Ga naar inhoud


[Nieuws] Vanavond test van HDMI kabels bij Radar


grunnsat

Aanbevolen berichten


lekker nuttig smile (nouja allicht een eye opener voor sommigen)

 

HDMI is digitaal. hij doet t dus wel of niet.

ruis e/d hebben totaal geen toepassing op digitale kabels

 

snap ook totaal niet waarom mensen met goud gestikte door trollen uit het westen verweven hdmi kabels kopen voor 60 euro. terwijl ze voor 3 euro bij de action net zogoed zijn smile

 

 

ben wel benieuwd hoe radar het aanpakt smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JoSchaap
lekker nuttig smile (nouja allicht een eye opener voor sommigen)


juist een eye opener of ai opener?

mensen weten meestal niet wat nodig is, want er worden
a) fabels en mythes verteld
B) de commercie
steekt z'n beide handen in jouw zakken.

dus heel nuttig om gezien te hebben
al mag radar een beetje minder technisch overkomen.

ciao

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb hier een beamer staan die aangesloten moest worden met een 10 meter lange hdmi kabel.

ik het centrum in om een 10 meter lange kabel te zoeken.

minimale prijs die ik te horen kreeg was 79 euro.

en hij was zo duur omdat het op die lengte alleen maar een goede kwaliteit kabel mocht zijn want anders hield je echt geen beeld over.

in een andere winkel nam ik hem mee voor 9.95.

en die doet precies wat hij moet doen.

prima beeld geven.

 

edje

 

zo en nu ga ik ff naar pearl voor me ogentest smile

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn digitale signalen veel minder gevoelig voor ruis etc. Toch kan er wel degelijk verschil tussen kabels zijn. De mechanische kwaliteit van de connectors (hoe stevig zijn ze, hoe goed voldoen ze qua toleranties aan de maatvoering etc.), maar ook de maximale lengte van dit type kabel in combinatie met de maximale frequentie (3D beelden!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, zullen we het niet over de technische zaken hebben? Ik weet zeker dat het dan een heel lange topic wordt wink

 

Dit forumgedeelte gaat primair over het programma. Wil je toch een boom over de kwaliteit van kabels opzetten open dan een draadje in het desbetreffende forum.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n kabeltje doet het wel alleen moet je die steker wel laten zitten en er niet meer aan komen. Anders heb je het plastic van de steker in je hand en zit het metalen gedeelte nog in de connector van het apparaat.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb vanmorgen direct zo'n kabeltje gehaald. Ik kom echt net van de ****geen reclame****. Ik had toch een kabeltje nodig om bij een ontvanger te stoppen en na de uitzending van Radar werd ik nieuwsgierig.

 

Met de kwaliteit van de stekkers is helemaal niets mis.

 

Wat ik eigenlijk altijd al vertelde is nu bevestigd. De kwaliteit van een HDMI kabel is totaal niet van belang.

Pas over afstanden van 3 meter of meer moet je een redelijke kabel hebben, daaronder maakt het niets uit.

 

Een redelijk kabel van 3 meter koop je ook al voor € 19,95, dus 149 euro voor een monster HDMI kabel van 180cm betalen is de reinste kul!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel kun je ook direct in ################# een HDMI kabel bestellen. 1m = € 2,38 en 1,5m = € 3,23. Deze hebben vergulde stekkers en worden nog gratis thuisbezorgd ook. Alles boven pak 'm beet € 5 voor zo'n kabeltje is dus je reinste afzetterij.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...