Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

IK HAAT WINTER !!!!!!!!

 

Om mijn agressie tegenover de winter te uiten hier een lijst met tien redenen waarom ik het liefst in foetushouding op de bank onder de dekens ga liggen om te slapen tot midden April:

 

1. Het feit alleen al dat het ‘s morgens donker is als ik wakker word, maakt dat mijn dag al verpest is. Als een blinde mol kruip ik uit bed, op zoek naar het licht. De grond maakt mijn voeten koud en de rest van mijn lichaam schreeuwt dat het liever in bed, onder de warme dekens en tegen het warme vriendje, aan blijft liggen. Pas als het 9 uur ‘s morgens is begint het een klein beetje licht te worden buiten en om 4 uur is het weer donker, waardoor het midden in de nacht lijkt als ik op weg van werk naar huis ga.

 

2. De warme chocolademelk, speculaas en erwtensoep komen werkelijk mijn strot uit! Ik kan geen stamppot meer zien en ik word ook niet blij van gluhwein. Ik verlang er intens en met heel mijn hart naar om een salade of boterham met aardbeien te eten als diner. En om een rosétje op het terras te drinken!

 

3. Als ik niet hoef te werken, kom ik niet buiten. Ik zit binnen tegen de kachel aan, terwijl buiten de wereld aan mij voorbij trekt. Ik ga weken niet buiten en ik vraag me af of de binnenkant van een kroeg er nog hetzelfde uit ziet als de laatste keer dat ik er in één ben geweest.

 

4. Ook een dagje naar vrienden zit er niet in, aangezien het openbaar vervoer nogal te wensen over laat in dit weer. Het feit dat ik tot op mijn botten verkrampt ben als ik langer dan 5 minuten bij de bushalte moet staan, is tot daar aan toe. Maar urenlang op een druk station rondhangen, omdat de treinen besloten hebben niet de rails op te kunnen, maakt dat ik direct weer terug naar mijn kachel verlang.

 

5. Er zelf op uit trekken met de fiets of de auto is ook geen optie. Op de fiets ben ik bang voor afgevroren vingers en oren. En in de auto durf ik niet harder te rijden dan 10 km/u, omdat ik bang ben een paar deuken uit te delen aan andere auto’s. Bovendien is het stuur het eerste kwartier niet aan te raken zonder dat ik mijn vingers moet losweken met heet water, als ik er uberhaupt al in geslaagd was om de auto sneeuw- en ijsvrij te maken.

 

6. Het lang ontvluchten om mijn heil te zoeken op een warmere locatie is geen optie als ik weinig tijd en geld heb. Een weekje Canarische Eilanden heeft weinig zin, omdat het de moeite niet waard is om 4 uur te vliegen voor een paar graden warmere temperatuur. Ook Griekenland en Turkije zijn geen opties om op dit moment even op te warmen.

 

7. Ook een weekendje weg naar een leuke stad of een paar daagjes Disneyland zijn geen opties om blij van te worden. Vanwege de kou en het gure weer, sta ik toch niet graag buiten. En om nou een eind te reizen om alleen de binnenkant van een hotelkamer te bekijken, vind ik ook de moeite niet waard.

 

8. IK WIL WEER MIJN zwembroekje aan. Ik wil zweten in bed en wakker worden onder een heerlijk verkoelende douche. Ik wil zwemmen in de buitenlucht en bruin worden. Ik ben helemaal klaar met coltruien, wollen vesten, dikke sokken en moonboots.

 

9. Mijn huis is één gore zooi. Dat komt omdat ik voor de zoveelste keer met mijn schoenen en spijkerbroek door de sneeuw slof en thuis de boel uit moet laten lekken. De sneeuw vormt een plasje water, waardoor mijn laminaat krom trekt in de naden en er blijft een plakkerige vlek achter, totdat ik de energie heb gevonden te dweilen.

 

10. De winterdip. Die slaat ieder jaar bij mij weer genadeloos toe. Ik ben lusteloos, moe, en alles kost me extreem veel moeite om te doen. De winterdip is een wetenschappelijk bewezen feit wat ik in dit artikel al eens heb uitgelegd. Ik ben niet de enige, wat de winter natuurlijk nog veel beroerder maakt dan die al was.

 

En dat zijn ze dus, de tien redenen waarom ik de winter haat en dagelijks hoop op zomer. Tien redenen waardoor ik eind september vaak al verdrietig word van het idee dat we nog minstens een half jaar moeten wachten op weer mooi weer. Tien redenen om een time out te nemen en alle verplichtingen te laten voor wat ze zijn, totdat de zomer mijn energie weer oplaadt en ervoor zorgt dat ik weer zin heb om me nuttig te maken.

 

BbyN

 

 

 

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn hemel Bangkok By Night,

wat een droefenis.

 

ik ben zeker geen liefhebber van de kou, omdat dat altijd mijn rug doet verkrampen

maar het in ons verankerde seizoen winter (in deze noorderbreedte geboren en getogen mensen) is wel degelijk een natuurlijke gegevenheid die je moet doorstaan

 

als tegenhanger / suggestie voor al die door jou gemelde punten

0) sta om 8:00 uur op en ontbijt

1) ga eens een goede wandeling maken in de natuurreservaten (die paar die er nog zijn) bijvoorbeeld de Ardennen

2) doe dat vooral samen met anderen opdat je het saamhorige en de afhankelijke beseft

3) kleed je vooral goed ouderwets warm en draag dan ook die domme gebreide muts en wanten

4) na 6 uur te hebben gelopen ben je toe aan dat avondeten in dat eenvoudig hotelletje waar de chef nog aan je tafel komt

5) maar ga eerst even lekker douchen en kleed je daarna nogmaals in een warme lègere wintertrui met wolkraag en rib fluwelen broek

6) neem dat seizoensgerecht dat de chef zelf heeft klaargemaakt met een glas Pomerol

7) ga op tijd naar bed in een onverwarmde slaapkamer zonder sat-televisie

 

idem dito voor de schaatsfanaten op die platte polders

 

na een week ben je de grootste liefhebber van de winter.

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
0) sta om 8:00 uur op en ontbijt
1) ga eens een goede wandeling maken in de natuurreservaten (die paar die er nog zijn) bijvoorbeeld de Ardennen
2) doe dat vooral samen met anderen opdat je het saamhorige en de afhankelijke beseft
3) kleed je vooral goed ouderwets warm en draag dan ook die domme gebreide muts en wanten
4) na 6 uur te hebben gelopen ben je toe aan dat avondeten in dat eenvoudig hotelletje waar de chef nog aan je tafel komt
5) maar ga eerst even lekker douchen en kleed je daarna nogmaals in een warme lègere wintertrui met wolkraag en rib fluwelen broek
6) neem dat seizoensgerecht dat de chef zelf heeft klaargemaakt met een glas Pomerol
7) ga op tijd naar bed in een onverwarmde slaapkamer zonder sat-televisie



Leuk die tips .... wink bedankt!

Echter ik ontbijt alle dagen om 7 uur, maar wandelen in de kou doe ik ECHT niet en zeker geen 6 uur lang, zelfs met muts en wanten verga ik van de kou zodra de temp. onder het vriespunt duikt eekeekeek , enkel als het niet anders kan zal ik mij naar buiten begeven. Op tijd naar bed ok, maar zeker niet in een onverwarmde kamer, wel lekker op een logeermatras voor de warme kachel :D . Ja noem mij maar een kneusje ... maar liefhebber van de winter zal ik nooit worden, hoe graag ik dit ook zou willen.

Mvg.
BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...