Ga naar inhoud


welke goedkoopste energieleverancier?


sattos

Aanbevolen berichten

Ik blijf dat gehakketak over kernenergie toch wel erg vreemd vinden... ongelukken gebeuren er vrijwel nooit... maar het kán. In mijn ogen moet je dan gelijk ook de chemische industrie gaan indijken, of verbieden. Ik heb daarover niets uit Japan gehoord, waarschijnlijk stonden er in dat gebied geen "gevaarlijke" chemische bedrijven... maar goed, omdat die niet getroffen zijn blijft deze bedrijfstak uitermate veilig... hahaha.... wat zijn mensen toch erg makkelijk te beinvloeden.

Ik dacht dat we intussen het holbewonerstadium voorbij waren, en nuchter konden nadenken, maar helaas is de meerderheid nog niet zover.

post-31785-1318261898,3167_thumb.png

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Behoor jij tot de meerderheid?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze hysterische hype gewoon even relativeren... aan alles wat we doen zitten een hoop nadelen, en de gevaren liggen steeds op de loer. Toen de eerste treinen gingen rijden was er ook paniek... niets was meer zoals voorheen, ellende werd over de bevolking afgeroepen... tja, treinen kunnen grote rampen veroorzaken, dat hebben we de afgelopen tientallen jaren vaak genoeg gezien. Dat is vreselijk... maar je blijft wel nuchter en weet dat dit soort dingen niet dagelijks gebeuren.

Het probleem met kernenergie nu is dat mensen niet meer helder kunnen denken lijkt het. Als er wat gebeurt is de ramp uiteraard ontzettend groot... maar de kernindustrie is wel de meest veilige industrie die er hier op aarde is. Veiligheid staat boven alles, en er wordt ontzettend veel in die veiligheid geinvesteerd. Dat is goed zo, en het werkt vrijwel altijd. Mensen menen te weten dat energiecentrales die stroom opwekken via gas, olie en steen/bruinkool slecht zijn voor het milieu... misschien is dat wel zo, ik weet het niet... maar stel dat we ons zouden willen houden aan bepaalde normen voor uitstoot van zgn. broeikasgassen, dan is kernenergie echt wel de enige optie. Je moet dan gaan afwegen wat "beter" is... want niemand wil terug naar de tijd dat we met een kaars of fakkel in een grot woonden... Ik blijf bij mijn standpunt, wat ik op nogal provocerende manier naar voor gebracht heb. kernenerrgie, JA! MAAR... ik zou opteren voor een beleid waarin de locatie waar deze centrales gebouwd zullen worden aan strikte eisen gebonden moet worden. Als het even kan niet echt op breuklijnen van continentale platen, en ook niet naast actieve vulkanen en dat soort dingen. Kan het echt niet anders, moet er echt tot het uiterste in veiligheid geinvesteerd worden, zodat tsunamis met vloedgolven van 25 m geen probleem mogen zijn...

Om nu als een kip zonder kop te gaan roepen dat alle centrales dicht moeten en deze hele interessante industrie in het verdomhoekje moet, vind ik verkeerd.... maar zoals ik al schreef... mensen zijn nog niet rijp genoeg om nuchter te kunnen denken, en laten zich meeslepen door een onwetende kudde.

ik behoor dus niet tot de meerderheid alx... wink

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige:

 

zou je mij die lerveranciers willen mailen?

 

aangezien jij goede ervaring hebt met die vergelijkingssite is het mogelijk dat jij ze mailt of op deze site plaatst,want niet alle vergelijkingssite zijn te vertouwen,sommige sites woden door de leveranciers gefinancieerd om reclame te maken.

 

hoe onderhandel jij eigelijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Toen de eerste treinen gingen rijden was er ook paniek.. ..... maar je blijft wel nuchter en weet dat dit soort dingen niet dagelijks gebeuren.
Dat is net zoiets als lucifers met een vulkaan vergelijken.
Het voorbeeld staat tot geen verhouding.
Origineel bericht van: Sverige
Het probleem met kernenergie nu is dat mensen niet meer helder kunnen denken lijkt het.
Inderdaad, die pro-mannen zijn net junkies.
Ondanks overcapaciteit moet en zal er een kerncentrale komen om te exporteren naar niet bestaande klanten.
Hele kuddes willen kernenergie al hebben ze geen flauw idee waarom, maar dat schijnt bij een bepaalde hype te horen.
Origineel bericht van: Sverige
Als er wat gebeurt is de ramp uiteraard ontzettend groot... maar de kernindustrie is wel de meest veilige industrie die er hier op aarde is.
Die pro-mannen zijn net zo gehersenspoeld als rokers.
Ze kennen allemaal wel iemand die er toch oud mee is geworden, dus is er geen gevaar.
Origineel bericht van: Sverige
Veiligheid staat boven alles, en er wordt ontzettend veel in die veiligheid geinvesteerd. Dat is goed zo, en het werkt vrijwel altijd.
"Vrijwel altijd" is niet goed genoeg met die gevaarlijke stoffen en zeker niet in zo'n dicht bevolkt gebied als Nederland.
Citaat:
maar stel dat we ons zouden willen houden aan bepaalde normen voor uitstoot van zgn. broeikasgassen, dan is kernenergie echt wel de enige optie.
Nou, er zijn echt wel meer mogelijkheden maar die moet je wel willen zien.
Origineel bericht van: Sverige
Om nu als een kip zonder kop te gaan roepen dat alle centrales dicht moeten en deze hele interessante industrie in het verdomhoekje moet, vind ik verkeerd.... .
Dat zou een enorme kapitaal vernietiging zijn en bovendien blijven die centrales net als het kernafval nog duizenden jaren gevaarlijk.
Afbouwen is wel wenselijk om de hoeveelheid afval te beperken, daar is immers nog geen oplossing voor, anders dan dumpen in iemand anders zijn achtertuin.
Origineel bericht van: Sverige
mensen zijn nog niet rijp genoeg om nuchter te kunnen denken, en laten zich meeslepen door een onwetende kudde
Je hebt het nu over de voorstanders? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we voorstellen dat degenen die nu nog voor kernenergie zijn allemaal een studiereisje van een paar weken naar Fukushima gaan maken?

Wat we in het nieuws zien is toch allemaal zwaar overdreven, het valt allemaal nog best mee?

Nee, nu niet met allerlei smoezen terugkrabbelen hè?

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als jij het reisje betaalt wil ik best gaan kijken... Als je je aan bepaalde regels houdt is er niets aan de hand. Ik heb zelf jaren in een kerncentrale gewerkt, en weet hoe het gaat.

Er is geen enkel probleem om daarheen te gaan.

Gisteravond was er overigens op het Zweedse journaal een korte reportage over mensen uit Estland die ten tijde van de ramp in Černobil geholpen hebben. Wat me overigens erg meeviel was dat er ondanks de erg matige bescherming die deze mensen kregen, er slechts een handvol mensen overleden ten gevolge van de opgelopen straling. ( http://svt.se/2.139496/1.2144549/klippsymfoni_varlden#video2293407=2375381 )

 

 

Een aantal goede vergelijkingssites voor gas en stroom zijn:

www.gaslicht.com

www.easyswitch.com

www.energieleveranciers.nl

www.energietarieven.nl

 

Het is belangrijk dat je de exacte gegevens invult en je postcode ivm de netwerktarieven.

De tarieven die op de sites staan (de eerste en de laatste heb ik zelf al gebruikt om contracten af te sluiten) zijn echt de tarieven die je krijgt. Ik heb al contracten gehad met Energiestunter (bestaat nu niet meer, is opgegaan in Elektran en is nu main energie, en te duur geworden) greenchoice e.a.

Je moet niet noodzakelijk via de website afsluiten, bellen met de maatschappij en zeggen dat je dit gaslicht tarief wil hebben werkt ook. Het onderhandelen wat ik doe werkt zo. Ik was klant bij greenchoice. Na 1 jaar val je terug op de prijsgarantie, maar dat is in principe te duur. Je krijgt een korting op je regioleverancier... maar het internet terief van vb gaslicht.com is vaak voordeliger... dan bel ik greenchoice en vraag welke aanbiedingen ze voor mij hebben. Na een poosje krijg je dan een voorstel, soms kan het ook gelijk aan de telefoon. Is het terief wat ze zeggen hoger dan wat jij via de site hebt, zeg ik gewoon dat ik een beter tarief heb, en graag een nieuw actietarief wil. Dat lukt in 95% van de gevallen... zorg ook dat je een concurrent hebt, met ook goede tarieven. Willen ze niet ingaan op je eis, dan dreig je naar die andere leverancier over te gaan... je geeft de tarieven en wie het is, en meestal gaan ze wel in op je voorstel. Anders gewoon switchen.

Nog even iets over de getallen op de vergelijkingssites. Als je het echt goed invult, kloppen de bedragen (voorschotbedrag) op ca 1 euro nauwkeurig per maand. dat bedrag kan wijzigen als de nettarieven of de belastingtarieven wijzigen. Daar kan je geen vast bedrag voor afspreken.

Kijk erg goed na of het contract over vaste tarieven gaat (1 jaar)... variabele tarieven zijn niet echt aantrekkelijk, omdat het meestal duurder wordt dan gedacht, omdat na ca 3 maanden de tarieven kunnen wijzigen.

succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

----------hoog------laag----------------gas----------v.recht------actie-----------------eindjaarsafr

gr.choi---0,2119----0,1965--------------0,5401-------48---------------------------------1130

essent----0,231-----0,2029--------------0,6211-------60------------290------------------962

eon-------0,2175----0,1905--------------0,5285-------96------------220------------------944

oxxio-----0,2157----0,2021--------------0,4639-------48---------------------------------1070

 

 

ik was even aan het uitzoeken waar ik zeer voordelig ben,maar ik kom zo niet uit,misschien dat jullie tips hebt waar ik kritisch naar moet kijken.

 

bij eon kom ik voordeligst uit met 944 euro per jaar(actie 290 zit inbegrepen).Hoe zouden jullie deze aanpakken? en waarom.

 

mijn verbruik is

 

hoog/dag 1190

laag/nacht 1585

gas 965

 

ik wil met (huidige)greenchoice onderhandelen,hoe moet ik dat aanpakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

E-on is een grote leverancier in Duitsland en ook in Zweden... niets mis mee... uiteindelijk maakt de leverancies totaal niets uit, het gaat uitsluitend om de prijzen die ze hanteren.

 

let er op dat het inderdaad vaste tarieven zijn, en dat de actiepremie die je krijgt ook daadwerkelijk BINNEN het eerste jaar uitgekeerd wordt... er zijn bedrijven die dit bedrag pas uitkeren als je NA dat eerste jaar nog klant bent, en dat is niet goed.

 

Electrabel is wel vaak duur zag ik...

 

Als je vergelijkt, doe de simulatie dan ook met een wat hoger en een wat lager verbruik. Op die manier zie je wat er gebeurt... die premie blijft altijd hetzelfde bedrag, maar door bv een hoger kwh tarief kan een hoger verbruik snel nadelig uitvallen...

Maar... inderdaad, overstappen levert in de meeste gevallen voordeel op! go for it!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...