Ga naar inhoud


welke goedkoopste energieleverancier?


sattos

Aanbevolen berichten

Dat komt omdat je niet alles betaal wat atoomstroom in werkelijkheid kost.

 

Je zadeld honderden generaties na jou op met radioaktief afval wat ca 27000 jaar nodig heeft om stabiel te worden.

Dan kan je uitrekenen hoeveel keer die zoutmijn in Duitsland leeggehaald moet worden om die radioaktief regelmatig opnieuw te fusten.

Als de vervuiler betaalt gaat één kilowatt atoomstroom honderden €uro's kosten.

Dus die atoomstroom moet gesubsidieerd worden door honderden generaties na jou.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het probleem zit hem ook in het vastrecht, de leveranciers gaan uit van een volledig gezin.

 

Ik zit overigens ook bij Greenchoiche, maar dan wel collectief via PMA, dus nog goedkoper.

 

Wat ik belangrijk vindt is de prijs, maar ook de bereikbaarheid, want ze hebben een normaal 010 nummer.

Bij een 090X nummer ben je snel je voordeel kwijt, alleen al aan het lange wachten.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij greenchoice vanwege de prijs en inderdaad, geen duur 09 nummer.

"groene" energie interesseert me totaal niet, als volgend jaar atoomstroom goedkoper is wissel ik gelijk. Ik vergelijk jaarlijks en onderhandel dan ook steeds met de maatschappij waarbij ik op dat moment klant ben. de prijs is het allerbelangrijkste, het licht brandt toch wel! je moet echter altijd het TOTALE prijsplaatje bekijken... dus incl vastrecht etc. eenmalige kortingen zijn tricky!! Verkijk je er niet op, want vaak is de kwh prijs dan weer erg hoog, en als je iets meer gaat gebruiken dan in je berekening, betaal je te veel... het blijft altijd opletten!

 

Kernenergie is inderdaad het enige echte alternatief hier in midden europa... Ik heb jaren in een kerncentrale gewerkt, dus ik weet echt wel hoe alles zit... en 'bang' ben ik niet, ook nooit geweest. Ongelukken gebeuren, dat kan je nooit vermijden... en voor mij maakt het dan ook nog wel een verschil of het ongeluk veroorzaakt wordt door een natuurramp of door menselijk falen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel procent groenestroom wekken wij op?????

ca 12 procent,

 

hoe kunnen al die leveranciers nu beweren dat ze 100 groene stroom leveren

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bobelen
hoeveel procent groenestroom wekken wij op?????
ca 12 procent,

hoe kunnen al die leveranciers nu beweren dat ze 100 groene stroom leveren



nou, dat kan dus niet.

en als alles 100% groen zou zijn dan kun je wel eens last krijgen van een "black out".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel grappig als serieus.

 

Bij 100% groene stroom hoeft er natuurlijk geen "black out" op te treden.

Er van uit gaande dat men wel een evenwichtige balans maakt van bv windmolens, zonnepanelen, biomassa, methaan, waterkracht, aardwarmte, getijde en nog vele mogelijkheden om elektriciteit op te wekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk, en iedereen belgie duitsland etc maken reclame met groene stroom,

net als de ned en++++ mij. die verklaatd in zijn reclame

100 procent groene stroom want die imp.uit zweden

 

je wordt gewoon belazert, het bestaat niet dat je 100

procent groene stroom hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich blijf ik het jammer vinden dat je alleen een binnenlandse leverancier kan kiezen... of duidelijker gezegd, een leverancier die in jouw land geregistreerd is. Zweedse bedrijven verkopen de stroom veel goedkoper op de lokale markt... maar goed, misschien komt dit ook ooit nog wel eens.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tritium,

 

Inmiddels heb je al wat reacties gehad betreffende je mening over atoomstroom.

De kernramp in Japan loopt steeds verder uit de hand en ik vraag me af of je nog steeds voor atoomstroom bent.

In één van de reacties werd al gesteld dat atoomstroom goedkoop is als je het afvalprobleem niet meerekent, en juist heel duur als je het afvalprobleem wèl meerekent.

Een paar dagen geleden was het drinkwater in Tokio al niet meer veilig voor kinderen.

De afstand van Fukushima naar Tokio is ongeveer de helft van de afstand van Amsterdam naar Parijs.

Stel je nu eens voor, dat Fukushima precies in het midden tussen Amsterdam en Parijs ligt, dan zou het drinkwater nu dus in zowel Amsterdam als Parijs onveilig zijn, en overal binnen dit gebied.

Geheel België ligt dan in deze zone en ook Luxemburg en een deel van Duitsland en zelfs het gebied ten Zuidoosten van Londen!

En dus blijkt nu dat atoomstroom in feite extreem duur is, want de schade die is aangericht is zo astronomisch groot, dat die zelfs nog niet bij benadering te becijferen valt.

Doe mij dan maar liever nog een paar extra zonnepanelen op mijn dak, veel goedkoper en astronomisch veel veiliger.

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: AEO
Een paar dagen geleden was het drinkwater in Tokio al niet meer veilig voor kinderen.

Alleen voor kinderen? Hmmmm... Dan zou ik het de hond ook niet geven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

In één van de reacties werd al gesteld dat atoomstroom goedkoop is als je het afvalprobleem niet meerekent, en juist heel duur als je het afvalprobleem wèl meerekent.


Het plutonium afval uit reactor 3 heeft al een halveringstijd van 24.000 jaar en dan is het nog maar gehalveerd. Er is nog nooit iemand geweest die een berekening heeft gemaakt wat daarvan de kosten zijn of wat de gevolgen op lange termijn zijn als we dat niet voor duizenden jaren veilig kunnen opslaan. De kosten op korte termijn van atoomstroom zijn dan nog wel te overzien, op lange termijn zijn de gevolgen niet echt prettig te noemen. En inderdaad, leg een stel zonnepanelen op je dak, hier hebben we inmiddels voor 70 procent zonnestroom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...