Ga naar inhoud


[Satelliet] omroep brabant stopt op satelliet


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Seca3Curious

De kern van de zaak is naar mijn bescheiden mening dat een satelliet gebruikt wordt voor verspreiding van signalen over een groot gebied, naar een groot aantal punten. En dat de regionale omroepen, naar hun aard, signalen uitzenden voor een klein gebied, naar een klein aantal mensen.
Leuk dus voor als we geld over hebben, maar niet erg doelmatig (om maar in Uw taalgebruik te blijven).


Tja
wees nu eens eerlijk!
is sbs6 dan nationaal erg important?
of gelijk wie van die commerciëlen ?
neen.

en uh @vGnp, je kijkt toch niet de hele avond naar je regionale zender, toch?

@all
als je het mag/wilt/kunt vergelijken met die VELE Duitse regionale zenders, dan is daar wel een en ander (meer dan 40%) regionaal aan documentaires en series
maar ook die staan onder schot mbt tot extreme bezuinigingen.
ofschoon men daar conform de GEZ er voor betaald heeft.

hier betaald men zo goed als niks (tja kijk en luistergeld in belastingen verdwenen = verdwenen)

waarom zou je dan voor een half uur regionaal nieuws een regionale zender 24:7 willen behouden?
indien je dat echt waardevol vindt moet je der ook voor betalen. ( wie wil extra betalen voor zijn regionale zender? )
indien je enkel je abo kaartje gebruikt OF kabel abo hebt en daarmee de commerciëlen KIJKT en subsidieert moet je niet zeuren.

een en ander zal je aan dat doorgeefluik van de provider moeten melden, opdat duidelijk wordt dat de centen die je besteed aan hun pakket en abonnement ook voor jouw regionale zender bedoeld is.

dus laat het je sat of kabel provider weten.

ciao

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 239
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Seca3Curious

Uw taalgebruik doet vermoeden dat u in overheidsdienst bent?


Helaas, ik werk in het bedrijfsleven. Betekent niet dat niet heel zinvol kan zijn je wat in te lezen over bestuursrecht.

Citaat:

De kern van de zaak is naar mijn bescheiden mening dat een satelliet gebruikt wordt voor verspreiding van signalen over een groot gebied, naar een groot aantal punten. En dat de regionale omroepen, naar hun aard, signalen uitzenden voor een klein gebied, naar een klein aantal mensen.


Een satelliet verspreid zijn signalen over een groot gebied, waarbij slechts een minimale investering in infrastructuur noodzakelijk is. De kosten om de 60000 huishoudens die nu van satellietverspreiding afhankelijk zijn op de kabel aan te sluiten kunnen wel eens hoger zijn dan al deze gebieden op de kabel aan te sluiten, of een extra DVB-T-zendmast bouwen. Een satelliettransponder zendt uit met zo'n 100W, gevoed door de zon, een DVB-T-transponder met tientallen kilowatts, gevoed door o.a. CO2-uitstotende kolencentrales, dus op de energierekening zal één en ander ook schelen.

Misschien een gevoelig punt, maar er zijn ook kijkers buiten Noord-Brabant. Niemand heeft het het erover, maar in het achterhoofd speelt dat bij velen toch mee. En zeker niet onterecht. Het zou fout zijn als OB zich op publiek buiten Brabant zou richten, maar omgekeerd gaat het niet op: Een kijker buiten Brabant is niet noodzakelijk een slechte besteding van belastinggeld. Bijvoorbeeld als die kijker bijvoorbeeld op een evenement in Brabant afkomt na daar via OB over gehoord te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voorlopig blijven ze na 31 december nog uitzenden via de satelliet.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
ja maar iedereen wil primetime uitzenden dus is geen optie


roulerend systeem? Als ik nu zie hoe vaak alles herhaald wordt dan denk ik dat we met de helft uit kunnen...leuk voorbeeld vind ik TV Zeeland.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gelezen op de site van CanalDigitaal :

 

De regionale radiozenders stoppen allemaal per 1 januari 2011.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is tenminste een wijs besluit. Kan me niet heugen ooit via satelliet naar een regionaal station te hebben geluisterd.

Als je het als regionale omroep dan toch wilt verspreiden, dan maar als internetstream. Goeie bezuiniging denk ik.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Zojuist gelezen op de site van CanalDigitaal :

De regionale radiozenders stoppen allemaal per 1 januari 2011.


Dat heb je knap gevonden, want ik heb er lang naar moeten zoeken (zit kennelijk verstopt in het nieuws, alleen via zoekfunctie te vinden):
Citaat:
Regionale radiozenders verdwijnen van de satelliet

De regionale omroepen hebben besloten om per 1 januari 2011 hun radiozenders niet langer via satelliet door te geven.

Men is tot deze beslissing gekomen naar aanleiding van de aan hen opgelegde budgetbeperkingen. Dit betekent dat luisteraars van deze radiozenders per 1 januari ‘hun’ regionale zender niet langer via de satelliet door te geven.

CanalDigitaal betreurt dit ten zeerste, maar kan deze beslissing niet beïnvloeden.

De televisiezenders van de regionale omroepen die men gewend is via de satelliet te ontvangen, blijven wel beschikbaar na 1 januari.

Bron: website Canal Digitaal
Datum: 29 december 2010

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...