) lyrisch moeten zijn over VoIP, maar ik accepteer dat het ook nadelen heeft en ben niet bang die ook gewoon eerlijk te noemen.

 

Aan die nadelen ga jij volledig voorbij en schetst zo een heel erg eenzijdig beeld dat VoIP geen recht doet.

 

Bovendien lees je ook heel erg slecht want je wil kennelijk alleen de nadelen lezen en aan de door mij genoemde voordelen ga je volledig voorbij.

 

Als ik schrijf dat VoIP minder betrouwbaar is dan een standaard analoge of ISDN KPN lijn, lees jij kennelijk dat VoIP onbetrouwbaar is.

Als ik schrijf dat VoIp voor de meeste consumenten niet heel interessant is, less jij kennelijk dat VoIP niet interessant is.

Goed lezen en interpreteren kan helpen!

 

Als jij goede kwaliteit VoIP pbx'en levert, zoals je beweeerd, heb ik toch wel een beetje met jou en dan met name je klanten te toen. Echt heel veel kennis op het gebied lijk je niet te hebben als ik zo lees hoe jij de infrastructuur van een VoIP installatie en die van een KPN installatie omschrijft. Daar klopt namelijk geen hout van wink

 

Ik noem maar even als voorbeeld jouw bewering dat VoIP net zo goed kan klinken als ISDN en dat dit veel beter is dan een anloge lijn, terwijl er tussen ISDN en een analoge lijn geen enkel hoorbaar verschil in klank is.

Ik noem nog even jouw bewering dat als je met KPN belt, je dan volgens jou ook via VoIP zou bellen. Onzin natuurlijk. Je snapt duidelijk helemaal niet hoe het KPN netwerk werkt en je snapt volgens mij ook niet voldoende hoe een VoIP netwerk werkt.

 

Je geeft ook helemaal geen inhoudelijk antwoord op mijn argumenten. Je loopt maar een beetje te roepen en vervolgens beledig je de persoon waarmee je de discussie voert door hem beroepsblind te noemen. Zeer professioneel allemaal.

 

Heb je jezelf ooit wel eens grondig verdiept in de techniek of ben jij er een die net een 3CX CD of kant en klaar Elastix CD'tje met FreePBX web interface kan installeren en zich dan VoIP of Asterisk expert noemt?

 

Jammer hoor, hoe het af en toe onmogelijk blijkt een normale discussie te voeren met wederzijds respect.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is goed hoor. whatever. Zoals je titel onder je naam al aan geeft: TIJDELIJK beheerder.

 

Ben je aan het solliciteren naar beheerder.

De manier en wijze waarop jij doet voorkomen alsof je er werkelijk alles van weet is op zijn minst arrogant te noemen.

 

Veel plezier verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat waren dan zeker weer je prima argumenten. wink

 

Ik claim er absoluut niet alles vanaf te weten. Dat kan ook niet want daarvoor beweegt het IT en telefonie wereldje te veel. Je leert iedere dag weer wat nieuws en iedere dag wordt het interessanter en wordt je kennis groter.

 

Ik durf wel te beweren dat ik op het gebied van de PSTN en IP telefonie techniek wat meer weet dan jij.

 

Zelf gaf ik een aantal prima agumenten die jij meteen onzin noemde met daar achteraan een aantal totaal ongefundeerde beweringen.

 

Zou je gewoon een normale discussie hebben gevoerd, was er nu niets aan de hand, maar jij wil liever maar wat roepen om vervolgens je beweringen kracht bij te zetten door de ander te beledigen.

 

Dan kan je inderdaad maar beter pianoles gaan geven smile

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik dacht niet dat ik je beledigd had hoor. Je kan schijnbaar niet zoveel hebben. Jij haalt er wel gelijk mijn prive leven bij door ff op mij te googelen en te kijken wat ik allemaal doe en dat dan hier te vermelden, ik denk dat dat niet netjes is en volgens mij heb ik je geen toestemming gegeven om mijn bezigheden namens mij te vermelden hier in het forum. Ik geef weldegelijk argumenten in een eerdere posting en ik zeg ook niet dat jij voip totaal niet interessant vindt, maar ik geef aan dat de doelgroep waar jij het niet interessant voor vindt juist de groep is waar het wel interessant voor is. En ik vind nog steeds dat jij OVERKOMT alsof alles wat jij zegt allemaal zo is, op basis van metingenen je ervaring. Echter toch kan ik je garanderen dat de problemen die jij noemt vrijwel niet voorkomen en dus een vertekenend beeld geven in je verhaal. Mochten die problemen met voip bij mensen wel voorkomen dan zijn dit vaak tijdelijke en op te lossen problemen. Met de huidige internetverbindingen zijn zeer goede voip verbindingen op te bouwen die weldegelijk de toets der betrouwbaarheid kunnen doorstaan. Ik doe dit al jaren en heb eerlijk gezegd, sorry voor jou, NOOIT problemen. Mijn server staat in een goed datacentrum en heeft een ver boven de 99% uptime. Mijn klanten bellen onderling met ZUIVER Voip op de hoogste codec. Bedrijven waar ik Asterisk installeer hebben ook binnenshuis zuiver hoge codec en totaal voip. Dus jou weerwoord naar de mijne ligt veel genuanceerder dan de manier waarop je mij even wilt 'wegzetten'.

Ik stel voor dat je mijn privezaken erbuiten houdt in het vervolg, tenzij ik daarover schreef in een posting, maar dat was niet het geval. Tevens wil ik je vragen om als tijdelijk moderator niet zo enorm dwingend aanwezig te zijn. Als het goed is, zijn er meer mensen met verstand van zaken die ook wel eens wat willen zeggen zonder gelijk afgeserveerd te worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ga je eigen berichten eens terug lezen. Ik begin mijn inmenging in dit topic met een net antwoord op de vraag van de vraagsteller en wel door middel van een totaal normale discussie die door allerlei betweters gedrag aan o.a. jouw kant steeds onvriendelijker werd waarbij plotseling de meest off-topic kreten worden gebezigd.

 

Je gaat aan argumenten die ik geef en vragen die ik stel totaal voorbij, je verdraait mijn woorden en je begint maar wat te roepen. Onzin hier, onzin daar, niet waar, kan niet, je snapt het niet, je zult wel beroepsblind zijn. Vind je het gek dat je dan wat tegengas krijgt?

 

Ik denk dat nu wat meer lezen en wat minder roepen aangezegd is.

 

Begin maar eens met het terug lezen vanaf bericht 1 van dit topic en kom dan daarna met goede on-topic argumenten waarom mijn beweringen onjuist zouden zijn en roep niet zomaar wat.

 

Beschuldig mij niet van dingen die ik niet gedaan heb. Ik heb uit een publiekelijk toegangkelijk bericht op dit forum deze link gehaald http://www.rooibosradio.nl/?page_id=6 en toen had ik je voornaam, achternaam en dus je linkedin.com pagina en daarmee ook de pagina van je bedrijf. Zelfs je telecom provider budgetphone is uit je telefoonnummers te halen. Die heb je zelf online gezet en niet ik!

Als je niet gevonden wilt worden, moet je de internet stekker er maar uit trekken wink In ieder geval zeker niet hier op sat4all reclame maken voor je eigen website want dan is de link zo gelegd natuurlijk :D

 

Mijn link staat helemaal onderaan deze pagina. Dan kan je mij ook google'len en staat het weer 1-1 wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffffff..... dit is geen normale discussie meer vind ik, maar goed... omdat het onderwerp me heel erg interesseert, en ik al een hele tijd geen kpn of telia lijn meer gebruik, maar alles vervangen heb door SIP/VOIP denk ik dat ik ook een mening mag hebben over dit onderwerp.

 

Dat voip minder betrouwbaar is dan een kpn lijn geef ik Michel 100% gelijk... MAAR... voor de gewone consument maakt dat totaal niets uit. Ik heb ook wel eens een keer dat het gesprek (voip to voip) gewoon afbreekt... tja, als gewone consument bel je dan opnieuw... ik bel tussen de 7 en 10 uur per week, en als het gesprek het eens 1 keertje niet doet in 14 dagen dan is het zo... gewoon nog eens bellen en daar gaan we weer.

Ik denk dat het verhaal anders is als je een bedrijfje hebt, en je telefoonlijn(en) zijn een deel van je omzet, m.a.w. ze zijn van levensbelang voor je omzet. Dan zou ik waarschijnlijk niet omschakelen, of in ieder geval niet volledig omschakelen.

Als gewone consument blijf ik erbij dat het gewoon helemaal voldoet.

Ik blijf erbij dat de gemakkelijkste manier is om het via een sip dect telefoon zoals bijvoorbeeld Gigaset ze heeft, te doen. Ga je met eenb pc en headsets aan de slag kan het aardig tegenvallen, afhankelijk van de installatie die je hebt... je kan brom hebben, haperingen als je pc updates binnenhaalt, en je processor is niet de allerfitste meer en ga zo maar door.

 

Om terug naar de titel van het topic te gaan, durf ik dus te schrijven dat de "kwaliteit" (en het gaat volgens mij voornamelijk over slagingspercentage van gesprekken, geluidskwaliteit, storingen) voor 90 tot 99 % gelijk is aan die van de standaard kpn lijn .

Door de veel lagere prijs is het altijd aantrekkelijk in mijn ogen.

 

Ben je bang, net als ik ca 3 jaar geleden was, dan neem je naast je kpn lijn gewoon voip, en je probeert het. Mijn allereerste tests met een Nokia E51 waarmee ik via de wifi verbinding hier in huis ging bellen was een RAMP... VRESELIJK! Ik heb dit 14 dagen geprobeerd, en niets dan ellende... het gesprek viel steeds weg, verbinding verbroken, en vreselijke geluidskwaliteit met echo, en computer achtige stemmen... net cirkelzagen. Ik dacht: nooit weer! Tot ik weer in Zweden was, en toevallig in een electrozaak met een verkoper in gesprek kwam over VOIP. Ik vertelde mijn slechte ervaringen en hij radde de Gigaset aan, met de belofte dat het zo goed zou klinken als via een gewone Telia lijn... De man heeft gelijk gehad!

Hier in Nederland is alles nog erg onbekend, en je hebt vrijwel geen alternativen om een gewoon nederlands telefoonnummer te krijgen tegen een lage prijs... Budgetphone doet het, en die heb ik hier dus ook... maar dan heb je het wel zo een beetje gehad... In Zweden heb je tientallen bedrijven die je een gewoon Zweeds nummer geven voor vrijwel geen geld... en de meesten ervan leveren uitstekende kwaliteit!

 

Michel, ik vind je standpunt een beetje te star als ik het eerlijk mag zeggen. Je scoort best een aantal punten, maar als we het over "normale gebruikers" hebben denk ik dat het er veel beter uitziet dan wat jij nu zegt.

Tripple play is totaal geen alternatief in mijn ogen, omdat ze je dwingen om via hun infrastructuur te bellen, je hangt vast aan hun beltarieven, en kan geen kant uit. Daardoor zijn de tarieven gewoon te duur! Het voordeel is uiteraard als je er zelf totaal geen verstand van hebt, dat je met je mobieltje kan bellen om te melden dat de telefoon het niet doet... Bij DIY-voip moet je het uiteraard 'zelf' doen... (of hulp vragen op dit fantastische board).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Eigenlijk geef je me nu op alle punten zo goed als gelijk, behalve dan het tripple play verhaal.

 

Ik schreef zelf ook al dat ik daar geen voorstander van ben, maar ik schreef ook dat DIY VoIP voor de meeste mensen te moeilijk is.

 

Ik schreef ook eigenlijk alleen maar dat het overgrote deel van de consumenten niet voor een dergelijke voip oplossing kiest, maar meestal voor IPB (internet plus bellen) of een tripple play oplossing kiest. Die cijfers liegen niet.

 

Ik schreef nooit dat ik zelf die oplossing beter vond, maar dat dit nu eemaal de praktijk is. Tripple play is hier in Nederland met normaal belgedrag samen met internet en TV vaak wel de goedkoopste en eenvoudigste oplossing.

 

VoIP is prachtig. Ik bel al jaren via onze eigen hosted centrale in A'dam vanuit Belgie met een NL netnummer, het werkt bijna altijd en het is in mijn geval stukken goedkoper.

Gesprekken worden opgenomen, ik heb alle facciliteiten van een moderne telefooncentrale, het is heel erg simpel te bedienen enz. enz.

 

Maar ik heb hier wel inmiddels al voor 600-700 euro aan materiaal thuis staan om dat betrouwbaar en comformtabel mogelijk te maken. Dat kan allemaal natuurlijk veel goedkoper, maar niet veel gemakkelijker en dat blijkt simpelweg voor de meeste mensen toch te moeilijk en te omslachtig voor die paar telefoontjes per week die ze nog maar over de vaste lijn verbellen.

 

Vandaar mijn opmerking dat je het eigenlijk daar moet toepassen waar het daadwerkelijk een groot voordeel oplevert (financieel of praktisch) en niet blind altijd maar voor VoIP moet gaan, zonder die beslissing heel weloverwogen te nemen.

 

Voor de topic starter is het zoals je hebt kunnen zien niet echt een verstandige beslissing om op VoIP over te gaan.

Het zal enkele jaren duren voordat zijn investering er uit is en dan zijn er mogelijk betere oplossingen die een nieuwe investering vergen.

 

Als wij zakelijke klanten een offerte sturen voor VoIP, is het doel de ROI binnen 1 jaar te behalen. Lukt dat niet, moet er een enorm praktisch voordeel zijn, anders raden wij de klant het af. Beter een goed advies en niets verdiend, dan een paar euro verdiend en een klant die niet de beste oplossing krijgt en er geen tevreden gevoel aan over houd.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm... ik geef je niet in alles gelijk Michel... maar ik denk dat we dingen niet altijd goed lezen wat de ander geschreven heeft... of de schrijver schrijft niet 100% wat hij bedoelt, dat kan ook.

 

Ik blijf erbij dat je geen 700 euro moet uitgeven om goed te voipen. Dat is omdat het je hobby is, en omdat je in de branche werkt denk ik... Maar met een eenoudige gigaset ben je voor minder dan 100 euro klaar.

 

Ik bel ook veel met het buitenland (Zweden, Belgie, Duitsland, Noorwegen en Denemarken)... en dan is het altijd goedkoper... voornamelijk als je familie in het buitenland hebt, en die hebben ook een gigaset, dan kan je heel comfortabel (je hoeft niets in te stellen, alleen eenmalig je naam invullen) met andere gigaset eigenaars bellen via giganet's eigen infrastructuur... helemaal gratis. Mijn 72 jarige moeder kan dit zelfs...

 

Citaat:
niet blind altijd maar voor VoIP moet gaan, zonder die afweging heel ernstig en goed doordacht te maken.

 

'Blind' moet je nooit iets doen! wink altijd eerst rekenen!! Maar toch nog even over dat 'weinig' bellen... als je erg weinig belt zal je statistisch gezien ook veel minder last van de genoemde storingen hebben. Als de telefoon het dan eens per 6 maanden eens niet gelijk de eerste keer doet, is het helemaal niet erg.

Zelfs weinig-bellers hoeven dan de 19 euro per maand niet meer te betalen... en komen waarschijnlijk gewoon toe met 10 euro voor de belkosten per jaar...

 

Citaat:

Voor de topic starter is het zoals je hebt kunnen zien niet echt een verstandige beslissing om op VoIP over te gaan.

Het zal enkele jaren duren voordat zijn investering er uit is en dan zijn er mogelijk betere oplossingen die een nieuwe investering vergen.

 

Als wij zakelijke klanten een offerte sturen voor VoIP, is het doel de ROI binnen 1 jaar te behalen. Lukt dat niet, moet er een enorm praktisch voordeel zijn, anders raden wij de klant het af. Beter een goed advies en niets verdiend, dan een paar euro verdiend en een klant die niet de beste oplossing krijgt en er geen tevreden gevoel aan over houd.

 

Ja... daar geef ik je helemaal gelijk in. Zakelijke klanten zijn inderdaad geen gewone consumenten... dat haalde ik al aan. Als vertegenwoordiger die jaarlijks meer dan 100000 km rijdt, met een auto die zijn visitekaartje is, ga je ook geen 2e hands roestbak kopen. Dan moet je een betrouwbare, veilige, geaccepteerde auto hebben.

 

 

Maar we kunnen dus concluderen dat voor de gewone consument DIY-Voip in veel gevallen een goede en voordeligere optie kan zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Neem de situatie van topic starter dan eens en reken ons het voor.

 

Ik ben erg benieuwd.

 

Ik heb ook de rekening van mijn vader er even bij gepakt.

 

Wil je het voor hem ook eens uitrekeken?

 

Wel graag een volwaardige telefoniedienst. 112 en nummerweergave + portering van zijn eigen nummer en de benodigde hardware uiteraard.

 

KPN belbudget: € 19.19 per maand

Gesprekstarieven:

Binnen je regio piek € 0,0647 € 0,0306

dal/avond € 0,0647 € 0,0138

Buiten je regio piek € 0,0647 € 0,0463

dal/avond € 0,0647 € 0,0220

Naar 088-nummers piek € 0,0647 € 0,0364

dal/avond € 0,0647 € 0,0184

Naar mobiel van KPN piek € 0,0647 € 0,1369

dal/avond € 0,0647 € 0,1369

Naar mobiel van andere aanbieder piek € 0,0647 € 0,1488

dal/avond € 0,0647 € 0,1488

Naar 14xy nummers piek € 0,0647 € 0,0364

dal/avond € 0,0647 € 0,0184

Naar 085-nummers piek € 0,0647 € 0,0364

dal/avond € 0,0647 € 0,0184

Naar 116xyz nummers piek € 0,0647 € 0,0364

dal/avond € 0,0647 € 0,0184

 

Hij belt +/- 140 minuten/10 tot 15 gesprekken per maand per maand, vooral in de avonduren, waarvan naar vaste lokale nummers 70 minuten, interlokaal 60 minuten, internationale nummers: 0 minuten, GSM 0 minuten (gebruikt hij de GSM voor) en 0900 nummers +/- 10 minuten. Hij wordt wel relatief veel gebeld (werk gerelateerd). Hij moet dus wel betrouwbaar bereikbaar zijn.

 

Hij heeft twee siemens DECT telefoons. Eentje boven en eentje beneden die parallel aangesloten zijn.

 

Als internet provider telfort 1/20mbit op zijn analoge KPN lijn met een simpel standaard annex-a modem/router met wifi die niet in bridge mode kan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog een voorbeeld tegeven van Voip kwaliteit boven of minstens gelijkwaardig aan KPN.

 

Er wordt vaak gezegd op fora dat je niet goed tot zelfs slecht kan faxen met voip. Ik heb met mijn centrale nog nooit een fax gemist of niet kunnen verzenden. Ik fax gewoon over een betamax provider uitgaand en inkomend BP. Geen enkel probleem. Volledig zonder hardwarefax.

 

Ik snap best dat niet elke situatie gelijk is, maar de verhalen over betrouwbaardheid liggen volgens mij veel genuanceerder dan vaak wordt verteld.

 

Ik investeer ook geen 700 Euro's in extra apperatuur want dat is niet nodig. Ik heb een prima Linksys SPA962 en een Siemens set, en kan hier zowel zakelijk als prive prima mee uit de voeten.

 

In het buitenland Voip ik via X-lite en mijn eigen centrale gewoon naar NL en heb nauwelijks vertraging. Vanuit Zuid-Afrika is er uiteraard weldegelijk latency, maar zelfs toen ik een ZA nummer had stond die op maar rond de 180ms latency. Dat is heel erg goed voor zo'n verbinding met Zuid-Afrika, en ook toen was de vertraging nauwelijks hoorbaar.

 

Ik denk echt dat heel veel afhangt van hoe je het geinstalleerd hebt. Niet zo zeer hoe duur de apperatuur is, maar hoe je telefoons staan ingesteld, met welke voorkeurs codec, en ook wat voor internetverbinding je hebt. Hoe je je router daarachter nog weer geconfigureerd hebt, etc.

 

De huidige generatie internetters weten veel van computers, instellingen van software of apperaten dus ik zou nooit beweren dat consumenten hier niet of nauwelijks mee uit de voeten zouden kunnen. Ik denk juist dat de huidige generatie heel goed in staat is om een Voip telefoon goed t configureren (met evt. hulp op forum)

 

KPN daarentegen heeft misschien ook betrouwbare verbindingen, maar is echter vreselijk duur voor weinig mogelijkheden.

 

Neem gezin x met 2 ouders en 3 kinderen.

Wil het gezin met KPN lekker bellen en gebeld worden zullen ze al bijna ISDN moeten nemen om gelijktijdig meerdere gesprekken goed te kunnen laten verlopen.

 

Via Voip is dit allemaal zonder problemen mogelijk en zonder dure apperatuur. Je belt tegelijk zoveel je wilt, mits je bandbreedte en je telefoon dit toelaat (siemens 2 of 3 gelijktijdige gesprekken, Linksys zoveel als er 'lijnen' zijn) of gewoon via een gratis X-lite softphone. Makkelijk onderling bellen is mogelijk als je een eigen kleine PBX hebt als de Fritzbox en dat zijn nog maar een paar mogelijkheden.

 

Voor de man met de smalle beurs komt een telefooncentrale met veel mogelijkheden door VOIP gewoon enorm dichtbij.

Neem inderdaad 3CX of Elastix die jij in een vorige posting noemde. Fantastische gratis software met vrijwel onbeperkte mogelijkheden.

 

Voip is flexibeler, goedkoper, en daardoor meer waar voor je weinige Euro's. En de kwaliteit is ook prima.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal dat jij opsomt kan hij bij Budgetphone voor 10 Euro per maand bewerkstelligen inclusief belkosten.

 

Hij kan bij Telfort ook bellen nemen, ook al zou ik dat niet aanraden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

@Big@, dat is nu pas echt ONZIN!

Je vergeet namelijk voor het gemak maar weer de helft. Reken het nu eens echt voor. Ik neem die moeite toch ook?

 

@sverige

Mijn vader betaald nu dus per maand gemiddeld:

 

KPN telefonie gemiddeld € 30,00 per maand, waarvan 19,19 abonnement en +/- € 3,50 naar 0900 nummers.

Internet € 19,95

TV (analoog) € 16,45

Totaal: € 66,40

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom roep jij nu ook weer dat alles onzin is?

 

Welke kosten wil je nog meer horen dan?

Die zijn er domweg niet.

 

Een siemens A580 kopen is misschien 100 Euro

Je sluit het aan op je Telfort modem en voila het loopt.

 

Het abonnement is al goedkoper dan bij KPN.

De belkosten in NL zijn dan gratis

De 0900 moet natuurlijk nog betaald worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...