Ga naar inhoud


Vertraagde ondertitels op Een HD, soms ook bij weergave


Pletskop

Aanbevolen berichten

Je moet jezelf misschien eens de vraag stellen waarom dit al sinds 8 augustus duurt.

 

Ik zie enkele oorzaken:

 

1) Geen enkele klant heeft dit probleem langs officiële weg gemeld: via https://twitter.com/WebCareCD of http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/

2) Canal Digitaal Webcare heeft niet de opdracht gekregen om online fora te monitoren

3) TV Vlaanderen Klantenservice heeft geen efficiënt bedrijfsproces om technische problemen aan de verantwoordelijken van M7 Group door te geven.

 

Bij vorige problemen heb ik ook al ondervonden dat een melding via https://twitter.com/WebCareCD binnen de 48 uur wordt opgelost.

 

1) het probleem duurt DEZE KEER sinds 8 augustus,

het heeft maanden geduurd om het initieel op te lossen

en sindsdien keert het om de haverklap terug

2) TV-VL & CSD moeten zelf hun diensten controleren op fouten

3) als jij meent dat een betere manier van melden de oplossing is,

doe het dan gerust

4) ik doe het hier en zal het blijven doen,

   tot ik uiteindelijk wellicht naar Telenet zal gaan

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ooit klacht ingediend bij de Vlaamse regulator en ongeveer onderstaande uitleg gekregen. In Vlaanderen moet Telenet strenge doorgifteverplichtingen naleven terwijl Belgacom en TV Vlaanderen een absolute vrijheid genieten:

 

1) Alleen Telenet is decretaal verplicht om het aanbod van de VRT onverkort en in hun geheel inclusief bijhorende diensten zoals ondertiteling door te geven. (artikel 186 mediadecreet)

2) Voor Belgacom TV, TV Vlaanderen, Snow, WeepeeTV en anderen is alleen artikel 187 van toepassing: Zij "mogen" omroepprogramma's doorgeven, maar er zijn geen verplichtingen voorzien.

 

Dat is de realiteit, TV Vlaanderen is tot niets verplicht. Als je de VRT-ondertiteling momenteel deftig wil ontvangen moet je nog steeds bij Telenet aankloppen.

 

 

Dus ja, ik kan alleen maar blijven herhalen wat de realiteit is. Dat er bijvoorbeeld wél bekwame medewerkers zitten achter het Twitter-account: https://twitter.com/WebCareCD maar dat je niet bij de TV Vlaanderen-klantendienst moet aankloppen omdat er daar gewoon geen deftige procedure is om technische mankementen efficient door te geven.

 

Wat je natuurlijk ook nog kan doen is rechtstreeks naar de managers van M7 Group mailen:

steven.debruyn@m7group.eu

ron.paans@m7group.eu

jon.florsheim@m7group.eu

aangepast door charlesduco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog maar eens een antwoord gehad van TVV:

 

 

Geachte Heer/Mevrouw ,

U hebt op 14-8-2013 een vraag aan ons gesteld. Hieronder kan u het antwoord vinden:
Indien u geen gecertificeerd toestel van TVV hebt ( M7 of philips)
Dient u elke maand zelf een update te doen van uw toestel.
Als u wel 1 van deze toestellen bezit gebeurd de update elke maand automatisch.
Indien deze niet goed zou zijn doorgelopen kan u deze altijd opnieuw uitvoeren in uw menu.
Dit zou het moeten oplossen.

Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.

Met vriendelijke groet,

 

Goed bezig hé

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens geprobeerd om een berichtje te sturen naar minister Lieten met de melding dat gehoorgestoorden in Vlaanderen geen recht hebben om HD uitzendingen te bekijken, aangezien de ondertiteling al maanden "defect" is. Dus de kaart trekken van discriminatie, eventueel ook het centrum voor gelijke rechten inschakelen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT geeft zelf geen teletekst bij de HD zenders, daar ligt het probleem M7 voegt die zelf toe. Telenet doet dat ook en versnelt of vertraagd de ondertiteling om synchroom te lopen. Bij UPC bijvoorbeeld loopt de ondertiteling ook niet synchroom. Het beste zou dus zijn dat de VRT teletekst toevoegt bij HD of de ondertiteling verspreid via DVB net als de Britten.

aangepast door satelliet123

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dreambox 800E pli

hier toch wel teletext op

één HD

canvas HD

VTM HD

ned 1 HD

ned 2 HD

ned 3 HD

ook de kleur toetsen werken 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met dreambox 800E pli

hier toch wel teletext op

één HD

canvas HD

VTM HD

ned 1 HD

ned 2 HD

ned 3 HD

ook de kleur toetsen werken 

 

Teletekst is er wel.  Maar de ondertiteling op p888 loopt niet sysnchroon.

Op dit moment komen de ondertitles 4 tot 6 seconden te vroeg op éénHD en Canvas HD

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die heisa hier. Hier even nog een kleine test gedaan (mijn configuratie zie onder) :

op één HD : ondertitels komen 4 sec te vroeg (het late nieuws) , maar is bij te regelen als je Open Pli hebt met " Subtitles delay when timing is bad "

op Canvas HD : titels komen netjes op tijd (met Herman van Molle)

op VTM HD : titels komen netjes op tijd ( film De Kavijaks ).

Ned 1 HD : titels komen 4 sec te LAAT, maar let op:  is waarschijnlijk een live uitzending (Knevel & van den Brink).

Ned 2 HD : film bezig dus geen titels.

Ned 2 HD : titels kwamen 1,5 sec te LAAT , was NIET bij te regelen in Open Pli .

Met die doorgifte van Teletekst via HD is dus mijn inziens wel iets mis.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV blijft volhouden dat het aan de box ligt waarmee je kijkt:  Zoals uit het antwoord mag blijken dat ik mocht ontvangen.

 

 

Geachte Heer/Mevrouw ,

U hebt op 17-8-2013 een vraag aan ons gesteld. Hieronder kan u het antwoord vinden:
U kan best proberen met een nieuwe software update.
Hier mee zou dit opgelost moeten geraken .
Er
zijn wel degelijk enkele problemen geweest met TT op één en canvas op
de HD posten op de SD posten 100 en 101 werkt de teletext wel.

Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op www.tv-vlaanderen.be/vragen.

Met vriendelijke groet,

 

 

Daarom mijn vraag diegenen die het nagekeken hebben, kunnen die mij vertellen met welke box dit was.

Zitten er ook TVV gecertificeerde gevallen tussen?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een probleem met de synchronisatie van ondertitels op Eén HD op alle ontvangers. Dat heb ik getest. Ongeveer vier seconden te vroeg.

 

Geen problemen op Canvas HD en ook nooit 6 seconden zoals Kabeltje87 hier foutief heeft gemeld.

 

Als je streng bent voor TVV moet je natuurlijk ook even streng zijn voor jezelf en geen foutieve probleemmeldingen beginnen doorgeven.

 

En wees een beetje realistisch: het is toch al duidelijk gebleken dat de TVV-klantendienst geen technische problemen kan oplossen. Rechtstreeks melden via https://twitter.com/WebCareCD is veel effectiever. Daar zitten bekwame mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Op dit moment loopt idd de ondertiteling op Canvas HD goed.  (Ik neem de CanvasCrack op en de opnames van deze week gecheckt e daarin loppt de ondertiteling de hele week goed - gisteren wel nog niet gecheckt)

Toen ik het eerst vaststelde heb ik 6 seconden vastgesteld op éénHD.  De afgelopen dagen is het idd. meer 4 tot 4.5 seconden.

Sorry als ik dat niet gecorrigeerd heb.

Maar de fout zit er nog wel degelijk in.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...