Ga naar inhoud


[nieuwe receivers] weldra nieuwe types van VU+ op de markt


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Origineel bericht van: Duolist
Ik denk dat dit onvermijdelijk is en er toch echt bij hoort: natuurlijk worden nieuwe producten gelijk vergeleken met andere/nieuwe producten.

Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft dat vergelijken onvermijdelijk is wink

Origineel bericht van: Duolist
Hoe "officieel" wil je het hebben? Naar mijn bescheiden mening is de officiële site toch echt officieel genoeg.


Voor wat betreft de 'officiële' simpel in elkaar geprutste Worldpress website kan het verder geen punt van discussie zijn dat er op die website niets dan wat software en productinformatie staat.

- Niet wie de fabrikant is
- Geen verdere informatie over (het verleden van) de fabrikant
- Geen vestigingsplaats/land
- Geen adres
- Geen telefoonnummers
- Geen informatie over distributeurs of verkoop punten
- Zelfs geen technische specificaties van hun producten.
- Er staat van de VU+ duo niet eens een foto op!

Uitsluitend een email adres sales@vuplus.com en toen wij dit adres mailden, werd er niet gereageerd.

Dergelijke informatie vind je bij alle andere fabrikanten wel op de websites.

Ga je dan verder kijken op wiens naam het domein geregistreerd is kom je niet verder dan:

Domain holder: IT
Registar: godaddy

Dat alles samen vind ik verdacht en ongebruikelijk. In de meeste landen is het zelfs wettelijk verplicht adresgegevens te vermelden op een website die zich richt op consumenten.

Andere fabrikanten maken er ook geen geheim van wie het domein geregistreerd heeft en doen dat gewoon onder hun eigen naam.

De Nederlandse distributeur is al niet beter. Daar vind je op een email adres waar niet op gereageerd wordt na, ook geen enkele contactinformatie.

Het lijkt wel of niemand juridische verantwoordelijkheid voor het product wil dragen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Duolist
Ik denk dat dit onvermijdelijk is en er toch echt bij hoort: natuurlijk worden nieuwe producten gelijk vergeleken met andere/nieuwe producten.

Ik ben blij dat je eindelijk toegeeft dat vergelijken onvermijdelijk is wink

Wat een cryptische opmerking! Leg eens uit?

En inderdaad is de website van VU+ wat karig. Maar daar ging je kritiek niet over: die ging over het feit dat er geen officiële site te vinden is. En dat is dus wel het geval.
En ik heb dat e-mail adres regelmatig gebruikt, en ook antwoord gekregen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat was ook wel nodig want dit kan je echt geen officiële website noemen.

 

Het valt mij mee dat jij (die toch op alles wat aan te merken heeft) daar geen moeite mee hebt. wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Het valt mij mee dat jij (die toch op alles wat aan te merken heeft) daar geen moeite mee hebt. wink

Ik ben inderdaad een kritische consument. Omdat die houding ervoor gezorgd heeft dat een aantal fabrikanten zijn gedrag heeft verbeterd, zie ik geen reden een andere houding aan te nemen.

Ik heb toch ook nooit aangegeven gelukkig te zijn met de karige website die VU+ ons aanbiedt? Sterker nog: ook daar is mede door mijn kritiek op korte termijn verbetering te verwachten.

Echter: in het onderhavige geval ging het erom, dat jij aangaf dat er geen officiële VU+ website is. Die is er dus wel, zoals hierboven al herhaaldelijk gemeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Michel
Het valt mij mee dat jij (die toch op alles wat aan te merken heeft) daar geen moeite mee hebt. wink

Ik ben inderdaad een kritische consument. Omdat die houding ervoor gezorgd heeft dat een aantal fabrikanten zijn gedrag heeft verbeterd, zie ik geen reden een andere houding aan te nemen.

Ik heb toch ook nooit aangegeven gelukkig te zijn met de karige website die VU+ ons aanbiedt? Sterker nog: ook daar is mede door mijn kritiek op korte termijn verbetering te verwachten.

Echter: in het onderhavige geval ging het erom, dat jij aangaf dat er geen officiële VU+ website is. Die is er dus wel, zoals hierboven al herhaaldelijk gemeld.


..In elk geval gaat VU+ tenminste verantwoord met de financiën om.
Er word geen onnodig geld verspilt aan ingewikkelde websites of design! :D

Want, hoeveel fabrikanten verkopen met hun 'fancy websites' alleen maar gebakken lucht??? laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben in mijn bericht(en) duidelijk genoeg geweest dat ik een website waar totaal geen gegevens van de fabrikant op staan, niet als officiële website kan zien.

 

Omdat ik hier overduidelijk met een puntenne**kertje te maken heb :D zal ik mijn berichten de volgende keer nog duidelijker formuleren.

 

Ik denk dat het voor de andere lezers wel duidelijk genoeg was. wink

 

Overigens wel top dat je er iets mee/aan gedaan hebt. Ik hoop dat de fabrikant binnenkort wel duidelijk is over zichzelf en zijn partners.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Omdat ik hier overduidelijk met een puntenne**kertje te maken heb :D zal ik mijn berichten de volgende keer nog duidelijker formuleren.

Ach, als je dat soort benamingen wilt gebruiken. Maar goed: aan dat taalgebruik herken ik je tenminste weer......
En je hebt gelijk: duidelijk en eenduidig formuleren is een kunst die niet iedereen machtig is. Net zomin als goed lezen trouwens...... En antwoorden geven (of juist niet....).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik denk dat het voor de andere lezers wel duidelijk genoeg was. wink
Wat voor iedereen duidelijk is, is dat dit echt niet meer gezellig is. Laat het ons hebben over nieuwe types van VU+, daar is het de TS eigenlijk om te doen. Groetjes, Roger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag mijn DM800 wegdoen voor een VU+ Duo, maar ik vraag me af of ik beter wacht op de nieuwe types van VU+.

Zou die nieuwe processor in de praktijk duidelijk nuttiger zijn?

Is het lawaai-probleem van de ventilator verholpen (is de voeding beter geventileerd)?

Anderzijds zie ik dan weer de firmware updates komen om start mankementen te verhelpen en ook is er de vraag of en wat de meerprijs zal zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RogerDR
Origineel bericht van: Michel
Ik denk dat het voor de andere lezers wel duidelijk genoeg was. wink
Wat voor iedereen duidelijk is, is dat dit echt niet meer gezellig is. Laat het ons hebben over nieuwe types van VU+, daar is het de TS eigenlijk om te doen. Groetjes, Roger.

Michel ga je schamen!! laughlaughlaugh

Maar inderdaad, tijd om weer ontopic te gaan, ik ben zelf ook reuze benieuwd naar de nieuwe modellen van VU+ !!! smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zou graag mijn DM800 wegdoen voor een VU+ Duo, maar ik vraag me af of ik beter wacht op de nieuwe types van VU+.


Ik denk dat je beter direct koopt omdat:
* De Uno spoedig uitkomt, terwijl er voor de Trio nog niet eens definitieve specificaties zijn. De Duo blijft superieur aan de Uno.
* De processor maar beperkt sneller is, het nut is twijfelachtig
* Het ventilatorprobleem van de Duo naar mijn inziens relatief klein is. De laatste modellen hebben dacht ik zelfs dynamische snelheden om het helemaal uit te bannen. Wat de Uno/Trio op dit punt zullen doen is al helemaal onduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
..... Het ventilatorprobleem van de Duo naar mijn inziens relatief klein is. De laatste modellen hebben dacht ik zelfs dynamische snelheden om het helemaal uit te bannen. Wat de Uno/Trio op dit punt zullen doen is al helemaal onduidelijk.

Hmmm, de last die de Fan van de DUO veroorzaakt kan aanzienlijk zijn. Er zijn in de latere hardwarereviesies geen veranderingen aangebracht op dat gebied.
De UNO heeft, en het later volgende model krijgt, een temperaturgestuurde ventilator. Over de UNO kan ik nu al zeggen dat dat prima functioneert: alleen toeren maken als het nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

* Het ventilatorprobleem van de Duo

welk probleem?
:D
en de discussie start weer van voor af aan:
ik hoor niks, ook niet bij de vrienden die 'm hebben staan en zij horen ook niks.

Origineel bericht van: Zuppelan

* De processor maar beperkt sneller is

via die processor worden nu ook processen geleid die eerst niet mogelijk waren, de snelheid is niet zo heel relevant
voorbeeldje van de oude processor is dts pas through dat het wegenstelsel op de chip zegt doorgeven maar niks mee doen

Origineel bericht van: Zuppelan

* De Duo blijft superieur aan de Uno.

dan begrijpt men wellicht niet dat dit enkel geld voor het twee / twin -tuner aspect.

maar ik wacht wel af hoe de ervaringen zijn als de nieuwe UNO op de markt is.

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

ik hoor niks, ook niet bij de vrienden die 'm hebben staan en zij horen ook niks.


Ik heb ook nog nooit wat gehoord smile

Citaat:

dan begrijpt men wellicht niet dat dit enkel geld voor het twee / twin -tuner aspect.


Nee, ook bijvoorbeeld voor het frontpanel wat bij de Uno gereduceerd lijkt tot 12 tekens, en de nodig aansluitingen aan de achterzijde lijken bij de Uno te zijn wegbezuinigd. Logisch, want de Uno wordt goedkoper in de markt gezet.

Als het om de zwaardere chipset gaat, daar kan de Uno wellicht wat puntjes scoren, maar of die zwaardere chipset zal resulteren in daadwerkelijke extra functionaliteit moet ik nog zien.

En dat is waarom ik niet zou wachten... er zal maar een beperkt aantal voordelen van de Uno t.o.v. de Duo zijn, eerder andersom, en nu al kunnen genieten van de Duo i.p.v. nog maanden met de 800 doorgaan is ook wat waard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...