Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb in het geheel geen decodeer problemen met mijn 8000.

 

Of het toch geen Canaal Digitaal probleem is, met een bepaalde serie kaarten?

 

De laatste dagen zijn er veel mensen, die plotseling geen beeld meer hebben, en na een paar minuten weer kunnen kijken.

 

Ik heb uit meerdere bronnen gehoord, dat de klantenservice telefonisch wegens drukte regelmatig niet bereikbaar is....

 

Vervangende kaarten zijn ook een probleem, ik lees meerdere berichten, van mensen, die vervangende kaarten met gebruikssporen van CD krijgen, die ook niet werken, en dat pas de 2e of 3e kaart werkt.

 

Hierbij hebben deze mensen, door een kaart van een buurman te lenen al uitgesloten, dat hun ontvanger problemen heeft.

 

Dus of het probleem werkelijk bij Rebox of de software ligt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb in het geheel geen decodeer problemen met mijn 8000.

Ik kan me daar best iets bij voorstellen want nadat ik tussen 17.00 - 18.00 uur op RTL4 HD een programma opnam en naar SBS6 HD keek is de melding nog 3 keer verschenen.
Alle 3 de storingen konden door het wijzigen van kanaal verholpen worden.

Nu verder de hele avond verder geen probleem meer dus het is niet uitgesloten dat anderen er totaal geen probleem mee hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelden vastlopers gehad.

Maar de afgelopen dagen loopt hij steeds vast.

Gecodeerde zenders vast.

Als ik in de opnamelijst kijk loopt hij vast.

Hoop snel dat er een andere firmware komt want anders zet ik de oude er weer in.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik wel zie, is een minder vloeiend beeld op sommige zenders.

 

Misschien is er iemand met de decodeer klacht, die misschien eens een Aston CI module kan proberen?

 

Dat geeft misschien meer inzicht in de oorzaak of bron van de klachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds dat ik de Aston 1.07 in gebruik heb genomen heb ik geen melding gecodeerde zender meer gezien.

Schijnbaar toch iets met de interne kaartlezer.

 

Ik zal nu de interne kaartlezer weer gebruiken en afwachten of de melding weer terugkomt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds ik de interne kaartlezer weer gebruik heb ik geen vastlopers meer gehad.

 

Wel gisterenavond op RTL4 HD tijdens de X-Factor regelmatig kleine maar nauwelijks waarneembare hiks.

 

Ja, wat is de oorzaak, waarschijnlijk komen we daar nooit achter en zal zoals met andere problemen ook weer zo verdwijnen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Menu-Hulpmiddelen-CAS-SECA

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het -kan- natuurlijk ook zijn, dat CDS weer eens aan het rommelen is met de MPEG4 coderingen. Aangezien, wat ik in deze thread lees, het voornamelijk de HD zenders zijn die dit euvel vertonen wil ik jullie wijzen op een thread-comment dat ik eerder heb geplaatst :

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...sch#Post1962254

 

Ik zeg niet -dat- dit -de- reden is, maar het -kan- zeker een probleem geven met 'gecodeerde zender' aangezien er op 'bepaalde plekken' in de transportstream nu 'andere' data/informatie staat waardoor de box 'in de war' zou kunnen raken.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeidag,

 

wij hebben sinds kort ook de Rebox RE9000Hd en lopen sinds gisteren tegen het probleem aan dat ie de melding geeft: "Gecodeerde Zender". en wij alleen de Free 2 air zenders nog kunnen kijken.

Bijna alles geprobeerd:

Stroom eraf.

Oranje CD 3 kaart geupdated

Zenders opnieuw ingeladen.

Software naar fabrieksintellingen en weer opnieuw geupdated. Niets helpt!

 

Wat kan het zijn?

 

PS wel heeft het apparaat de hele nacht in de stand "afsluiten naar standby: wilt u de opname ook stoppen" gestaan..

 

Help!! Thanks

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de smartcard in de onderste interne lezer (met de chip naar beneden) of gebruik je een CAM in het CI-slot. In het laatste geval komen er geen updates door voor de rechten op de zenders. Wil je dit oplossen, stop de kaart dan even in de interne kaartlezer en vraag een heractivatie aan. als je weer beeld hebt kan de kaart weer terug.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...