Ga naar inhoud


welke goedkoopste energieleverancier?


sattos

Aanbevolen berichten

Hier op deze forum wordt over alles gekletst,maar ik zou graag een topic openen over"de goedkoopste energieleverancier".

 

wij hebben er allemaal mee te maken met een te hoge enrgierekening.

 

om de juiste energiebedijf uit te kiezen moet je met een hoop factoren rekening houden.

 

dus daarom mijn vraag aan expert onder ons die tips hebben,graag op deze forum zetten,tenslotte we hebben er allemaal wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb me de laatste weken ook intensief met deze keuze bezig gehouden omdat ik een energiecontract (gas / elektra) voor 3 jaar wilde vastleggen.

Dit omdat de energieprijzen voorlopig alleen maar zullen stijgen.

 

Via de hiervoor al aangehaalde en daarvoor bestemde websites kwam ik een aantal uitschieters tegen die bijzonder lage prijzen aanboden, deze echter alleen voor relatief korte termijnen.

Op de contracten met een langere looptijd ontloopt het geheel nauwelijks.

 

Wat me wel opviel en welk ook de reden is om niet over te stappen zijn de nogal vele op de verschillende fora aangedragen zeer negatieve ervaringen met goedkope energieleveranciers.

 

Mocht je met een werkelijk goedkope aanbieder in zee willen gaan zoek dan eerst de aan deze aanbieder gerelateerde ervaringen op fora zoals o.a. Kassa, Radar en Energieleverancier.nl, je zult verbaasd staan hoe vele negatieve berichten over deze prijsvechters zijn geplaatst.

 

Ik heb uiteindelijk maar besloten om bij mijn huidige aanbieder te blijven omdat een overstap geen significante verbetering in prijs en service opleverde.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de vergelijkingen blijven ondoorzichtig.Er zijn leveranciers die energie weer iets goedkoper aan bieden maar dan betaal je weer meer vast recht en komt het toch bijna weer op hetzelfde uit.

Ja deze materie blijft moeilijk om hier door de bomen het bos nog te blijven zien.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

Heel gemakkelijk toch, wat goed is moet je goed laten !

 

Een ieder wil alleen maar zijn eigen kas spekken, of het nu om een bank gaat, een verzekering, een internet of telefoon aanbieder, een TV signaal aanbieder, een begravenis onderneming, een isoleerder, een winkelier en ga zo maar door en omgekeerd zijn er ook klanten ( denk aan het bedrijfs leven ) die het zelfde ( proberen ) te doen.

 

Op het moment dat je ( weet ) dat je belazerd wordt moet je stappen ondernemen en verder kijken met bovenstaande in je achterhoofd.

 

Moraal van dit verhaal, een ieder is er op uit om aan jou te ( kunnen ) verdienen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb bv. een 3-jarig contract bij een prijsvechter, waar ik op elk moment kostenloos onderuit kan. Dit scheelde mij 2 jaar geleden maar mooi even een honderdje of zeven per jaar. Tel daarbij op de welkomst-bonus en je bent voordelig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Switchen is vaal voordelig. mijn verhaal zal zich nu beperken tot nederland, aangezien er weinig mensen in de Zweedse situatie geintresseerd zullen zijn...

Ik ben nu voor het derde jaar bij de zelfde onderneming, maar heb iedere keer een nieuw contract onderhandeld. Er zijn een aantal interessante vergelijkingssites in de lucht, waar het makkelijk is om te kiezen. je moet wel opletten met die bonussen... want de kwh prijs en de m3 prijs van gas ligt dan vaak wel stukken hoger dan bij bedrijven die dit niet doen. Maak dan ook even een simulatie voor het noodlottige geval je méér zou gaan gebruiken... hoe zit de prijs dan, want iedere extra kwh stroom reken je dan wel duurder af dan bij een bonus-loze stroomleverancier.

Ik sluit momenteel alleen maar 1-jarige contracten af... heb nu al 3 jaar dezelfde prijzen weten te bemachtigen, zijnde 7 ct per kwh piek en 4 ct per kwh laag tarief, excl btw en heffingen. 20 euro per jaar vastrecht, ook excl btw. Dat vastrecht (levering) is ook van belang om dat even mee te nemen, want er zijn bedrijven die meer dan 100 euro aanrekenen per jaar.

 

Bekijk altijd meer dan 1 vergelijkings site, want niet alle aanbiedingen zijn hetzelfde... laat je ook niet afschrikken door kreten als "alleen voor nieuwe klanten", want dat tarief heb ik nu al weer voor het derde achtereenvolgende jaar... het is gewoon een kwestie van even onderhandelen, en dat gaat meestal heel erg makkelijk!

 

Ik durf geen namen van leveranciers te schrijven, omdat ik niet 100% weet hoe dat hier op de website door de leiding gezien wordt. in mijn ogen is dit hetzelfde als dat je "canaldigital" of "sky" zou vermelden... maar voor de zekerheid voorlopig dus geen namen van leveranciers en vergelijkingssites.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Maak dan ook even een simulatie voor het noodlottige geval je méér zou gaan gebruiken...

 

 

Ik vind dit wel allemaal heel mooi, en iedereen weet natuurlijk wat de beste oplossing is, maar wie weet hoe hij zijn gasverbruik (electriciteits) moet uitrekenen? En wie kent de normen en berkeningswijze van de vergelijkingsprogramma's? Is daar iets over bekend dan?

 

En vergelijkingsprogramma's? wanneer moet je ze vergelijken?

In de zomer is het verbruik laag. De leveranciers stellen (bij variabel tarief) dan gewoon hun prijs wat lager en dan roepen ze in koor "Kijk, wij zijn de goedkoopste!" en niemand die het tegendeel kan bewijzen, want je rekening narekenen kan zo goed als niemand. Het enige voordeel dat je hebt in Nederland is dat ze een programma (Ecohome) hebben om het verbruik te (her)berekenenen. De precieze werking hiervan ken ik nu ook niet omdat het toch niet compatibel is met België.

 

Wie in België er in slaagt om zijn gasrekening te voorspellen mag een regering samenstellen, dat kan dan niet moeilijk meer zijn... Maar ja zo te zien is er nog niemand in gelukt... :D

 

In Belgiê is het goedkoopste tarief "Sociaal Tarief" en is bij elke leverancier hetzelfde, de rest is net zoals in Nederland een pak "Reklame" zonder waarde (er zijn verschillen maar haal ze er maar uit).

 

In Nederland kan je vermoedelijk best terecht op TROSRadar (Calculator2011) schijnt nogal op de hoogte te zijn.

 

Maar ik vind de Topic wél kunnen, want momenteel is hetgeen mijn gasboer nu aanrekent, ongeveer 49% hoger dan verleden jaar in dezelfde periode... Ik weet wel dat de distributie daar nog bij komt, maar momenteel, kan ik met de vroeg begonnen winter rekenen op een meerkost van 23%. En ik denk dat het in Nederland niet beter is. Er zullen er in de Lage Landen véél zijn die niet "Happy" zullen zijn als de faktuur binnenvalt.

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

In principe moet je rekenen met je jaarverbruik van het jaar ervoor, dan zit je aardig in de richting kun je wel degelijk bepalen welke leverancier interessant is en welke niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In principe moet je rekenen met je jaarverbruik van het jaar ervoor, dan zit je aardig in de richting kun je wel degelijk bepalen welke leverancier interessant is en welke niet.

 

Inderdaad, helemaal mee akkoord, en daarom stel ik ook de vergelijkingsprogrammas in vraag...

 

En in Nederland heb je kans dat je zelf nog iets kan berekenen. Maar dan dan nog stuit je op verschillende problemen:

 

Bij variabele tarieven moet je de Indexen van de verschillende leveranciers gebruiken om dat jaar te berekenen, en die zijn nog wel te vinden, maar dan moet je ook hun contracten en de daarbijhorende berekeningswijze kennen.

 

En voor vaste contracten, moet je de condities kennen op het moment van de datum waarop men het contract heeft opgemaakt.

En op de website vind je meestal wél de huidige voorwaarden, maar niet die van een jaar terug...

 

Dus allemaal niet zo eenvoudig... (met opzet zo gedaan natuurlijk)

 

Ik klink misschien negatief, maar ik ben nu pakweg al 10 maand bezig met het uitspitten van de Belgische situatie, en ik stel daarbij vast dat de leveranciers héél hard hun best doen om hun manier van berekenen zoveel mogelijk te verdoezelen.

 

Dit maakt dat je eigenlijk alleen de programmatjes kan gebruiken op HUN website, waarbij ze steevast de goedkoopste zijn (Enkel Nuon geeft een bruikbare uitleg om de kostprijs te berekenen).

 

En bij de zogenaamd onafhankelijke vergelijkingen heb ik ook mijn twijfels over belangenvermenging...

 

Ik heb nu een programma om de gas te berekenen, en bij Luminus zit ik heel dichtbij (omdat ik de faktuur heb om te vergelijken). Voor de andere leveranciers heb ik echter geen controle mogelijkheid (Ik kan misschien eens de medewerking vragen aan de Belgische Sat4all'ers).

 

Met dit kan ik wel de vergelijking doen, maar dan van de variabele contracten onderling. (voor de vaste heb ik de reden reeds opgegeven)

 

Het zou al een hele verbetering zijn als men de leveranciers zou verplichten om ALLE gegevens op hun website te zetten.

 

Eddy Vl

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: AEO
Gewoon zonnepanelen op je dak plaatsen, dat is een éénmalige uitgave, maar dan heb je wel minstens 30 jaar een leuke hoeveelheid stroom.


Dat is met zekerheid een veel te rooskleurig verhaal.

1. De eenmalige uitgave is enorm.
2. De garantie op de electronica is meestal 2 of 3 jaar. Gaat dat kapot binnen die 25-30 jaar (en die kans is groot) ben je alsnog de klos.
3. Het rendament loopt bij vrijwel alle betaalbare panelen al na 10 tot 15 jaar met 20-40% terug.
4. Het ziet er bij een schuin dak niet uit, al die panelen op je dak.

Met zonnepanelen moet je echt nog minimaal een jaar of 4-5 wachten. Dan is de techniek wel zo ver dat er meer rendament uit betrouwbaardere (en minder opvallende) techniek kan worden gehaald.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...