Ga naar inhoud


morgen sollicitatiegesprek iemand tips hoe en wat


uniden

Aanbevolen berichten

Ja, ik bedoel Winsor.

Natuurlijk hoef je als het om een job als metselaar gaat niet in een pak te solliciteren. Dat is vanzelfsprekend.

 

Als iemand goede kwaliteiten kan aantonen maar hij is van onder tot boven ge-pierced en zit onder de tatoes...dan geloof ik toch echt wel dat ik naar iemand anders uitkijk zou nemen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind wel dat voor zo iets belangrijks als een sollicitatie gesprek, een beetje over dressed niet verkeerd is.

Een werkgever moet, vind ik, toch wel bij de eerste indruk het idee krijgen dat de sollicitant er alles aan is gelegen om een goede indruk achter te laten.

Dus bij twijfel gewoon stropdas voor doen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasje dasje is altijd goed.

 

Het maakt indruk, sollicitanten hebben met een stropdas hebben bij mij altijd een streepje voor. Het geeft een professionele uitstraling. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat het normaal gesproken op de werkvloer zelfs onhandig kan zijn, maar het wekt in ieder geval de indruk dat het met de normen en waarden wel goed zit. Noem het gewoon de kledingtruuk.

 

Oefen als het even kan vanavond het gesprek met je partner. Probeer bij alles wat je over jezelf zegt een positief voorbeeld te geven. Soms komt het gewoon wat vervelend uit je mond en dan kan je samen naar het goede antwoord zoeken. Voordeel is dat je morgen wat meer ontspannen de vragen goed kan beantwoorden.

 

Bereid in ieder geval de vraag voor wat je zwakke kant is want die vraag stellen ze in één of andere vorm ALTIJD.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat doe je fout door je tijdens een sollicitatiegesprek in een keurig en goed uitziend pak te steken?


Nou dat was tip nr. 1 geloof ik. Doe je niet anders voor dan je bent. Blijf vooral jezelf.

Citaat:
maar hij is van onder tot boven ge-pierced en zit onder de tatoes...dan geloof ik toch echt wel dat ik naar iemand anders uitkijk


Joh, doe eens wat aan je vooroordelen! Liever ook geen homo zeker?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Een foto van groot formaat. Niet zo´n zielig postzegel groot pasfotootje. Laat een foto door een fotograaf maken. Dat kost wat, maar je hebt er wat aan voor de volgende paar jaar.


dat is echt iets duits Drs. Ijzerbout. Ik weet niet of dat al in nederland is doorgedrongen smile De eerste keer hier in Duitsland stond ik raar te kijken naar zo'n foto op het voorblad. En dacht ik ff snel zijn CV te printen en toen stond ik gelijk 30 pagina's zeugnisee en zwischenzeugnisse op te rapen smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de Steef
Jasje dasje is altijd goed.

Het maakt indruk, sollicitanten hebben met een stropdas hebben bij mij altijd een streepje voor. Het geeft een professionele uitstraling. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat het normaal gesproken op de werkvloer zelfs onhandig kan zijn,
succes


Onhandig op de werkvloer ?? Het kan zelfs levensgevaarlijk zijn !!

Gewoon je zelf blijven !! Dus , wanneer je nooit een 3 delig pak draagt, moet je dat ook niet gaan dragen op een sollicitatiegesprek.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg opgestaan Paardengek. :D

 

Ik ben tijdens een gesprek ooit weggelopen nadat een werknemer daar op een dusdanige manier werd geschoffeerd waar ik bij zat, ik zij sorry maar hier kan en wil ik niet werken.... Je had het gezicht van die directeur moeten zien. :D

Ik heb nu mijn eigen bedrijf en heb die man later nog eens gesproken. Hij vertelde me dat hij toen pas is gaan inzien hoe hij onder druk kon reageren en dat hij daarna nooit meer een geprek heeft gevoerd voor het aannemen van personeel, dat laten ze over aan een extern bedrijf. Dit zijn bedrijven die werving en selectie doen dus krijg je een heel andere insteek waar ik ook nog nooit mee te maken heb gehad. Ik heb ze wel als klant maar dat is anders.

 

Wees in ieder geval jezelf en kleed je goed dat straalt ook veel uit. Je weet kleren maken de man.

Succes.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een driedelig pak draagt bijna niemand meer, behalve minister Donner.

 

Maar als je voor een kantoorfunctie solliciteert is een pak behoorlijk gangbaar hoor voor een sollicitatie.

 

In sommige branches zoals de reclame zul je niet zo vaak een stropdas zien, maar nette kleren zijn idd belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3-delig pak is niet nodig.

Maar gewoon een pak aan, goed gekleed dus, daar is niets op tegen.

Mensen die zeggen dat je je niet beter voor moet doen dan je bent hebben het niet begrepen.

Het gaat er namelijk om om je zo goed mogelijk te verkopen.

Heeft de werkgever meer sollicitanten met goede kwaliteiten dan doe je er alles aan om jezelf zo goed mogelijk te presenteren. Het is een verkoopsgesprek, niets anders.

En dan mag je je best wat beter voordoen dan dat je misschien bent.

 

@Psychosammy:

 

Citaat:
Joh, doe eens wat aan je vooroordelen! Liever ook geen homo zeker?

 

Nee, ik heb niks tegen homo´s..maar om daar tijdens een sollicitatiegesprek mee te koop te lopen, lijkt me nou niet echt geen goed idee. Je weet niet hoe de werkgever daarop reageerd.

Ik heb geen vooroordelen, integendeel. Daar hoef ik niets aan te doen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
we wachten op uniden?
ciao


jaja ben er al :D
Vanmorgen het gesprek gehad,ging wel lekker naar mijn idee.
functie is iets anders dan dat ik verwacht had,maargoed men zoekt daar een machienevoerder op een sealstraat vroeger al eens gedaan,alleen ik ga qua automatisering back to the 70.
heb ze eerlijk verteld dat ik de machine ken alleen een moderne versie,en 2 identieke machines bestaan niet op de wereld is mijn idee,
alleen 1 nadeel de machine staat al ruim 2 jaar te verstoffen in het gebouw,ze hebben daar nooit echt een goede machinevoerder gevonden voor die machine.
ik hoor woensdag als ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek,ze hebben wel mijn hele papierwinkel gecoupeerd,dus die hoef ik dan vast niet meer mee te nemen,als het zo ver komt :D

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uniden

jaja ben er al :D

8< 8< knip knip 8< 8<

,ze hebben wel mijn hele papierwinkel gecoupeerd,dus die hoef ik dan vast niet meer mee te nemen,als het zo ver komt :D


gecoupeerd dat is toch kort en klein geknipt, in dit geval dus gescredderd. calimero3.gif

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoef al niet meer te wachten op woensdag,ze belden me vanmorgen al op,om door te geven dat ik maandag maar weer moest komen voor een 2e gesprek daarbij zit dan tevens een persoon van de personeelsafdeling

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...