Ga naar inhoud


welke goedkoopste energieleverancier?


sattos

Aanbevolen berichten

 

@Sverige

 

Je geeft hier inderdaad een goede beschrijving, want het komt er op neer dat je appelen en peren gaat vergelijken.

Dit komt tot uiting in de vergelijkingsprogramma's. Hierin staan de meerjarige contracten steevast achteraan. Volgens dit van de Vlaamse overheid zijn nu de "vaste" contracten voor 1 jaar voordeliger, maar enkele maanden terug was het andersom.

 

Ze gebruiken ook de laatste gegevens, maar als een "variabel" net die maand "laag" staat komt die er goed uit, maar het kan een paar maand later al verleden tijd zijn.

 

Dit is de reden dat ik mijn bedenkingen heb bij de vergelijkingsprogramma's. Al moet ik wel toegeven dat de "slechtere" contracten wél op hun plaats staan.

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Eddy VL

Hierin staan de meerjarige contracten steevast achteraan.

Dit is maar deels waar als je geen keuze maakt voor welke looptijd je kiest.
Als je inderdaad appels met appels wilt vergelijken moet natuurlijk die leveranciers met elkaar vergelijken met dezelfde looptijd van b.v. 3 jaar.

Je zult dan zien dat een heel groot aantal van de prijsverchters niet eens meer in beeld komen en die leveranciers die dergelijke lange contracten durfen aanbieden ontlopen nauwelijks v.w.b. de prijzen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat zelf energie opwekken het meest voordelig is, maar dan moet je het wel zoeken in vrije energie.

En dat zou je kunnen doen met een

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Dit is maar deels waar als je geen keuze maakt voor welke looptijd je kiest.

 

Ha, maar dat is het hem juist...

 

Het vergelijkingsprogramma op de website van www.Vreg.be, de officiele site van de Vlaamse regering, maakt geen onderscheid tussen de verschillende types, je krijgt een klassering met ALLE contracten. En ik geloof dat Test-Aankoop (zoiets als TROS-Radar) hetzelfde programma gebruikt...

 

En dan denk ik dat je eerder de richting die CeesV aangeeft moet uitgaan: de vergelijkingsprogrammas geven geen juist beeld...

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel even duidelijk maken dat zonnepanelen het niet alleen bij zonlicht doen.

Zelfs met bewolkt weer produceren ze nog steeds elektriciteit, alleen in mindere mate, zelfs in de winter.

Wel is het zo, dat de opbrengst in de zomer een stuk hoger is omdat het dan langer licht is.

Zeer gunstig zijn zonnige dagen in het voorjaar, als het nog niet warm is.

Hoe warmer het is, hoe meer interne weerstand er is, en dat drukt de opbrengst een beetje.

Maar omdat de zon in de zomer hoger staat en krachtiger schijnt, zijn de dagopbrengsten dan wel het hoogst.

Op sommige dagen krijg ik meer dan 20% van mijn elektriciteit van mijn kleine zonnesysteem, en er is nog net geen sprake van teruglevermomenten.

Het produceren van een zonnepaneel kost energie, maar die word echt wel terugverdiend, en ze gaan zeer lang mee, men zegt 30 jaar, maar dat is echt wel langer.

Alleen gaan ze na een aantal jaren iets minder leveren, maar het blijft toch interessant om ze te hebben.

Op de bank brengt mijn spaargeld minder rendement op dan mijn zonnepanelen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat zelf energie opwekken het meest voordelig is, maar dan moet je het wel zoeken in vrije energie.

En dat zou je kunnen doen met een TESLA MOTOR

 

Ha ha, ja 1 april komt er weer aan hè. :D

 

Vrije energie bestaat niet.

 

Klikkerdeklik

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Mijn leverancier is sinds 1 februari weer Greenchoice.


greenchoice is behoorlijke duur,ik heb in 1.5 jaar 300 euro bij moeten dokken,ik betaal elk maand een bedrag van 100 euro voorschot


wat mij opvalt is dat je beter vast neemt dan variable omdat de prijs omhoog of omlaag gaat??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
Origineel bericht van: Sverige
Mijn leverancier is sinds 1 februari weer Greenchoice.


greenchoice is behoorlijke duur,ik heb in 1.5 jaar 300 euro bij moeten dokken,ik betaal elk maand een bedrag van 100 euro voorschot


wie moet je dan wel hebben?? Ik ben altijd benieuwd, want het licht brandt zoals bekend altijd, ongeacht de leverancier smile

ik had afgelopen jaar 79 euro als voorschot... nu is dat 81 euro geworden... ik moest 13 euro bijbetalen. Ik mag dus niet zeggen dat ze het niet netjes uitgerekend hadden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ja hoor...

 

Greenchoice

Ik heb wel een "oud" prijsplan, wat ze niet meer geven... toen ik het afsloot stond het nog op 1 van de vergelijkingssites... ik heb toen telefonisch een nieuw jaarcontract afgesloten met deze prijzen. Een paar weken later kreeg ik een mail dat die prijzen oud waren, en ze gaven me een ander contract, maar ik was het daar niet mee eens... ik had al een contractbevestiging gekregen... en nu is het dus officieel.

 

Dit is nu het derde jaar dat ik Greenchoice heb voor zowel gas als el. Je betaalt in nederland erg veel voor 1 kwh, bijna het dubbele van wat je in zweden betaalt... maar greenchoice komt er niet zo slecht uit, en ik heb erg weinig problemen gehad tot nu toe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind jaren 50 atoomexplosie Oeral

Harrisburg VS 28 maart 1979 ontsnapt een radioaktieve stoomwolk

26 april 1986 Tsjernobyl

Sellafield Engeland meerdere keren.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sellafield#Ongelukken

 

En nu Japan voor de 2e keer.

 

Als je de afvalverwerking niet meereken is atoomenergie het goedkoopste.

Als je de afvalverwerking wel meereken is atoomstroom het duurste van allemaal.

 

Dat verwerken van dat afval daar zit het probleem, daar kunnen de duitsers over meepraten.

In de zoutmijn van Asse 300 km van onze landsgrens staan lekkende vaten hoogradioactief afval dat opgegraven moet worden

opnieuw gefust en daarna weer begraven worden.

 

Oplossing zoeken voor het afval dan hebt je goedkope groene stroom, maar nu zijn we nog niet toe aan kernenergie.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig stond nuon voor mijn deur gisteren met een verkoop praatje, nou we waren snel uitgepraat., atoomstroom is de goedkoopste, en dat gaf hij ook toe.

 

en de "groene energie" is gesubsidieerd door de overheid, en dus ook goedkoop maar niet economiesch rendabel en dus kies ik voor kernenergie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...