Ga naar inhoud


wave frontier t90 installatie


abuadam

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SOURCEMASTER
Het zou mij niet verbazen als het hele sprotje uit 1 en de zelfde fabriek komt.

Reken er maar op dat dat zo is. Net als toendertijd de Gregorian schotels, met merken als Philips,
Grundig, Delta Star, Kreiselmeyer, Master Focus, Nokia, Mediagate en nog een paar.
Kwamen allemaal uit de Fibo-Støp fabriek.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: edbe
succes mannen, voor diegene binnenkort hun T90 gaan plaatsen

Zit toch te wachten op beter (vooral droger en iets minder koud) weer... wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Ik heb eerder het vermoeden (let wel: vermoeden) dat de shops de beugel uit de verpakking halen, en deze los in de verkoop doen
vGnp
Dat dacht ik eerst ook, maar die shops verkopen vaak helemaal geen polarmount. Daar kun je alleen een Wavefield kopen zonder beugel of met een 'gewone' beugel/pijp, geen polarmount.

Het is hier (Frankrijk) al de hele week 20 graden, ideaal 'ophangweer'. Maar ze denken hier kennelijk dat deze schotel van goud gemaakt is, gezien de prijs. Dus ik koop er wel 1 als ik weer in Nederland ben, dan hang ik 'm wel op bij 30 graden. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier was het nu niet echt ideaal ophang weer

regen / motregen en vingers sterk onderkoeld

 

maar de T55 hangt

met een doorsnee signaalwaarde van 83% op VU+ DUO

vooraf de LNB-klemmen op WF-scala ingesteld en buiten de minilaptop met satfinder erop

werkt echt grandioso dat programma.

 

de hollessheet in excel of satlex online helpt echt al heel heel veel

 

aan een gevel/muur is wel een stuk lastiger dan op een tegelvoet / mast

want je kunt er nagenoeg niet achter kijken en de skew is dus moeilijk in te stellen. (spiegeltje gebruiken hielp een beetje)

 

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
...aan een gevel/muur is wel een stuk lastiger dan op een tegelvoet / mast

..maar denk wel aan de vreemde mastbeugel, de mast moet 2" zijn; standaard tegelvoeten hebben doorgaans 1,5" (40x40 tegels) of 2,5" (40x60 tegels) masten. Er moet dus een verloop worden gemaakt.

Origineel bericht van: vGnp
.... Ik heb eerder het vermoeden (let wel: vermoeden) dat de
shops de beugel uit de verpakking halen, en deze los in de verkoop doen om je nog een keer extra eurietjes uit de
zak te troggelen.

vGnp

Wavefields worden met en zonder beugel geleverd, zie de sticker op de verpakking:

post-386-1318261811,9512_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
je kunt er nagenoeg niet achter kijken
ciao
Dat zal de reden zijn dat de fabrikant adviseert om de schotel eerst op de grond compleet op te stellen en daarna pas op te hangen.

Kun je de signaalwaarde van de T55 vergelijken tov je vorige schotel? (ik neem aan dat er al iets hing smile )

Op de website van wavefrontier staat dat de T55 overeenkomt met een 55 cm offset schotel. Da's niet heel groot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb voor T55 hing nog gekeken op cas75 met VU+, daar was signaal op BVN 19,2 doorsnee 72%

naderhand met T55 dus 87%

 

wat betreft het vooraf instellen, ja klopt, maar als je buiten bent en de bouten lost om iets bij te stellen heb je snel kans dat de wok wegens het gewicht van de skew-instelling of elevation-instelling af glipt.

dan ben je de klos want je hoofd past niet tussen wok en muur :D

 

bij de eerst volgende wordt de middenpositie toch virtueel

want 13 hotbird telkens op die schroef is vervelend. wink

 

ciao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, vertel eens wat meer over dat progje satfinder, wat je hebt gebruikt. Ik vind enkel apparaatjes, maar geen software.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...