Ga naar inhoud


router achter een router


thea

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo ik heb een vraag,voor ik er een koop, kan ik een router achter een router zetten?? en daar mee op internet gaan

mtvg thea.

 

nog even info ik heb bij de eerste een dreamb +computer er aan zitten, en ik wil een internet radio op een tweede router aan sluiten kan dat? die aan elkaar verbonden zijn?

vrg thea

 

wat een hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter je router gewoon een switch "hangen" om de aansluitingen van je/de router "uit te breiden" of aansluitingen naar een andere plaats in je huis te brengen.

 

Zou niet weten waarom je anders een router achter een router zou willen zetten? 1 router in je netwerk om met meerdere apparaten op internet te komen is genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

... tenzij je al een extra router had...

 

Een router achter een router kan wel, maar is vaak niet heel erg zinvol. Als je iets nieuws moet kopen nu, dan idd beter een switch want da's Plug and Play...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan sommige routers ook als repeater gebruiken. Mijn siemens kan dat volgens de handleiding, maar ik heb het nooit getest.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...maar dan nog zou ik een onervaren gebruiker niet willen adviseren om 2 routers te stapelen want bij ontvangstproblemen komt de gebruiker dan meestal niet meer uit.

Dus zoals eerder al geadviseerd gewoon een switch achter de 1e router hangen, zo'n switch kost ook geen drol meer.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Jürgen
...maar dan nog zou ik een onervaren gebruiker niet willen adviseren om 2 routers te stapelen want bij ontvangstproblemen komt de gebruiker dan meestal niet meer uit.

Inderdaad, een router achter een router vereist vaak inderdaad wat configuratie etc. Foutjes zijn funest voor de werking.
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad nooit 2 routers achter elkaar zetten.. dat is echt de meeste gemaakte fout in thuis netwerken.. men wil meer aansluitingen gaat naar de winkel en krijgt een router mee ipv een switch omdat mensen zeggen ik wil meer internet aansluitingen..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed, hoe doe je het dan?

 

 

Ik heb een ISDN/ADSL modem/router van de KPN gekregen. Daar komt het internet op binnen.

Heeft 4 standaard 100Mb poorten. 1 poort wordt doorverbonden met de WAN poort van de 2e router.

 

Die 2e router is dus een gigabit router van DLink met draadloos toeganfspunt en 4 gigabitpoorten.

De tweede router werkt dus voor het interne netwerk voor het verbinden van de pc met de NAS en de mediaspeler.

 

Ik heb de DHCP uitgezet in de KPN router en deelt de 2e router de ip-nummers uit.

Zijn er dan nog andere valkuilen in deze opzet?

Ik heb wel eens gelezen dat je de eerste router moet doorverbinden met een vrije poort op de 2e router(ipv op de WAN poort). Maar dat had dacht ik te maken met wie de ipnummers uitdeelt, toch?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult in de D-Link moeten instellen het IP adres van de 1e (KPN) modem/router - Gateway invullen.

 

Het kan zijn dat je in de D-Link nog moet aangeven dat hij over LAN 1 zijn internet krijgt en niet via de telefoon lijn.

 

En dan zal het wel een heel eind al werken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het werkt ook.

De 2e router heeft de gateway van de eerste (10.0.0.1) en een ip 10.0.0.2.

De 2e router geeft bij mij de reeks 192.168.4.1 - 255 vrij aan de pc's en de rest. Gateway 192.168.4.1

 

Maar er wordt steeds gesuggereerd om geen 2 routers achter elkaar te zetten. Maar een 2e router geeft meer vrijheid waar te plaatsen i.v.m. het draadloos toegangspunt, gigabit etc. De 1e router is daar geplaatst waar de ISDN binnenkomt. En dat is geen handige plaats i.v.m. de afstand tot draadloos toegang.

 

Mis ik snelheid op het internet door de 2 achter elkaar?

Wat is een argument tegen?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Mis ik snelheid op het internet door de 2 achter elkaar?
Wat is een argument tegen?


Ik heb eens bij iemand problemen gehad met 2 fritzen via WDS en VOIP op beide ingesteld. De 'slave' zeg maar kreeg ik VOIP niet aan de praat. Ik schrijf het heel kort op, maar het was een nogal lastig verhaal.

Een switch is aansluiten en gaan waarbij je bij routers dingen moet instellen.

En verder weet ik ook niet wat tegenargumenten kunnen zijn. Ik heb hier thuis 2 Fritzen achter elkaar en dat loopt prima.

Ik geloof trouwens niet zo in het 'snelheid' verhaal voor 99 van de 100 thuis gebruikers. Gigabit netwerken zijn leuk, maar of je nu 5 of 2 seconden erover doet om een film van de ene naar de andere te pompem lijkt me een beetje een luxe probleem. Voor mensen die er echt mee bezig zijn en bedrijven is het een ander verhaal, maar die zullen ook niet de 'simpele' spullen gebruiken zoals jij en ik.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn talloze argumenten om niet twee routers achter elkaar te zetten.

 

Aangezien een switch maar 15 euro kost is het ook onzin dit te overwegen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...