Ga naar inhoud


[nieuwe receivers] weldra nieuwe types van VU+ op de markt


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Daar gaan we weer.....

De ventilator van de DUO draait altijd op 100% en maakt behoorlijk wat geluid. Voor veel mensen is dat storend, somnmigen horen het niet. En geen-ventilator-management is ook niet van deze tijd, hetgeen VU+ trouwens zelf ook heeft erkend. Die fout wordt in de nieuwe modellen dan ook niet meer gemaakt.

En uiteraard is de UNO niet "superieur" aan de DUO; een twintuner-PVR kan je sowieso niet vergelijken met een singletuner.

Overigens: de nieuwe chipset heeft wel degelijk voordelen als het gaat om het afspelen van diverse multimediabestanden. Er wordt een groter aantal formaten ondersteund en et afspelen gaat aanzienlijk soepeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank voor jullie reacties.

Ventilator lawaai: ik kon uit de vorige discussies niet uitmaken of dit nu een zeldzaam of een frequent probleem is. Ik had daar wel uit begrepen dat dit meer met een slecht geventileerde voeding (door de behuizing) te maken heeft (zodat dit niet met een passief koelelement noch met een 2.5" disk kan verholpen worden?). Indien die redenering juist is, dan zal het enkel nuttig zijn de ventilator te kunnen uitzetten in stand-by, maar dit zou wel met de actuele hardware en firmware van de duo verholpen zijn. Maar zou ik de ventilator niet helemaal kunnen uitschakelen indien ik de bovenplaat van de kast er af haal? Ik heb al zoveel ontvangers gehad zonder ventilator... ik ben namelijk een vijand van lawaai bij zo'n toestellen.

 

Wat de nieuwe processor betreft was mijn vraag niet in de eerste plaats naar de snelheid, maar naar eventuele nieuwe functionaliteit, die dan ook nog in de praktijk nuttig zou zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht wel, maar nogmaals, ik heb nog nooit geluid uit het apparaat horen komen. Ja... als je je oor erop legt, dan wel. De ventilator draait bovendien alleen bij actief bedrijf, waarbij alle geluid ook nog eens overstemd wordt door het geluid van de televisie. In standby en deepsleep staat hij stil en hoor je dus ook als je je oor erop legt niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "actuele" hardware heeft hier niets mee te maken: er is in de gehele loopbaan van de DUO nooit iets aan de hardware veranderd.

Middels een plugin kan je inderdaad de ventilator in standby stilzetten, maar als de HDD draait (opname!) draait ook de fan weer.

Er zijn veel mensen die last hebben van de herrie van de ventilator, waaronder ik: ik hoor dat ding aan de andere kant van de kamer. En dat is geen slijtage, maar komt o.a. door de grote hoeveelheid lucht die verplaatst wordt.

Of de box zonder deksel voldoende koeling krijgt is een kwestie van proberen, maar de kans op succes lijkt me groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
De "actuele" hardware heeft hier niets mee te maken: er is in de gehele loopbaan van de DUO nooit iets aan de hardware veranderd.

Ik heb toch ergens gelezen dat VU+ gratis een elektronische component ter beschikking stelde van de verkopers omdat dit bij eerdere hardware versie nodig was om de diepe stand-by te kunnen realiseren...
Origineel bericht van: Duolist

Middels een plugin kan je inderdaad de ventilator in standby stilzetten, maar als de HDD draait (opname!) draait ook de fan weer.
Er zijn veel mensen die last hebben van de herrie van de ventilator, waaronder ik: ik hoor dat ding aan de andere kant van de kamer. En dat is geen slijtage, maar komt o.a. door de grote hoeveelheid lucht die verplaatst wordt.
Of de box zonder deksel voldoende koeling krijgt is een kwestie van proberen, maar de kans op succes lijkt me groot.

Als het om de warmte geproduceerd door de HDD gaat, dan zou een 2,5" type toch een gevoelige verbetering zijn.
Als het om de processor warmte gaat dan zou een degelijk koelblok verbetering brengen.
Maar ik had uit de verschillende discussies begrepen dat het om de warmte van de voeding gaat die slecht geventileerd wordt. Vandaar mijn idee om het deksel er af te halen.
Eigenlijk zouden we dit moeten kunnen meten en dan objectief bepalen in welke mate het nadelig is dat de ventilator helemaal uitgeschakeld wordt, waarbij ik dan vooral denk in welke mate de levensduur van de voeding zou verkort worden (en eventueel brandgevaar). Ik denk namelijk ook dat fabrikanten vaak het zekere voor het onzekere nemen en dan maar een ventilator voorzien. Wij hebben toch zoveel jaar met diverse ontvangers zonder ventilator geweest. Ik heb ooit bij mijn Echostar (het duurste type dat een actuator kon aansturen) zonder zijn ventilator en zonder HDD laten werken en die is in de misschien 3-4 jaar dat ik hem had, ook niet stuk gegaan...
Misschien zou een fanmate (of hoe nemen die dingen) waarbij je met een knopje het toerental van de ventilator kan regelen nuttig zijn. Ik heb er nog zo een van bij een Zalman koeler voor PC-processor, maar ik heb begrepen dat je in de VU+ niet zomaar de draden kunt versteken en verder durf ik bij gebrek aan kennis niet te gaan...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
De "actuele" hardware heeft hier niets mee te maken: er is in de gehele loopbaan van de DUO nooit iets aan de hardware veranderd.

Ik heb toch ergens gelezen dat VU+ gratis een elektronische component ter beschikking stelde aan de verkopers omdat dit bij eerdere hardware versie nodig was om de diepe stand-by te kunnen realiseren...
Origineel bericht van: Duolist
...

Ja, sorry, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Dat is de enige revisie die is uitgevoerd (en al zo lang geleden dat ik dat alweer vergeten was blush ).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is zeker een optie als je de box "goed" hebt staan. Ik heb, met dank aan een tijdelijk zeer ongunstige plaatsing, de box met ventilator op 100% ook wel eens bloedheet gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

riji,

ik heb dat ding uit maart 2010 en never nooit een toontje gehoord of een graadje hitte gevoeld.

het zit er niet voor niets was ook al duizenden maal als antwoord gegeven

 

en daarmee starten we allemaal weer oude koeien op die eigenlijk in de sloot moesten blijven liggen

 

(als paar berichten terug, voorspeld)

 

leuk hè die bullshit thema's die niets met het topic te maken hebben

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...