Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik toch weer een vastloper. Vanmiddag de RE-9000 geprogrammeerd om Wagner's Parsifal op te nemen van radio 4.

 

Een totale opnamelengte van 6 uur.

 

Zojuist bij thuiskomst bleek de Rebox te zijn vastgelopen.

Ik vrees dat ik kan fluiten naar de opname.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Donkeyman
Zojuist bij thuiskomst bleek de Rebox te zijn vastgelopen.
Ik vrees dat ik kan fluiten naar de opname.


Afgelopen vrijdag heb ook ik weer eens een opname gemist en pas na alweer een "koude" reset werkte het ding weer enigszins normaal. Toch eens in "de groep" gooien. Hoe lang moet je dit nog tolereren. Als ik een stofzuiger koop kan ik met het ding zuigen. Als ik een televisie koop, kan ik ongestoord kijken.

Producenten van satelliet ontvangers lijken zichzelf, wat product stabiliteit betreft een uitzonderingspositie te hebben toegekend. "Laat onze klanten maar de bèta testers zijn. We gooien een nog niet uitontwikkeld product op de markt, strijken alvast de winst op en proberen de klant tevreden te houden door regelmatig een alweer zogenaamd betere firmware uit te brengen". Dat de rest van mijn familie het kreng inmiddels de "Rotbox" noemt geeft aan dat ze dat tot dusver nog niet echt gelukt is frown

Nou, laat ik de heren/dames fabrikanten uit de droom helpen. In Nederland bestaat zoiets als consumentenrecht. Een van de regels is de volgende:

Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd kunnen gebruiken. Als u het tenminste op een normale manier gebruikt. Misschien heeft de verkoper gezegd dat u het product ergens speciaal voor kunt gebruiken. Dan moet het product daar ook aan voldoen. Als de verkoper bijvoorbeeld zegt dat schoenen waterdicht zijn, dan moet u ermee door de plassen kunnen lopen. En als de verkoper zegt dat een horloge waterdicht is, dan moet u er mee kunnen zwemmen.
(Bron: ConsuWijzer site van de overheid)

Het lijkt mij dat de Reboxen hier niet aan voldoen (en, zoals gezegd nog meer satelliet tuners). Ik kocht een apparaat waarvan ik mocht verwachten dat het deugelijk zijn werk zou blijven doen. Beetje flauw, maar als broer van een juriste jeukt het bij mij een beetje om zus te vragen of we wellicht een kans maken....

Ik hoop werkelijk waar echt dat de fabrikant/importeur dit topic leest, dat voor zover ik kan zien alle tekortkomingen tot dusver bekend behandeld. Wacht dan even met het uitbrengen van alweer een nieuwe firmware die eigenlijk niets oplost en kom volgend jaar met "the holy grail" van Rebox firmware. Dat zal hier veel mensen gelukkig maken.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mailtje van iemand gehad over de firma. Hij hab een vraag over zijn steeds vastloopde 4000. Hun antwoord was als resetten niet hielp dat hij dan pech had en ze er niets aan zouden doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker 'open source' als die box zo locked als de pest is met bugs die nog erger zijn als de NewYork-BedBugs.

 

Zendernamen die elkaar overlappen [en er dus geen hol meer van klopt], spontane vastlopers en dan met een vorige instelling zit en je van voren af aan kan beginnen, afstandsbediening die 't dan weer wel dan weer niet doet, ongeacht batterijsoort/verwissel, opnames die -op normale gebruikswijze- niet te verwijderen zijn. (Let effe op, niet iedereen beschikt nou eenmaal over de kennis om met telnet of ftp op z'n bak te komen en weet net aan wat een usb-stick is en hoe ze een firmware erop kunnen zetten; dan zal ik nog achterwege laten als deze gezipped ZOU zijn).

 

Ik dacht, dat ReBOX de box op de markt had gefl****rd onder het mom dat het een 'hobby-box' was. Nou, wanneer mag ik er dan es mee HOBBY'en ipv dat 'restricted' gedoe ?

 

Als de hardware identiek is aan meedere doosjes zoals de Octagon, gooi dan gewoon dezelfde firmware met de naam ReBOX op de site, dan kunnen hobbyisten eens aan de slag.

 

Geef de source vrij, zodat men onder het mom van Common Licence/Sourceforge/Etc. zelf aan de slag kan om een werkende firmware te maken, want de huidige, wat zeg ik, constante behandeling van ReBOX [b.V.] is zwaar beneden pijl. Je wordt als een noob behandeld, als een randdebiel zonder hersens, -IK- krijg totaal geen reacties op WELKE email ik ook stuur, en zo zou ik nog een meter aan tekst kunnen doorgaan.

 

Ik heb 2 dagen met een droomdoos mogen spelen en ik ben om. Ik ga effe wat centjes apart leggen en me dan daarop focussen omdat ik dan -wel- kan experimenteren wat ik met die Refurbished-Box niet kan.

 

Wens : Maak de boel open en vrij ipv locked en restricted.

Wens : Neem eens normale vertalers in dienst die Nederlands kunnen schrijven in de firmware want ik erger me dood aan foute T's en D's om over een mix van engels en nederlands nog maar te zwijgen. (ja, geen hoofdletters hier)

Bugs : Teveel

 

weer 0ct en 10 minuten van me tijd gespendeerd.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen het taalbestand wel hier uploaden. Ik wil hem best even vertalen. Dat is zo gebeurd.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: vandoorn
Ik heb een mailtje van iemand gehad over de firma. Hij hab een vraag over zijn steeds vastloopde 4000. Hun antwoord was als resetten niet hielp dat hij dan pech had en ze er niets aan zouden doen.

Lekker anoniem allemaal.


Ja dat is anoniem. Ik ga de naam niet geven, maar geloof me het is waar. In het begin heb ik ook een mailtje naar Haarlem gedaan met een vraag en NOOIT antwoord op gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag weer on topic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[W/V/B] Een minimale service/degelijk antwoord bij het contacteren van de servicedesk?

 

Ik kan begrijpen dat ze niet steeds direct kunnen antwoorden, maar ze zouden een soort klachtensysteem op poten moeten zetten, waarbij ze toch iets aan traceerbaarheid hebben... Op die manier gaan er geen mails verloren wat leidt tot ontevreden gebruikers. Iets in de trnat van: je klacht is geregistreerd met nummer XXXXXYYYYY en is in behandeling door onze dienst. Verdere info voor het oplossen volgt.

 

Ook het antwoord dat soms geformuleerd wordt, is van de pot gerukt. Hier heb ik zelf al een persoonlijke ervaring mee, en sommigen zullen ondertussen al weten wat deze is.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

'onthouden' van programmanaam bij dagelijkse opname. Vanuit de EPG wordt de programmanaam initieel goed overgenomen. Na een aantal dagen veranderd de programmanaam 'spontaan'. In zo'n geval zijn er (op dit moment) een paar oplossingen:

a. niets doen en onthouden dat je opname een andere naam heeft smile

b. programmanaam handmatig aanpassen

c. timerinstelling verwijderen en via EPG opname opnieuw instellen

 

[W] afspelen mogelijk maken van alle mvk bestanden?!

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: vandoorn
Ik heb een mailtje van iemand gehad over de firma. Hij hab een vraag over zijn steeds vastloopde 4000. Hun antwoord was als resetten niet hielp dat hij dan pech had en ze er niets aan zouden doen.

Lekker anoniem allemaal.


Ja dat is anoniem. Ik ga de naam niet geven, maar geloof me het is waar. In het begin heb ik ook een mailtje naar Haarlem gedaan met een vraag en NOOIT antwoord op gehad.


is wel heel makkelijk dit soort citaten hier plaatsen, maar ik heb wel goede ervaringen met rebox en ben nog nooit bot te woord gestaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: vandoorn
Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: vandoorn
Ik heb een mailtje van iemand gehad over de firma. Hij hab een vraag over zijn steeds vastloopde 4000. Hun antwoord was als resetten niet hielp dat hij dan pech had en ze er niets aan zouden doen.

Lekker anoniem allemaal.


Ja dat is anoniem. Ik ga de naam niet geven, maar geloof me het is waar. In het begin heb ik ook een mailtje naar Haarlem gedaan met een vraag en NOOIT antwoord op gehad.


is wel heel makkelijk dit soort citaten hier plaatsen, maar ik heb wel goede ervaringen met rebox en ben nog nooit bot te woord gestaan.


Dan ben ik heel blij voor jou.

Ik heb ook eens telefonisch contact met ze opgenomen en dat liep ook met een ruzie af.

het was na de update van SW-81, vroeg namelijk waarom de ondersteuning van/voor CCCAM was verwijderd, je had de man moeten horen, hij probeerde niet eens een antwoord tegeven, begon gelijk te schreeuwen "Als het je niet bevalt dan gooi je het bij de vuil en koop je een ander ontvanger en nog zo iets in dien aard.

Dus geloof ik het verhaal van Vandoorn graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...