Ga naar inhoud


[internetbellen] Is de kwaliteit gelijk aan vaste telefonie?


Aanbevolen berichten

Citaat:
Heb jij enig idee hoe veel Nederlanders er zijn die met de engelse of duitse taal (lezen) de grootste moeite hebben? Hoe moeten die mensen dat allemaal snappen?


ik zou verwachten dat 70% van de mensen boven de 16 dat kunnen...

Toen ik 'jong' was, en mijn vader even niet achter zijn TRS-80 computer zat, zat ik erachter... alles was in het Engels, ook de spelletjes zoals Pyramid. Een interactief spel, waardoor ik heel veel engelse woorden geleerd heb... haha... nu is het gewoon in het Zweeds, Nederlands of Duits of wat je maar wil... tja, mensen worden luier en dommer lijkt het.

Ik dacht dat alleen Amerikanen (ik wil hier geen amerikanen kwetsen, maar het is gewoon even generaliseren) geen enkele taal over de grens spraken, en niet weten dat je eerst de stekker in het stopcontact moet stoppen voordat de tv het doet... want dat staat allemaal in de handleidingen daar... ik dacht dat we hier in Europa toch best wel wat Duits of Engels konden lezen... het is zelfs zo dat de Nederlandse overheid het Engels of Duits als "verstaanbare" taal definieert, als het op teksten op voedingsmiddelen aankomt... die hoeven niet verplicht in het nederlands... alleen Zweeds mag dan weer niet wink

ik geef inderdaad toe Michel, dat de mensen hier op het board computer-technisch wat beter ontwikkeld zullen zijn dan jan modaal... maar veel dingen zoals die open netwerken ontstaan uit laksheid... desinteresse...

voordeel van prepaid accounts is dus dat de schade bij hacken nooit hoog kan zijn... per sip account heb je een wachtwoord, en dat moet je uiteraard wel een beetje goed kiezen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben je al een beetje beter op de hoogte nu ? cry

Kun je al een conclusie nemen of ga je gewoon even proberen bij voipbuster. (een computer abonnement is heel simpel)

Heb je meteen een goed idee van de 'kwaliteit'

Succes en sterkte !

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Blijft deze net zo verstaanbaar en stabiel als nu via de vaste telefoon? Of krijg je duidelijk merkbare kwaliteitsverschillen?

Wie heeft daar ervaring mee?

T B


Ik woon nu zo'n 4 jaar in het buitenland en gebruik vanwege de kosten naar NL alleen een betamax account om te bellen. De kwaliteit is prima (Mits je voldoende up/download snelheid hebt. Dit ligt nooit aan de VOIP firma's maar aan je thuis situatie).

Mijn gesprekken naar NL, B, FR, ES, IT, USA gaan kristalhelder en indien het fout loopt weet ik dat het aan mijn kant ligt. Natuurlijk heb ik de familie en kennissen ook maar even geholpen (met een linksys SPA3000) en van de 25-30 personen die ik geholpen heb, heb ik in de 3-4 jaar nooit een klacht gehoord. Zij bellen heel Europa voor een extreem lage prijs en zijn toch bereikbaar op het telefoonnummer in de telefoongids.

Misschien toch een prima alternatief ?? Mocht je internet er uitliggen, dan kun je altijd nog kiezen voor:
- Je GSM
- Duur KPN bellen

Succes ermee

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Dit ligt nooit aan de VOIP firma's maar aan je thuis situatie

 

Daar ben ik het niet mee eens en wil dat graag toelichten en onderbouwen.

 

Wij hebben een klant die via ISDN bereikbaar is en met Budgetphone en Voipbuster uitbelt (dat is zijn wens, wij zijn geen voorstander van voipbuster voor zakelijk gebruik)

 

Hij kan in onze software door middel van een selectbox heel eenvoudig voor uitgaande gesprekken budgetphone of voipbuster selecteren, of dit per extensie instellen.

 

Als hij met dezelfde telefoon uitbelt via voipbuster en daarna via budgetphone is er meestal toch wel een duidelijk hoorbaar verschil in geluidskwaliteit. Niet altijd, maar meestal wel.

Dat is ook goed te horen in de gespreksopnames.

 

Citaat:
Misschien toch een prima alternatief ?? Mocht je internet er uitliggen, dan kun je altijd nog kiezen voor:

- Je GSM

- Duur KPN bellen

 

Ook dat is niet helemaal waar.

Als je jouw nummer porteert naar een VoIP aanbieder ben je niet meer bereikbaar als je internet uitvalt. In ieder geval niet op dat nummer.

Er zijn providers die een fall-back optie naar een ander (06) nummer bieden. Mijn ervaring is dat bij budgetphone de storingen vaker voorkomen door een storing bij budgetphone zelf, dan ik last heb van internet uitval. Als er een storing is bij budgetphone, werkt ook die fall-back naar een 06-nummer niet en ben je dus gewoon niet bereikbaar.

 

Porteer je niet, bel je (bij bijna alle voip aanbieders) uit met een ander nummer of eventueel geheim nummer. Dat is zeker voor zakelijk gebruik nou niet heel erg gewenst. Bij sommige (low budget) VoIP providers kan je dat wel zelf beperkte tijd instellen, maar dat is toch vrij omslachtig. Voor thuis maakt het niet heel veel uit, al is het effect dan wel dat de meeste mensen je op dat nummer dan ook gaan terug bellen en dat kan weer ongewenst zijn.

 

Als je de KPN lijn toch behoud kan je ook gewoon kiezen voor carrier select met bijvoorbeeld bel1649. Die zijn ook schunnig goedkoop naar Nederlandse en buitenlandse vaste nummers. Vrijwel net zo goedkoop als VoIP en daar hoef je niets voor te veranderen.

 

Het goedkoopste is natuurlijk een IAX verbinding, skype of SIP-SIP naar de familie in Thailand. Dat kost niets smile of nouja niets.... hooguit wat stroom.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren probeerde de vrouw de huisarts te bereiken en haar jongste zoon. Tot vier keer aan toe kreeg ze een franstalig babbelend persoon aan de lijn.

De nummers staan vast in het telefoontoestel dus we gaan er maar vanuit dat de sip provider voipbuster "even" een storing had.

Daar zit je als bedrijf dus totaal niet op te wachten, terwijl het voor de particulier alleen irritant is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij inderdaad vrijwel uitgesloten, dat een Voip server foutieve verbindingen zou maken.

 

Dat er een frans sprekende dame aan de lijn kwam, wil ook al niet zeggen dat er een verbinding naar het buitenland is gemaakt. Ook in Nederland zijn er uitsluitend Frans sprekende dames, die de telefoon opnemen.

 

En in een goed Voip toestel kun je eenvoudig aflezen, met welk nummer er uit gebeld en wie er gebeld heeft en welke telefoonnummer (nog) niet beantwoord is.

 

Kan vrijwel niet anders zijn, dat er een foutieve instelling in het eigen toestel aanwezig is, of dat een foutieve Voip router commando instelling, dan wel er verkeerd gedraaid is.

 

Voip 003133 = Amersfoort en omgeving. Als je nu per abuis 0033- of 0032- etc draait is er inderdaad een grote kans aanwezig dat je een frans sprekende persoon aan de lijn krijgt.

 

Met een goede internetverbinding is er vrijwel nooit een probleem. En hoeveel mensen hebben er al een gecombineerd telefoon/internet abbo met hun kabel/adsl provider ? Soms met een hele lage (KPN goedkoop internet) snelheid.

 

Op de Voipbuster/Voipcheap website kun je eenvoudig je telefoonlog bekijken en vaststellen met welk nummer er gebeld is en hoe lang en voor welke kosten. Deze "franse dame" is dus eenvoudig te traceren.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet hierbij wel even opletten voor het aantal gratis beldagen in combinatie met de provider.

 

Het is hier eenvoudig. Ik heb een Grandstream 2000 Voip telefoon met 4 lijnen. Waarvan 2 x Budgetphone en voipbuster en Voipcheap.

 

Uitbellen naar mobiel gaat bij voorkeur met Voipcheap. Is hiervoor relatief goedkoop maar met minder gratis beldagen. Maar mobiele gesprekken in Nederland kosten geld, dus is dit geen probleem omdat je regelmatig je belbudget aanvult.

 

En gewone telefoontjes gaan via Voipbuster, ofwel Budgetphone ofwel mijn analoge lijn.

 

Alles bij elkaar zijn de kosten minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...