Ga naar inhoud


Dream claimt enigma naam


oldebroek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Zuppelan
Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: SatMann
is de software dan geen open source? confused


Een algemeen gemaakte fout is dat Open Source per definitie niet betekend dat er geen restricties zijn.

Er zijn tientallen licentievormen en de licentie bepaald wat er wel en wat er niet mag.


Ja... restricties die stellen dat je geen restricties op iemand anders mag toepassen. Lees het voorwoord van de GPL nog eens door, en dan vooral de derde alinea. Open bron blijft net iets anders dan "gewone" software.


Helaas is Enigma2 geen GPL, tenzij je zelf een derivaat maakt, zie hier de licentie:
Licensie Enigma2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dat 'derivaat' en alle wijzigingen er op, moeten ze dan wel weer openbaren en juist dat gebeurt vaak niet.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daarvoor moeten ze dan bij de fabrikant zijn en die zit in Zuid-Korea.

 

Dat is het iets eenvoudiger in Europa gewoon de importeur aan te pakken voor een merkrecht schending.

 

Waar maken we ons druk om? Dit gebeurt dagelijks. Microsoft, Apple, Red Hat, Samsung, allemaal hebben ze minimaal 100 procedures lopen om de (auteursrecht/merkrecht/patentrecht schendende) concurrent een veeg uit de pan te geven.

 

Als we over ieder geval een topic moeten openen staat het forum zo vol.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarvoor moeten ze dan bij de fabrikant zijn en die zit in Zuid-Korea.


Dat is onjuist. Je moet de procedure starten in het land waar de effecten optreden. Bijvoorbeeld Duitsland. Het is dan aan de Koreaanse fabrikant om zich te komen verdedigen. Als een auteursrechtschending wordt vastgesteld hebben de importeurs een probleem, de produkten kunnen in beslag genomen worden, verbeurd veklaard worden en, in uiterste consequentie, vernietigd.

Het is goede gewoonte dat GPL-schenders vergiffenis krijgen zodra ze zich weer aan de GPL houden. Maar dat is geen recht, GPL schenden kan in principe betekenen dat je de rechten op de betreffende software voorgoed kwijt bent.

Kortom, als Dream zijn concurrenten echt lastig wil vallen (wat inderdaad zeer gebruikelijk is), dan is lijkt handhaven van de GPL mij veel effectiever dan een merkje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Och, sinds de VU+ er is, is verkoop van Dreamboxen met ongeveer 80% gedaald...


Waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Laten we zeggen dat ik heeeeel dicht bij het vuur zit.. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satelliet
Zo'n vaart loopt de verkoop van de VU+ nu ook weer niet in vergelijking met de Dreambox.


hahaha jij maakt een grapje zeker ??
voor elke dreambox die er verkocht wordt worden er minimaal 15 vu's verkocht .

en als de et 5000 en/of solo ook nog goed goed worden kan dream zijn deuren sluiten.

vind het wel weer een geniale actie van dream .

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Daarvoor moeten ze dan bij de fabrikant zijn en die zit in Zuid-Korea.

Dat is het iets eenvoudiger in Europa gewoon de importeur aan te pakken voor een merkrecht schending.

Waar maken we ons druk om? Dit gebeurt dagelijks. Microsoft, Apple, Red Hat, Samsung, allemaal hebben ze minimaal 100 procedures lopen om de (auteursrecht/merkrecht/patentrecht schendende) concurrent een veeg uit de pan te geven.

Als we over ieder geval een topic moeten openen staat het forum zo vol.

Mvg,

Michel

Ik heb liever dat de fabrikanten gezamelijk die chinese klonen aanpakken, dan elkaar dwars zitten met iets onbenullig als auteursrecht/merkrecht/patentrecht schendendingen.
Vu+ gaat ook te maken krijgen met clonen en meerdere merken waarschijnlijk ook wel.
Die chinezen zijn de lachende derde en terwijl de fabrikanten elkaar hier aan het bestrijden zijn, worden die k-chinezen steeds rijker en machtiger met hun gekopieer.
Die gasten hebben overal schijt aan. frown

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: totaaltje
Origineel bericht van: Satelliet
Zo'n vaart loopt de verkoop van de VU+ nu ook weer niet in vergelijking met de Dreambox.


hahaha jij maakt een grapje zeker ??
voor elke dreambox die er verkocht wordt worden er minimaal 15 vu's verkocht .

en als de et 5000 en/of solo ook nog goed goed worden kan dream zijn deuren sluiten.

vind het wel weer een geniale actie van dream .



Jullie hebben het wel aan dream te danken dat dit er is.
Ik vind dit wel heel erg egoïstisch denken.
Maar goed zegt al genoeg over het niveau van sommige mensen.

Ik vind de vu+ best wel een goede ontvanger hoor maar om nou met een goed gevoel te zeggen dat dream zijn deuren kan sluiten daarom, kom toch.
Zelf heb ik een dm8000 staan en beleef hier veel plezier aan.
Heb er een dvd in zitten en heb er een lossen kabeltuner er bij in zitten.
Mooie box.
Maar vind wel dat vu maar zijn eigen linux versie moet maken ipv kopieren.

Gr Cb1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Waarom elkaar in de weg gaan zitten en tegenwerken?\

Zoals eerder aangegeven kan de nadruk beter gelegd worden op het
tegenwerken van die chinese rotzooi,
waardoor we hier nagenoeg dagelijks mensen hebben
van wie hun chinese dreambox niet meer werkt.


Precies die troep uit het verre oosten weg er mee.
maar ik bedoel niet alleen de clone dreambox er is nog veel meer troep.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: CB1

Maar vind wel dat vu maar zijn eigen linux versie moet maken ipv kopieren.

Gr Cb1


Euh, dan had Dream de licentie moeten aanpassen zodat dit niet mag. Dream MM heeft alleen de naam Enigma geregistreerd, en Dream heeft omdat men heeft gekozen voor deze licentievorm ook geprofiteerd van effort uit de community denk ik, want er zullen best wel dingen door de community aangedragen zijn.

Dus dat VU of enig andere satelietbox bouwer dan maar zijn eigen linux versie moet maken snijdt niet zo heel veel hout.

Men zou er inderdaad overigens goed aan doen om zoals al eerder is genoemd in deze draad hun juridische krachten beter inzetten tegen de steeds beter wordende nep chinese bakkies die vaak bijzonder moeilijk van echt te onderscheiden zijn. DAT is echt schadelijk voor het merk DREAM.



VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 'n gedoe allemaal crazy

Al die (zooi) komt van china en/of japan.....

Dat Dream Multimedia 1 van de eerste was ok...maar als vu en de rest volgen...sow what.

Laat maar komen zou ik zeggen....de eigenaar van Dream Multimedia rijdt niet voor niks Mercedes AMG...dat komt puur dat hij 'n paar tientjes meer (per decoder) telt...en dat 't allemaal vanuit dezelfde fabriek komt.

En mooning kent de gemiddelde handelaar wel wat China bezoekt heeft in de fabriek zelf wink

 

Dit wilde ik ff kwijt.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Ik heb liever dat de fabrikanten gezamelijk die chinese klonen aanpakken, dan elkaar dwars zitten met iets onbenullig als auteursrecht/merkrecht/patentrecht schendingen.


Dan zou ik iets dichter bij huis beginnen met 's lands grootste veilingsite aan te pakken.

Die hebben ondertussen al honderden zoniet duizenden waarschuwingen gehad dat 90% van de aangeboden Dreamboxen illegale kopieën betreft waar het er zelfs openlijk bijstaat, en het openlijk aanbieden van CS.

Met zo'n lakse houding naar die handel toe zijn ze medeplichtig geworden daaraan en verdienen ze het aangepakt te worden.

Op dit moment kan iemand een dagtaak hebben aan het oprollen van al die handeltjes.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...