Ga naar inhoud


led aanschaf zonder backlight bleeding of clouding


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik denk toch dat ik een miskoop heb gedaan ik heb de samsung UE46D7000 hier staan,afgelopen weekend gekocht tv is supermooi prima beeld tot het donker word in de huiskamer dan zie ik de backlight aan de zijkanten mad dus normaal na een film kijken waar veel zwart in voorkomt zie je de backlight doorschijnen,vandaag heb ik het zelfde model omgeruild voor een andere deze is weer anders en nog erger.ik ga hem terug brengen voor mij geen samsung meer...

ik lees overal dat deze toestellen veel last van dit euvel hebben ook de 8000 serie

 

Zijn er nog leden die mij een goede tip kunnen geven voor een ander merk mag ook plasma wezen !

waar geen rotzooi in het beeld zit.

 

 

 

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben zelf altijd erg onder de indruk van Philips. Als over een maandje het 7606 chassis eindelijk uit is in Nederland wil ik er eentje hebben. Hun vormgeving is ook erg mooi, veel sierlijker dan die simpele rechtoe rechtaan zwarte frames van de anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ik ben zelf altijd erg onder de indruk van Philips. Als over een maandje het 7606 chassis eindelijk uit is in Nederland wil ik er eentje hebben. Hun vormgeving is ook erg mooi, veel sierlijker dan die simpele rechtoe rechtaan zwarte frames van de anderen.


De kast kan nog zo mooi zijn en belegd met diamanten en bladgoud, maar als je beeld hebt zoals Daan wordt je daar echt niet vrolijk van....

Ik denk dat Daan toch maar eens richting Plasma moet... daar bestaat het fenomeen backlight bleeding niet, simpel al om het feit dat ze geen backlight hebben wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf de D6530,

Ik weet wat je bedoelt maar dat was van te voren al bekend!

 

Ik twijfelde ook over de 47LX9500; die is FULL led, geen BB en ook geen Clouding. Alleen geen Ziggo en geen Sat Tuner dus die viel af.

 

Waarnaar je nog kunt kijken zijn de PZ en de PX-series Plasma van LG; die zijn echt TOP. Daarnaast kun je e Panasonics 3-serie eens bekijken. Erg mooi. smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb hetzelfde geconstateerd met betrekking tot het bloeden van de backlight bij diverse LCD-/LED schermen.

 

Aangezien ik nog in het bezit ben van een CRT tv, waar dat feitelijk nog erger is, is alles een vooruitgang.

 

Ook ik had mijn zinnen gezet op een LED tv van Samsung, type nog onbekend, maar aanschaf heeft geen haast. Soillant detail is wel dat ik constateerde dat net een paar dagen voordat heel NL zijn vakantiegeld zou krijgen, bepaalde tv's opeens 60-80 euro in prijs zijn gestegen bij de grootgrutters op ons welbekende internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een maandje terug bij mensen geweest

die een Samsung hadden hangen.

Was iets van 42 ".

Hij vertelde dat 't LED was,

en het was ook een hele dunne TV,

zo dun zie ik ze niet vaak.

Daarom denk ik dat ie echt een LED heeft

want een LCD is toch echt een stukkie dikker,

die is al gauw ~ 7 cm dik.

 

Heb geen typenummer of specs gezien.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
dat is voor het eerst dat ik dat hoor...
(lees)

maar indien dat bij al die types voorkomt wel belangrijk om te weten.

ligt dat aan die glazige rand van sammy?
ciao


Ik zou het niet weten,het scherm is wel net een spiegel echt zwart opzich geeft de tv een perfect beeld lekker helder en scherp dat had ik nog nooit zo gezien,alles is dat ook zwart wat het moet wezen,alleen in de avonduren dan begint het gedonder het begint in de linker hoek naar mate zie je de backlight ik kan die wel naar beneden zetten op 0 maar is het redelijk weg maar je beeld is ook voor 90% donker dan kan ik net zo goed me oude lcd houden.
Bij sommige reviews kwam dit probleem ook boven water is toch een bekend probleem van het dit merk of andere merken dit ook hebben,weet ik niet,ik ga toch voor een plasma.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daan
Origineel bericht van: Tonskidutch
dat is voor het eerst dat ik dat hoor...
(lees)

maar indien dat bij al die types voorkomt wel belangrijk om te weten.

ligt dat aan die glazige rand van sammy?
ciao


Ik zou het niet weten,het scherm is wel net een spiegel echt zwart opzich geeft de tv een perfect beeld lekker helder en scherp dat had ik nog nooit zo gezien,alles is dat ook zwart wat het moet wezen,alleen in de avonduren dan begint het gedonder het begint in de linker hoek naar mate zie je de backlight ik kan die wel naar beneden zetten op 0 maar is het redelijk weg maar je beeld is ook voor 90% donker dan kan ik net zo goed me oude lcd houden.
Bij sommige reviews kwam dit probleem ook boven water is toch een bekend probleem van het dit merk of andere merken dit ook hebben,weet ik niet,ik ga toch voor een plasma.


Misschien een rare vraag, maar kijk jij dan tv in het donker? Het is juist beter om (gedimd) omgevingslicht te hebben. Dat is veel minder inspannend voor je ogen. Het lijkt me dat je dit euvel dan amper mag zien, of het is werkelijk zó slecht?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn bij mijn weten drie soorten van LED displays voor TV's. Geen daarvan gebruikt LED's om direct het beeld te produceren, de LED's worden gebruikt als achtergrond verlichting voor LCD displays.

 

LCD schermen met LED edge verlichting zijn het meest in gebruik. Langs de randen van het scherm zijn witte LED's gemonteerd die via lichtgeleidend materiaal het LCD scherm verlichten.

 

Dan heb je duurdere schermen met witte LED's direct achter het LCD scherm. Omdat je die LED's ook plaatselijk kunt dimmen kun je met die schermen ook hogere contrast omvang bereiken.

 

En tenslotte heb je schermen met RGB LED's achter het LCD scherm. IK weet niet of die momenteel op de markt zijn voor TV's, wel voor computer monitors. Sharp had een paar TV's met deze schermen een paar jaar geleden. Buitengewoon prijzig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Daan
Origineel bericht van: Tonskidutch
dat is voor het eerst dat ik dat hoor...
(lees)

maar indien dat bij al die types voorkomt wel belangrijk om te weten.

ligt dat aan die glazige rand van sammy?
ciao


Ik zou het niet weten,het scherm is wel net een spiegel echt zwart opzich geeft de tv een perfect beeld lekker helder en scherp dat had ik nog nooit zo gezien,alles is dat ook zwart wat het moet wezen,alleen in de avonduren dan begint het gedonder het begint in de linker hoek naar mate zie je de backlight ik kan die wel naar beneden zetten op 0 maar is het redelijk weg maar je beeld is ook voor 90% donker dan kan ik net zo goed me oude lcd houden.
Bij sommige reviews kwam dit probleem ook boven water is toch een bekend probleem van het dit merk of andere merken dit ook hebben,weet ik niet,ik ga toch voor een plasma.


Misschien een rare vraag, maar kijk jij dan tv in het donker? Het is juist beter om (gedimd) omgevingslicht te hebben. Dat is veel minder inspannend voor je ogen. Het lijkt me dat je dit euvel dan amper mag zien, of het is werkelijk zó slecht?


Nee ik kijk niet in het donker normaal gedimd licht,overdags zie ik die vlekken niet dat heb ik ook met me ander lcd sony dan die heb het ook maar stukken minder en is niet storend,maar als het al donker word in de huiskamer dan zie je meer vooral met overschakelen naar een ander zender heb ik een kanaal waar ze even niets op uitzenden dan heb ik zwartbeeld dan zie het echt je het duidelijk aan de zijkant vertical zie ik een lichtbalk dat doorschijnt door het zwarte en rechts is nog breeder zeker 20 cm breed en in het midden alle soort lichtgevende wolkjes of vlekken

dit is zeer storend als je naar een film kijken waarvan de bovenkant en onderkant zwart zijn.

Hier een voorbeeld


op de tv voorheen die ik had omgeruild had stond het weer op ander plekken vooral in de hoeken.
ik ga voor een betere plasma denk voor de panasonic.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Gerard 76
Hij vertelde dat 't LED was,
en het was ook een hele dunne TV,
zo dun zie ik ze niet vaak.
Daarom denk ik dat ie echt een LED heeft
want een LCD is toch echt een stukkie dikker,
die is al gauw ~ 7 cm dik.

Inderdaad, de Sammie met Edge-Led is rond de 29mm dik tegenwoordig. Een full-matrix Led zou dikker moeten zijn. Types die hieraan voldoen zijn UE-zoveelinch-C/D-rangenummer, bv. UE40D5000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...