Ga naar inhoud


[internetbellen] Is de kwaliteit gelijk aan vaste telefonie?


Aanbevolen berichten

Vergeet niet dat veel bedrijven een email bestelling nog niet accepteren en dat een bestelling via email ook vaak niet rechtsgeldig is.

Ook het versturen van andere belangrijke documenten is volgens mij niet rechtsgeldig als dat via email plaats vindt en dan moet je terug naar de nog ouderwetsere brief met postzegel die 2 dagen later wordt bezorgd.

Vandaar dat de meeste bedrijven nog steeds gewoon een oude (of nieuwe) fax hebben staan.

Dat wordt dan in het eigen systeem wel eerst digitaal geregeld maar uiteindelijk via een normale (voor jou dan ouderwetse) fax verzonden.

 

Maar ook de andere zaken die ik aanhaalde zijn vaak niet mogelijk.

Tel er dan bij op dat de kosten voor telefoon ed. van de bruto winst af gaan dan kost zo'n telefoonlijn per jaar bij 50% belasting nog maar 144 euro of slechts 12 euro per maand.

Denk dat je je dan toch wel serieus af moet gaan vragen of je je daarvoor nog wel alle problemen op je nek wilt halen en inboeten in mogelijkheden en kwaliteit.

Want nog steeds is een normale ISDN2 lijn voor 99,8% gegarandeerd, terwijl via IP dacht ik van 85% naar rond de 90% is gestegen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 115
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ik bel 365 dagen per jaar via VoIP en dat werkt eigenlijk altijd. Ik heb (zakelijk) wel een backup internetverbinding en een DUAL WAN router.

 

Het probleem met VoIP is de betrouwbaarheid van de internet verbinding.

Niet alleen die van jezelf, maar ook de rest van de lijn tussen jou en de VoIP provider.

 

Daar komen 99,9999% van de storingen vandaan en (vrijwel) niet van de provider zelf, mits je uiteraard gebruik maakt van een betrouwbare provider.

 

Ik ben erg te spreken over mijn verbindingen, maar er zijn gevallen (bedrijven) waar ik nooit VoIP, maar juist de betrouwbaarheid van ISDN met VoIP (out) zou adviseren (hybride).

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beveiligingsmonteur kom ik dus regematig Voip verbindingen tegen waarover ons beveiligingssysteem dan door moet gaan melden.

Ik heb diverse adapters geprobeerd (van 265 tot 500 euro excl. montage en BTW ), ben diverse modems met bijna evenveel providers tegengekomen maar er is nog niet 1 systeem die via Voip doormeld die net zo betrouwbaar is als via een gewone analoge telefoonlijn.

Vrijwel elk systeem geeft wel een paar keer per jaar een communicatie uitval waarbij het beruchte stekker uit het modem even wachten en weer opstarten vrijwel altijd de oplossing van het probleem is.

 

Daarnaast als je goedkoper uit wilt zijn met het bellen moet je dan nog wel bij de professionele provider zijn?

Vooral als particulier is een GSM vrijwel altijd goedkoper dan bellen via IP.

Heb je ook nog beveiliging en andere zaken dan verdien je de extra investering om deze via IP te kunnen gebruiken vrijwel zeker nooit terug.

 

Ja zeggen veel dan "maar ik bel gratis".

Ja nee, je betaald een bedrag per maand op via IP te kunne bellen en nog een extra bedrag per maand extra om gratis te kunnen bellen.

Koop voor dat geld een Sim Only abo dan kun je ook dik 500min gratis bellen en hoef je er ook nog niet voor thuis te blijven.

 

Ik heb het al vaker gezegd, de telecomproviders proberen IP bellen van alle kanten te promoten omdat het voor hun interessant is.

Met lokkertjes als gratis bellen ed. proberen ze iedereen over te krijgen en zodra iedereen over is betaal je weer net zoveel als met je oude analoge lijntje maar dan met veelal een slechtere kwaliteit, minder mogelijkheden, een modem wat 24 uur per dag stroom staat te vreten (ook snel 25-60 euro per jaar) en vooralsnog met veeeeeel duurdere aanpassingen voor randapparatuur anders dan een normale telefoon.

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ik heb diverse adapters geprobeerd (van 265 tot 500 euro excl. montage en BTW ), ben diverse modems met bijna evenveel providers tegengekomen maar er is nog niet 1 systeem die via Voip doormeld die net zo betrouwbaar is als via een gewone analoge telefoonlijn.

 

Dat heb ik anders net zo betrouwbaar als met een analoge KPN lijn voor elkaar.

 

Bovendien mag je als beveiligingsbedrijf bij klasse 2 of hoger een IP melder niet zonder GSM backup gebruiken.

 

Het is verder volledig off-topic, want we hebben het hier tenslotte niet over alarminstallaties. wink

 

De rest van je verhaal is een beetje onzin.

Dat ligt namelijk aan de betrouwbaarheid van de aanbieder en niet aan voip op zich.

 

Het verhaal over apparatuur die stroom verbruikt is al helemaal onzin.

Of ik nu een modem/router met internet heb draaien met een analoge KPN lijn en een DECT telefoon, of ik heb een VoiP geschikte modem/router met daarop aangesloten een analoge dect telefoon, of ik een standaard modem/router heb, met daarop aangesloten een IP DECT telefoon, maakt qua stroomverbruik en infrastructuur geen fluit uit.

 

Wat op zich wel klopt is de moraal van het verhaal.

Als consument heb je weing aan voip, of je moet echt enorm veel bellen, of vaak naar dure nummmers (buitenland) bellen om je investering en abonnement er uit te halen.

 

Een doorsnee beller heeft de telefoon thuis vaak alleen nog om bereikbaar te zijn en een paar telefoontje per week te plegen. In de praktijk gaan de meeste telefoontjes via een GSM toestel. Voor die mensen heeft VoIP weinig tot geen toegevoegde waarde.

 

Het bekende tripple play verhaal vind ik zelf ook voor consumenten te riskant. Neem je bijvoorbeeld Radio+TV, Internet en IP telefonie af bij ziggo en heeft ziggo een netwerk storing (en dat gebeurt nogal eens), kan je geen TV kijken, heb je geen internet en ben je ook op je vaste nummer niet meer bereikbaar.

 

Dan kan je er net zo goed meteen een eind aan maken toch? :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Vooral als particulier is een GSM vrijwel altijd goedkoper dan bellen via IP.


Vreemd dat ik niet tot die conclusie gekomen ben...

Afhankelijk van welke providers je hebt betaal je geen abo zolang je geen telefoonnummer wil hebben. Ik heb 1 normaal NL telefoonnummer waarvoor ik 10 euro per jaar betaal... en 1 Engels telefoonnummer waarvoor ik eenmalig £ 25.- betaald heb, nu 2 jaar geleden.
Dan bel je bij een aantal providers de eerste 120 dagen nadat je 10.60 overgemaakt hebt "gratis" naar vaste lijnen in erg veel landen... daarna 1 ct per minuut... via andere providers betaal je ca 2 of 3 ct per minuut naar vaste lijnen, en tussen de 6 en 15 ct naar mobiele nummers in binnen en buitenland.
Om dit met een Nederlandse mobiel goedkoper te doen lijkt mij ontzettend sterk! (Hoeveel kost bellen naar Duitsland of Zweden met een mobieltje vanuit NL denk je??)
Ik geef toe dat het verhaal anders wordt als je speciaal voor het SIP gebeuren een internet verbinding gaat nemen... maar in de meeste gevallen heb je internet omdat je dat hebben wil... je maakt verder gewoon extra gebruik van die internetconnectie door erover te telefoneren of radio te luisteren of wat dan ook.

Mobiel telefoonverkeer is in Nederland heel erg duur, dus goedkoper dan sip zal moeilijk worden, tenzij je slechts 5 minuten per maand belt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De rest van je verhaal is een beetje onzin.
Dat ligt namelijk aan de betrouwbaarheid van de aanbieder en niet aan voip op zich.

Het verhaal over apparatuur die stroom verbruikt is al helemaal onzin.
Of ik nu een modem/router met internet heb draaien met een analoge KPN lijn en een DECT telefoon, of ik heb een VoiP geschikte modem/router met daarop aangesloten een analoge dect telefoon, of ik een standaard modem/router heb, met daarop aangesloten een IP DECT telefoon, maakt qua stroomverbruik en infrastructuur geen fluit uit.


Zou niet weten wat er onzin aan is,
De kwaliteit is niet alleen de aanbieder, wel voor een groot deel maar niet alleen.
Een IP telefoontje naar de buren kan immers zomaar via Amsterdam lopen terwijl dat normaal in je wijkcentrale werd geregeld. (dacht dat er maar 5 IP knooppunten in Nederland zijn) Er kan onderweg gewoon veel meer fout gaan en meestal duurt het ook veel langer voordat een storing is opgelost omdat vaak niet alleen je provider maar ook KPN ingeschakelt moet worden om samen het probleem op te kunnen lossen.
Daarnaast kun je een normaal modem gewoon uitzetten als je de computer niet gebruikt. Veel doen dat uit gemak niet maar hier gaat na werktijd de schakelaar om en is alles losgekoppeld van 230V en telefoonlijn (dit hoofdzakelijk omdat de bliksem hier regelmatig inslaat en we niet weer uit de verzekering gegooid willen worden) maar een modem kan als hij niet gebruik wordt meestal ook zonder problemen uitgezet worden. Argumenten van ja dat duurt zolang voordat hij weer opgestart is zijn met een korreltje zout te nemen aangezien de gemiddelde computer er nog veel langer over doet om op te starten.
Ga je via dat modem ook bellen en TV kijken dan zal hij altijd aan moeten staan en gebruikt hij ook altijd stroom en vaak ook meer stroom.

wat sverige doet is appels met peren vergelijken.
Je kunt inderdaad via Skype ed. nog veel goedkoper bellen, maar daar hebben we hier niet over.
Hier wordt naast je internet ook telefonie via IP aangeboden dat kost je gemiddelt tussen de 7,50 en 10 euro per maand bovenop je internetabonnement.
Dan betaal je meestal nog steeds voor je telefoongesprekken + 5 cent als start-tik
Wil je ook dat niet dan betaal je weer 5 tot 10 euro per maand extra om vrij naar alle vaste nrs. in Nederland te kunnen bellen en betaal je dus nog steeds extra voor het bellen naar GSM en buitenland.
Tel je die kosten bij elkaar op dan zit je toch snel aan zo'n 15 tot 25 euro per maand aan vaste kosten.
en dan hebben we het nog steeds over gewoon consumenten internet en niet over een businessaccount want dan ben je meestal nog veel duurder uit.

Neem je een sim only met 300 belminuten dan betaal je daar nu bij Telfort 6,95 voor (dus zo'n 3 cent per minuut) heb je daar niet genoeg aan dan is er ook 400 minuten voor 10,95 of 500 minuten voor 14,95 en dan ben je gewoon goedkoper uit via GSM en maakt het ook niet meer uit of je nu naar vast of GSM belt.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel al jaren met voipcheap.

Gemiddeld kost het me 25 euro per maand (incl. het bellen)

Geen starttikken en bellen binnen Europa is meestal gratis (m'n freedays staan constant op 365 dagen)

 

Mijn vrouw is Indonesisch en belt veel naar Indonesie.

Goedkoper kan voor mij niet.

 

De betrouwbaarheid is natuurlijk minder dan een vaste telefoon, soms verbreekt een gesprek plotseling.

Maar echo en slecht geluid is er echt niet meer, dat was in het begin (+/- 6 jaar geleden) echt een probleem.

Ik gebruik een Fritzbox 7170 (aanrader).

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar goed, daarmee bevestig je mijn verhaal.

 

Voor mensen die veel naar dure bestemmingen bellen is het heel interessant, maar voor de normale beller, met overwegend lokale of nationale gesprekken, is VoIP over het algemeen duurder omdat je er speciale hardware voor aan moet schaffen, vaak je router zult moeten vervangen door een fatsoenlijk exemplaar en het bellen via een volwaardig voip nummer nu eenmaal ook niet gratis is.

 

In Nederland kan je stellen dat je alleen provideronafhankelijk kunt zijn als je een provider neem met fatsoenlijk Nederlands getermineerd DID (een eigen netnummer).

 

De enige volwaardige partij die dat in Nederland tegen een scherp tarief doet is budgetphone. Voipbuster, VoiCheap enz. is allemaal geen volwaardig VoIP.

 

Met een BP lijn heb je (als het werkt) een eigen inkomend nummer, je kunt 112 bellen enz. Dat gaat met voipcheap en consorten niet.

 

BP kost je minimaal 10 euro per jaar voor een pre-paid nummer plus natuurlijk de gesprekskosten die in geval van pre-paid niet zo gunstig zijn als in het geval van een abonnement.

 

Daarvoor moet je dan een SIP telefoon aanschaffen. De meeste mensen willen draadloos, dus zit je al snel aan een siemans dect van minimaal 100 euro.

 

Het kan allemaal wel tegen echt low-budget, maar dan ondervind je daarvan ook het budget comfort.

 

VoIP is simpelweg niet interessant voor een normale huis tuin en keuken beller.

 

Die heeft ofwel een GSM, ofwel een GSM + thuisnummer waar weinig op gebeld wordt.

 

Het wordt voor incidentele bellers pas financieel interessant met tripple play, maar daar zitten weer andere nadelen aan vast.

 

VoIP wordt pas interesant als je erg veel belt, bij voorkeur naar buitenlandse bestemmingen, je veel lijncapaciteit nodig hebt (meer dan 2 lijnen) of als het noodzakelijk is je telefoonnummer mee te kunnen nemen naar een andere locatie (binnen of buitenland).

 

Waar dit topic uiteidnelijk over ging: Is de kwaliteit gelijk aan vaste telefonie?

 

Ja, mits je een fatsoenlijke provider en fatsoenlijke apparatuur hebt wel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

wat sverige doet is appels met peren vergelijken.
Je kunt inderdaad via Skype ed. nog veel goedkoper bellen, maar daar hebben we hier niet over.
Hier wordt naast je internet ook telefonie via IP aangeboden dat kost je gemiddelt tussen de 7,50 en 10 euro per maand bovenop je internetabonnement.
Dan betaal je meestal nog steeds voor je telefoongesprekken + 5 cent als start-tik
Wil je ook dat niet dan betaal je weer 5 tot 10 euro per maand extra om vrij naar alle vaste nrs. in Nederland te kunnen bellen en betaal je dus nog steeds extra voor het bellen naar GSM en buitenland.
Tel je die kosten bij elkaar op dan zit je toch snel aan zo'n 15 tot 25 euro per maand aan vaste kosten.
en dan hebben we het nog steeds over gewoon consumenten internet en niet over een businessaccount want dan ben je meestal nog veel duurder uit.

Neem je een sim only met 300 belminuten dan betaal je daar nu bij Telfort 6,95 voor (dus zo'n 3 cent per minuut) heb je daar niet genoeg aan dan is er ook 400 minuten voor 10,95 of 500 minuten voor 14,95 en dan ben je gewoon goedkoper uit via GSM en maakt het ook niet meer uit of je nu naar vast of GSM belt.

suc6

Gerrit


En waarom hebben we het niet over NORMALE sip telefonie... De telefonie wat aangeboden wordt in tripple play of andere constructies via je internetaanbieder of kabelbedrijf bekijk ik niet als de "Normale" oplossing... Nee SIP telefonie (en Skype is weer helemaal wat anders) is zoals Michel al schrijft, bijvoorbeeld Budgethone, waar je dus voor 10 euro per jaar een NL telefoonnummer krijgt. Uitbellen hoef je niet bia BP maar kan via tal van andedre betrouwbare of minder betrouwbare bedrijven die SIP telefonie aanbieden.

De internet en kabelbedrijfjes zijn in mijn ogen gewoon oplichters die een goedkoop product ontzettend duur maken, omdat men in Nederland toch gewend is te betalen voor telefonie... als je dus maar een fractie onder de KPN prijs gaat zitten is de "luie" consument al hartstikke blij... vooral omdat je bij deze boeven natuurlijk erg weinig zelf moet regelen en instellen...
Ik blijf het dus niet eens met wat je schreef....


- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Daarvoor moet je dan een SIP telefoon aanschaffen. De meeste mensen willen draadloos, dus zit je al snel aan een siemans dect van minimaal 100 euro.


Als je goed naar de allerduurste zaak zoekt waarschijnlijk wel... Een c470ip heb je voor ca 75 euro en een A580ip voor net geen 60 euro... Maar goed, je mag niet vergeten dat een traditionele gigaset dect telefoon ook niet gratis is... en het is alleen het verschil in prijs wat extra te betalen is. Daarnaast hoef je de 19 euro per maand (of hoeveel het intussen al geworden is) ook niet meer aan de kpn te betalen...

Binnen de 6 maanden heb je een positief saldo met "gewone sip telefonie". De kwaliteit is gelijk, zelfs in de meeste gevallen met de betamax clonen, maar altijd met bijvoorbeeld dus.net of met budgetphone.nl

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In Duitsland wel ja, maar in Nederland is hij fors duurder.

 

De KPN lijn kost 10,95 per maand.

 

Als je ADSL neemt heb je die koperdraad nodig en kost die je ook 10 euro per maand extra als je geen KPN abonnement hebt.

 

Jouw vergelijking loopt spaak.

 

VoIP is voor de standaard consument met standaard belgedrag alleen interessant als het in een combinatiepakket zit en je het modem met voip poorten gratis krijgt.

 

Begin je met Do It Yourself VoIP, moet je rekening mee houden dat veel consumenten routertjes UDP verkeer beroerd afhandelen. Dus als je pech hebt mag je ook je modem/router gaan vervangen.

 

Het is niet voor niets dat 35% van de Nederlanders geen vast nummer meer heeft en met de GSM belt en het overgrote deel van de rest een IPB abonnementje heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

voip heeft voor 1 lijn een bandbreedte nodig van 8 tot 64 KB/s

 

er vanuit gaande dat de fritzbox een bepaalde QoS reserveert voor de spraak, zal er geen kwaliteitsverlies optreden bij een verbinding van 4Mb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de perfecte wereld wel, maar ik schreef dat de kwaliteit uitstekend is mits als je apparatuur en internetverbinding OK is.

 

Als er bijvoorbeeld veel jitter op je lijn zit wordt de kwaliteit ook slechter.

 

Een internetverbinding kan ook klapperen, waardoor gesprekken zelfs helemaal weg kunnen vallen, terwijl je daar je laptop of PC tijdens normaal internet gebruik weer veel minder van merkt.

 

VoIP (of beter gezegd audio via UPD) is een inreparabel protocol. Zit daar een storing in, hoor je die ook terwijl een TCP/IP pakketje dat wegvalt gewoon nogmaals wordt verzonden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
In Duitsland wel ja, maar in Nederland is hij fors duurder.

De KPN lijn kost 10,95 per maand.

Als je ADSL neemt heb je die koperdraad nodig en kost die je ook 10 euro per maand extra als je geen KPN abonnement hebt.

Jouw vergelijking loopt spaak.

VoIP is voor de standaard consument met standaard belgedrag alleen interessant als het in een combinatiepakket zit en je het modem met voip poorten gratis krijgt.

Begin je met Do It Yourself VoIP, moet je rekening mee houden dat veel consumenten routertjes UDP verkeer beroerd afhandelen. Dus als je pech hebt mag je ook je modem/router gaan vervangen.

Het is niet voor niets dat 35% van de Nederlanders geen vast nummer meer heeft en met de GSM belt en het overgrote deel van de rest een IPB abonnementje heeft.

Mvg,

Michel


Tja, dus moet je de telefoon in Duitsland kopen... dat is niet illegaal! dat doe ik overigens met 99% van alle apparatuur die ik koop.
Als je internet via adsl hebt, betaal je die 10 euro aan de kpn in de meeste gevallen, klopt... maar met die 10 euro kan je toch niet tegen redelijke prijzen telefoneren... daarvoor heb je een duurder abo nodig.
Als je een gigaset telefoon hebt, heb je toch geen modem met voip poorten nodig??

Maar goed, ik heb voor mezelf berekend dat "do it yourself voip" zoals je het zo mooi noemt, de goedkoopste oplossing is... met tripple play zou ik per jaar ca 100 euro duurder uit zijn, en dat is best veel geld.

Waarschijnlijk heb je gelijk met je verhaal als je een heel specifiek belgedrag hebt. Maar dan nog zie ik in de "speciale" aanbiedingen van mobiele telefoonaanbieders dat je belbundels moet kopen waardoor je nog steeds ca 10 ct per minuut kwijt bent als je ze netjes opmaakt. In mijn optiek, en met mijn belgedrag is dit gewoon te duur. Bellen naar het buitenland kost stukken meer, via mobiel, en valt vrijwel nooit in een belbundel. Ik haat overigens belbundels... die maken het bellen alleen maar duurder dan nodig is.

Vergeet ook niet dat je met het do it yourself voip'en onderling gewoon gratis kan bellen... ook als je ene familielid in een ander land woont. Dat kan met die voorgekauwde te dure voip oplossingen nooit...

Ik denk dat ieder die wil telefoneren gewoon een eerlijke rekening moet opstellen van wat het zal gaan kosten. Apparatuur, afgeschreven op 6 jaar... abo's en gesprekskosten meenemen, etc. Een speciale router heb je niet nodig als je met gigaset telefoons werkt. Ik heb er intussen al een 10 tal werkend aangesloten bij mensen, op allemaal verschillende routers... probleemloos.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Een speciale router heb je niet nodig als je met gigaset telefoons werkt. Ik heb er intussen al een 10 tal werkend aangesloten bij mensen, op allemaal verschillende routers... probleemloos.

 

Ik zou je zo een aantal merken en types kunnen noemen die niet probleemloos werken en van de UDP afhandeling geregeld een puinhoop maken.

 

Wie heeft er gezegd dat in Duitsland kopen illegaal is?

 

Naar Duitsland terug sturen als het kapot gaat is ook niet illegaal. Wel duur wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...