Ga naar inhoud


Dream claimt enigma naam


oldebroek

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat kan ik bevestigen.

 

Die handelsplaats maakte het zelfs bewust moeilijk om er als belanghebbende iets aan te doen.

 

Je moest voor iedere advertentie per fax of briefpost een schriftelijke en lange en complexe verklaring sturen waarin je met handtekening verklaarde dat er inbreuk werd gemaakt op je merkrecht.

 

Van mij mogen ze de fik er in steken (in die handelsite dus).

 

Het is daar een grote boevenbende en ze varen er wel bij.

 

Wij hebben destijds keihard gevochten (soms helaas zelfs letterlijk) om de kopieën uit de handel te krijgen om zo de dealers en onszelf te beschermen.

 

Zolang er Nederlandse (en veelal allochtone) handelaren zijn die dergelijke rotzooi blijven kopen en verkopen, kan je er niets aan doen.

Die chinezen zouden niets verkopena als 'wij' het niet zouden kopen (dat is er een om over na te denken).

 

Die man die nu VU+ loopt te schuiven maakte er zichzelf ook schuldig aan. Ik kan dus niet wachten op de dag dat er VU+ en ET9000 clones in omloop komen. Wellicht beseft die club dan ook eens hoe het is als je inkomen op criminele wijze onder je voeten weg gemaaid wordt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel




Van mij mogen ze de fik er in steken (in die handelsite dus).

Het is daar een grote boevenbende en ze varen er wel bij.

Wij hebben destijds keihard gevochten (soms helaas zelfs letterlijk) om de kopieën uit de handel te krijgen om zo de dealers en onszelf te beschermen.

Zolang handelaren zijn die dergelijke rotzooi blijven kopen en verkopen, kan je er niets aan doen.
Die chinezen zouden niets verkopena als 'wij' het niet zouden kopen (dat is er een om over na te denken).

Mvg,

Michel


Jammer genoeg heb je gelijk maar we doen er allemaal aan mee om die websites in het leven te houden want wie heeft er ooit niet iets gekocht!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat dit maar om de naam 'Enigma'. Als DMM morgen de licentie van enigma2 wijzigt, dan zie ik meteen alle imagebouwers een nieuwe fork starten van de vorige enigma2-versie. (Een beetje zoals LibreOffice en Openoffice). Het is uiteindelijk niet alleen DMM die enigma grootgebracht heeft. De vele imagebakkers halen er nog dagelijks bugs uit en brengen nieuwe features. DMM maakt zich niet echt populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
.... Ik kan dus niet wachten op de dag dat er VU+ en ET9000 clones in omloop komen........

Mvg,

Michel

Daar hoef je niet op te wachten, dat gebeurd vanzelf wel en het zou best eens kunnen zijn dat de productie van dergelijke clones op dit moment al gaande is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CB1
Gerechtigheid.

Gr Cb1


Nee, dat is geen gerechtigheid, alleen nog meer consumenten die gedupeerd raken.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Origineel bericht van: CB1
Gerechtigheid.

Gr Cb1


Nee, dat is geen gerechtigheid, alleen nog meer consumenten die gedupeerd raken.

Niet alleen de consumenten.
Wat dacht je van de ondernemers die hard voor hun bestaan moeten werken, terwijl een één of ander chinees bedrijf de blue-prints steelt om vervolgens zichzelf te verrijken door gekloonde troep op de markt te dumpen?
Wat dacht je van al die werknemers die met een gezin met kinderen op straat komen te staan doordat zo'n poepchinees zichzelf aan het verrijken is??

Die chinezen zijn de lachende derde doordat de bedrijven hier elkaar kapot maken met onbenullige zaken, dumpen zij fluitend troep op de markt en kopen er een SUV bij..... made in China.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist

Ik denk dat inmiddels duidelijk is dat:

 

1- DM (ik durf de naam haast niet meer voluit te schrijven) de concurrentie gratis een hoop extra aandacht heeft gegeven;

 

2- DM nu publiekelijk duidelijk heeft gemaakt bang te zijn voor de ontstane concurrentie;

 

3- gezien de snelle en gemakkelijke aanpassingen die de concurrentie heeft uitgevoerd, DM die concurrentie absoluut geen last heeft bezorgd. Wat kost nu uiteindelijk het veranderen van "Enigma2" in "E2"?

 

 

Neemt niet weg dat ik DM volledig gelijk geef hun blijkbaar gedeponeerde naam te willen beschermen. Ook al hebben zij die naam zelf "geërfd".

Overigens moeten we in dit hele verhaal niet vergeten dat mede dankzij het open source karakter van Enigma2 DM veel hulp "van buiten" heeft gehad in de verdere ontwikkeling en het oplossen van bugs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Citaat:
doordat zo'n poepchinees zichzelf aan het verrijken is??


@ drz,ik deel je mening grotendeels maar let aub wel op je taalgebruik.
Onbedoeld kun je mensen hiermee beledigen met je uitspraken.

Mijn excuses, ik liet mijn emotie iets teveel gaan.. blush

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: RobbieT
Origineel bericht van: CB1
Gerechtigheid.

Gr Cb1


Nee, dat is geen gerechtigheid, alleen nog meer consumenten die gedupeerd raken.

Niet alleen de consumenten.
Wat dacht je van de ondernemers die hard voor hun bestaan moeten werken, terwijl een één of ander chinees bedrijf de blue-prints steelt om vervolgens zichzelf te verrijken door gekloonde troep op de markt te dumpen?
Wat dacht je van al die werknemers die met een gezin met kinderen op straat komen te staan doordat zo'n poepchinees zichzelf aan het verrijken is??

Die chinezen zijn de lachende derde doordat de bedrijven hier elkaar kapot maken met onbenullige zaken, dumpen zij fluitend troep op de markt en kopen er een SUV bij..... made in China.



Dat gerechtigheid sloeg alleen op dat ook de vu+ enz last hebben van deze toep en laten ze dan niets zeggen daarover.
Ik vind de clone ook rotzooi wat gauw moet stoppen.
Ik zelf heb een dm8000 staan en krijg echt een zere maag als iemand mij een clone dm8000 zou laten zien die toch hetzelfde kan.
Het lachen begint als de clones uitvallen maar dat is tot nu toe nog niet het geval.
Maar goed begrijp mij niet verkeerd.

Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

DMM-produkten zijn extra aantrekkelijk om te klonen omdat de verkoopprijzen hoger liggen: Een DM8000 namaken is niet heel veel duurder dan een VU+ DUo namaken, maar je kunt voor meer verkopen.

 

Desondanks zijn ook de VU+ en ET9000 nog een stukje duurder dan een niet-Linuxontvanger; dus vermoed ik dat deze apparaten op zich nog wel voldoende marge maken om het de moeite te maken ze te klonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: Zuppelan
Desondanks zijn ook de VU+ en ET9000 nog een stukje duurder dan een niet-Linuxontvanger;

Oh? Geef eens een paar voorbeelden? De Vantage's zijn goedkoper?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zat meer aan de Philips DSR 8121 als voorbeeld te denken. Maar moraal van het verhaal is dat ook tussen de produktiekosten van een VU+ Duo en de verkoopprijs nog een flink gat zit. Terecht overigens vanwege de geleverde kwaliteit, maar kloners ruiken wel hun kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...