Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@Bangkok,rond deze tijd kan ik je Kaapstad warm aanbevelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ceesv
@Bangkok,rond deze tijd kan ik je Kaapstad warm aanbevelen.


Ik geloof je graag .... maar helaas ben ik niet in de mogelijkheid om zomaar mijn spullen bij elkaar te pakken en hier te vertrekken, hoe graag ik het ook zou willen frown .

Normaal gezien trekken wij rond deze tijd van het jaar ook altijd naar warmere oorden voor een weekje of 4. Maar dit jaar kunnen we door omstandigheden pas vertrekken in april (na mijn winterslaap sleep ) en ben ik genoodzaakt zolang hier de koude eekeekeek , de sneeuw, de verkoudheden en alle andere bijhorende ellende te trotseren frown .

En inderdaad de gasrekening zal weer hoog oplopen .... t'is nog maar eind november ..... nog zo'n 120 dagen winter te gaan crazycrazy

BbyN








Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bangkok by Night :

 

Ik ben ook een winterhater, de Kerst is voor mij het dieptepunt, waar ik dan ook echt naar toe leef.

<klik>

 

Des te eerder de Kerst er is, des te eerder de winter voorbij.

 

Alleen klagen hielp mij niet, om je heen alleen maar schaatsliefhebbers en mensen die "die lampjes zo gezellig vinden".

 

Op een warme zomeravond aan de barbeque is toch veel gezelliger?

 

Wat wel helpt (bij mij dan), is een wekker met wake-up light. Dan komt de klap niet zo hard aan en zijn 10% van de winterklachten verdwenen.

 

En Bangkok by Night : veel dromen over je avatar, helpt ook. :D

 

Wat betreft het weer nu :

Er is amper 5 mm gevallen hier (mazzel).

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ben ook een winterhater, de Kerst is voor mij het dieptepunt, waar ik dan ook echt naar toe leef.


Bij mij begint dat dieptepunt al direct na de zomer .... en eindigd pas als de temperatuur terug de 20gr. bereikt.


Citaat:
Wat wel helpt (bij mij dan), is een wekker met wake-up light. Dan komt de klap niet zo hard aan en zijn 10% van de winterklachten verdwenen.


Geeft die ook warmte dan ????

Citaat:
En Bangkok by Night : veel dromen over je avatar, helpt ook. grin


blushblushblush


BbyN



Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
BbyN,

Ik wens je de komende periode dan ook maar veel sterkte toe hou je haaks hopelijk voor jou een korte winter.

Moi Brombeer.(Winterliefhebber) smile


Dank je wel !!!

Enne Neptunus, de lente vindt ik ook wel fijn hoor ... als de temperatuur maar boven de 20° uitkomt cool .



Mvg.
BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk... de winter is eindelijk ook een beetje in nederland aangekomen. In Noord Zweden hadden we temperatruren van tussen de -25 en -30 overdag... en wat sneeuw, ca 40 cm... niet echt veel dus. In Nederland heb ik nu ca 2 cm en is het momenteel net even onder het vriespunt. Wat mij betreft mag het echt winter worden... ik ben er klaar voor... YESSS!!!

 

het zou dus de koudste winter in 1000 jaar worden stond afgelopen maand in Zweedse en finse kranten... ik hoop maar dat de poolse meteoroloog die het schreef gelijk heeft!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In Noord Zweden hadden we temperatruren van tussen de -25 en -30 overdag... en wat sneeuw, ca 40 cm... niet echt veel dus.


Wat is daar nu leuk aan crazycrazy .....

Dan spreken we nog niet van de energiefactuur na zo'n winter eekeek


BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, dan hakken ze gewoon nog een boompje om die hebben ze daar nog genoeg.

Die 40cm sneeuw moet je op de tast zoeken want het is er ongeveer de hele dag donker.

Verder schijnen er genoeg Zweden te zijn die zwaar depressief worden en zich onder tafel zuipen om de winter door te komen.

Maar gelukkig zijn er nog een paar die het leuk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night

Dan spreken we nog niet van de energiefactuur na zo'n winter eekeek


Je gebruikt jaarlijks ongeveer 20 000 tot 25 000 KWh electriciteit (als je electrisch verwarmt). 1 KWh kost inclusief alle heffingen en belastingen, afhankelijk van de leverancier gemiddeld ca 1 Kr, en dat is omgerekend nu ca 10.6 eurocent... ca. de helft van de nederlandse prijzen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige

Je gebruikt jaarlijks ongeveer 20 000 tot 25 000 KWh electriciteit (als je electrisch verwarmt). 1 KWh kost inclusief alle heffingen en belastingen, afhankelijk van de leverancier gemiddeld ca 1 Kr, en dat is omgerekend nu ca 10.6 eurocent... ca. de helft van de nederlandse prijzen.


Als je op die manier stookt ben je gek
25000*0,106/12=220 euro/maand en voor hier 440/maand
jullie hebben toch genoeg hout ,pot kachel en stoken maar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hout is inderdaad goedkoper... maar als je niet altijd thuis bent is electrisch wel een goede oplossing. Hout of pellets moet je regelmatig bijvullen, en dat is lastig als je langere tijd niet thuis bent. je kan wel wat besparen door een luchtwarmtepomt of de versie die water verwarmt voor een cv systeem... maar bij temperaturen onder de -25 is je winstfactor ook weg.

In Noord zweden liggen de "bedrijfskosten" (driftskostnader) op jaarbasis bij ca 30 000 tot 40 000 Kr. Daar zit dan water en riolering, stroom, verzekering, schoorsteenveger en onderhoud bij...

 

Momenteel is het in Noord zweden warmer dan in nederland! Maar vanaf morgen is dat weer anders...

  • Like 2

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier min 10, min 15. Stond buiten de stroomvoorziening van onze nieuwe stal te maken. dat was koud... en zo rond de 40-50cm in 3 dagen gevallen. Gaat nog..

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...