Ga naar inhoud


led aanschaf zonder backlight bleeding of clouding


Aanbevolen berichten

Of een jaartje wachten zal helpen waag ik te betwijfelen. De 3D polarisatieschermen hebben een filter over het scherm, waarschijnlijk in combinatie met het matte oppervlak. Dat filter neemt licht weg, dus je begrijpt al waar het heen gaat. Ik vermoed dat we geen plasma schermen met polarisatie gaan krijgen.

 

Ga eens onbevooroordeeld naar zo'n LG LED scherm kijken, of over een paar weken naar een Philps LED scherm met 3D polarisatie techniek. Ik vind die schermen uitmuitend, en zelfs de pseudo 3D van een gewone 2D opname vond ik een verrijking van de kijkervaring. Je kreeg er echt een dimensie bij. Maar goed, dat is mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Kan je mij van die beide merken misschien de typenummers in 46 tot 52" geven?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips:

 

47PFL7606, 55PFL7606

 

Die toestellen zijn in Duitsland waarschijnlijk al wel te vinden, maar nog niet in Nederland. Logisch, tenslotte is Philips een Nederlands bedrijf niet waar.

 

LG:

 

47LW6505, 55LW6505

47LW5705, 55LW5705

47LW4500, 55LW4500

 

Deze toestellen zijn in Nederland op de markt.

 

Zoals je al zult begrijpen gaat het over 47 en 55 inch schermen.

 

Ik heb de 55 inchers er ook maar bij gezet, dat zijn meteen de grootste schermen in deze techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

michel en de rest.

 

mss domme opmerking, maar het eerste dat ik bij B&O hoorde in de tijd was : waarom willen mensen altijd tv kijken in een volle verlichte ruimte?

 

en ja, panasonic plasma zit met een bescherm scherm zodat je zeker NIET bij het panel geraakt. de minste deuk of kleine touche maakt je plasma voor altijd stuk.

 

nadeel aan plasma is dat het scherm niet in matte uitvoering komt omdat het bescherm panel verschillende processen heeft ondergaan om tot een goed resultaat te komen.

 

een B&O tv heeft een bescherm panel dat meer dan 13X door machines, lasers werd behandeld om een optimale kijkhoek, kleur, ... te verkrijgen.

nadeel is altijd die lichte glans erop. en net die glans zorgt voor weerspiegeling van omgevingslicht.

 

ik vind altijd, een film of tv kijken doe je in een half duistere ruimte..(maar das mijn idee over tv kijken.)

ideaal zou zijn dat je een tv ruimte maakt zonder ramen ..maar dan moet je veel plaats hebben en centjes :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
michel en de rest.

mss domme opmerking, maar het eerste dat ik bij B&O hoorde in de tijd was : waarom willen mensen altijd tv kijken in een volle verlichte ruimte?

Draai de vraag om: waarom is de TV niet zo helder dat je TV kunt kijken in een normaal verlichte ruimte?

Citaat:
en ja, panasonic plasma zit met een bescherm scherm zodat je zeker NIET bij het panel geraakt. de minste deuk of kleine touche maakt je plasma voor altijd stuk.

nadeel aan plasma is dat het scherm niet in matte uitvoering komt omdat het bescherm panel verschillende processen heeft ondergaan om tot een goed resultaat te komen.

Matte schermen ondergaan ongetwijfeld ook allerlei behandelingen. De definitie van "een goed resultaat" is afhankelijk van wat je wilt bereiken. Een spiegelend oppervlak kan juist datgene zijn wat je niet wilt bereiken.

Citaat:
een B&O tv heeft een bescherm panel dat meer dan 13X door machines, lasers werd behandeld om een optimale kijkhoek, kleur, ... te verkrijgen.
nadeel is altijd die lichte glans erop. en net die glans zorgt voor weerspiegeling van omgevingslicht.

Ongetwijfeld, maar dat zou je ook kunnen doen bij TV's die nu een mat scherm hebben. Kijk maar bij notebook PC's. Die hadden vroeger altijd een mat scherm, toen kwam spiegelend in de mode, en nu zijn we weer bij mat. Verder denk ik niet dat B&O zijn ergen schermen maakt, die kopen ze in (bij Panasonic wellicht??)

Citaat:
ik vind altijd, een film of tv kijken doe je in een half duistere ruimte..(maar das mijn idee over tv kijken.)
ideaal zou zijn dat je een tv ruimte maakt zonder ramen ..maar dan moet je veel plaats hebben en centjes :D

Nogmaals, als je TV veel licht geeft is dat niet nodig. Hij zal dan zelfs gaan dimmen bij minder omgevingslicht omdat het beeld dan te fel wordt.

Nog even ter aanvulling:

Een Duitse glasfabriek (Schott) maakt het glas voor displays. Het oppervlak bestaat uit echt glas, en niet uit plastic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

b&O koopt zijn eigen panels niet...maar de kas waar ze inzitten, en dus ook de bescherm panels worden door hen gemaakt en speciaal voor hen alleen.

 

waarom ze alle schermen blinkend maken en niet mat zal wel een reden hebben, ik ben niet zodaning onderlegd dat ik technisch weet waarom, maar als het kon dan hadden ze het al lang gedaan gezien dat voor velen een "erger punt " is.

 

niet alle tv's of plasma's hebben een glasplaat als bescherming hoor, velen gebruiken een kunsttof plaat die door lasers werd behandeld aan de binnenkant.

 

maar wie weet wat de volgende generaties ons zal brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
niet alle tv's of plasma's hebben een glasplaat als bescherming hoor, velen gebruiken een kunsttof plaat die door lasers werd behandeld aan de binnenkant.


Ik bedoel geen dikke glasplaat, maar een heel dun flexibel glaslaagje aan de buitenkant. Je kunt het spul bijna oprollen. Het heeft echter wel de krasvaste eigenschappen van glas. Kunststof krast veel eerder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann

waarom ze alle schermen blinkend maken en niet mat zal wel een reden hebben, ik ben niet zodaning onderlegd dat ik technisch weet waarom


Het creëert een hoger contrast effect
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Philips:

47PFL7606, 55PFL7606

Die toestellen zijn in Duitsland waarschijnlijk al wel te vinden, maar nog niet in Nederland. Logisch, tenslotte is Philips een Nederlands bedrijf niet waar.

LG:

47LW6505, 55LW6505
47LW5705, 55LW5705
47LW4500, 55LW4500

Deze toestellen zijn in Nederland op de markt.

Zoals je al zult begrijpen gaat het over 47 en 55 inch schermen.

Ik heb de 55 inchers er ook maar bij gezet, dat zijn meteen de grootste schermen in deze techniek.


Zijn deze 7606 nog van Nederlandse makelij of worden deze al in Thailand gemaakt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bedankt voor de typenummers.

 

Ik denk alleen dat je van LG niet de 47LW6505 en 55LW6505, maar de 47LW650S en 55LW650S bedoelde. Met een 5 op het einde kon ik niets vinden.

 

Ik vind die Philips 47PFL7606 ook wel erg interessant. Jammer dat er nog geen (officiële) uitgebreide technische specificaties te vinden zijn.

 

Is die Philips dan echt zo goed?

 

Ik kwam wel hier en daar in Nederland al prijzen tegen van rond de 1400. De LG en Philips liggen dus ongeveer op hetzelfde niveau.

 

Plasma is er kennelijk niet met passieve bril. Ik heb in ieder geval nog geen knappe plasma met passieve 3d techniek kunnen vinden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Zijn deze 7606 nog van Nederlandse makelij of worden deze al in Thailand gemaakt?


Nederlandse makelij weet ik niet, maar volgens mij wel Europese. In de toekomst komen Philips TV's uit China, maar dat zal wel 2012 worden denk ik zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Plasma is er kennelijk niet met passieve bril. Ik heb in ieder geval nog geen knappe plasma met passieve 3d techniek kunnen vinden.

Mvg,

Michel


Dit heb ik ook lopen zoeken maar ook geen enkele info hierover gevonden, vraag mij af waarom er geen info is over passieve plasma
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat die panels niet gemaakt worden, en de LED/LCD fabriek van LG de enige fabriek is die passieve 3D schermen maakt?? Ik had ook al geschreven dat m.i. het 3D filter te veel licht wegneemt bij plasma, en die lichtopbrengst valt niet op te voeren. Bij LCD lukt dat wel, kijk maar naar beamers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...