Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

ik merk dat het bij de meeste HD zenders het voorkomt.....

Dat is ook logisch, want de ondertitels komen via TeleText. En TeleText bestaat helemaal niet bij HD, dat is in de specs niet voorzien. Ze hadden niet verwacht dat deze oude technologie nog gebruikt zou worden wanneer HD zou doorbreken.

De eerste HD zenders hadden dus ook geen TeleText !

Toen begonnen de klanten te klagen dat de TeleText ontbrak ... er werd een oplossing gezocht en het TeleText signaal van de SD versie werd bij de HD gezet.

Opnieuw klachten, want de ondertitels zijn niet in sync. Dat is volledig normaal, want het comprimeren van een SDI signaal van een HD versie duurt net geen twee seconden langer dan van de SD versie.

Dat is dus die vertraging die je ziet.

Er werd een systeem gebouwd die niets anders doet dan de TeleText pagina's die twee seconden te vertragen, zodat die ondertitels opnieuw in sync zijn.

Dat is niet enkel bij TVV zo, maar dat is bij alle providers op deze manier opgelost.

Telkens je ziet dat de ondertitels niet meer in sync zijn wil dat zeggen dat die machine voor de vertraging gestopt is met werken en herstart moet worden.

 

Bij het merken dat er vertraging is, zo snel mogelijk melden zodat er actie ondernomen kan worden. Ondertussen wordt er gewerkt aan een stabieler systeem om het probleem definitief te verhelpen.

En vergeet niet dat je op momenten met zo'n vertaging naar de SD versie kan kijken, terwijl het opgelost wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

want het comprimeren van een SDI signaal van een HD versie duurt net geen twee seconden langer dan van de SD versie.

 

Het gaat hier niet om 2 seconden, maar 10 tot 15 seconden!!!

 

 

 

 

Bij het merken dat er vertraging is, zo snel mogelijk melden zodat er actie ondernomen kan worden

 

En als je het meld dan krijg je een maand later antwoord (antwoord ontvange op 2/7/2013):

 

 

 

 

Geachte Heer/Mevrouw ,

 

U hebt op 26-5-2013 een vraag aan ons gesteld. Hieronder kan u het antwoord vinden:

beste klant

 

wij kunnen daar niets aan veranderen . het ligt namelijk bij deze zenders zelf

 

onze excuses daarvoor

 

Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Corry

Afdeling klantenservice

logo_tv_vlaanderen.gif

Stel uw vraag op www.tv-vlaanderen.be/vragen

 

Uw vraag was:

Geachte Heren,

 

De

TT ondertiteling op de Vlaamse zenders (bijna alle, zowel SD als HD

varianten) is weer eens +/- 20 seconden verschoven in tijd.

Gehoorgestoorden zoals mezelf hebben deze ondertitels echt nodig om een Nederlandstalig programma te kunnen volgen.

 

Mag ik U verzoeken dit te willen corrigeren AUB

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier in Nederland bij UPC hetzelfde probleem.

Je kan dus blijven klagen en TVV zwart maken maar als hun het signaal foutief aangeleverd krijgen door de VRT tja dan houd het voor hun ook op.

Je gaat met je Mercedes ook niet naar een Opel garage.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier toch geen problemen op tvv één HD

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Nederland bij UPC hetzelfde probleem.

Je kan dus blijven klagen en TVV zwart maken maar als hun het signaal foutief aangeleverd krijgen door de VRT tja dan houd het voor hun ook op.

Je gaat met je Mercedes ook niet naar een Opel garage.

Telenet en Belgacom krijgen hetzelfde aangeleverd, maar hebben wel het nodige gedaan.

TV-VL heeft maanden nodig gehad om het nodige te doen en nu valt hun aanpassing nog regelmatig uit...

dit is noch klagen noch zwart maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook logisch, want de ondertitels komen via TeleText. En TeleText bestaat helemaal niet bij HD, dat is in de specs niet voorzien. Ze hadden niet verwacht dat deze oude technologie nog gebruikt zou worden wanneer HD zou doorbreken.

De eerste HD zenders hadden dus ook geen TeleText !

Toen begonnen de klanten te klagen dat de TeleText ontbrak ... er werd een oplossing gezocht en het TeleText signaal van de SD versie werd bij de HD gezet.

Opnieuw klachten, want de ondertitels zijn niet in sync. Dat is volledig normaal, want het comprimeren van een SDI signaal van een HD versie duurt net geen twee seconden langer dan van de SD versie.

Dat is dus die vertraging die je ziet.

Er werd een systeem gebouwd die niets anders doet dan de TeleText pagina's die twee seconden te vertragen, zodat die ondertitels opnieuw in sync zijn.

Dat is niet enkel bij TVV zo, maar dat is bij alle providers op deze manier opgelost.

Telkens je ziet dat de ondertitels niet meer in sync zijn wil dat zeggen dat die machine voor de vertraging gestopt is met werken en herstart moet worden.

 

Bij het merken dat er vertraging is, zo snel mogelijk melden zodat er actie ondernomen kan worden. Ondertussen wordt er gewerkt aan een stabieler systeem om het probleem definitief te verhelpen.

En vergeet niet dat je op momenten met zo'n vertaging naar de SD versie kan kijken, terwijl het opgelost wordt :)

 

@guppje29

wat helpen kaas en bril...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom denk je dat het in de totale keten aan de provider ligt?

 

Die zijn slechts een doorgeefluik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat het in de totale keten aan de provider ligt?

 

Die zijn slechts een doorgeefluik.

1) omdat de VRT mij destijds in die zin geantwoord heeft

2) omdat die andere, zogenaamde doorgeefluiken, Belgacom & Telenet, het wel correct doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier in Nederland bij UPC hetzelfde probleem.

Je kan dus blijven klagen en TVV zwart maken maar als hun het signaal foutief aangeleverd krijgen door de VRT tja dan houd het voor hun ook op.

Je gaat met je Mercedes ook niet naar een Opel garage.

Misschien speelt er een ander belang waarom sommige providers het signaal foutief aangeboden krijgen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...