Ga naar inhoud


led aanschaf zonder backlight bleeding of clouding


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: grunnsat
Het probleem is ook exemplarisch. Het ene toestel is prima, het andere niet. Jij hebt mogelijk geluk gehad.


Dit geeft veel vertrouwen in het productie/controle proces.... (NOT)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is wat kort door de bocht. In de eerste plaats is het een ontwerpfout. Als een apparaat zo ontworpen is dat er zo'n grote fluctuatie in productie kwaliteit is, dan mag je daar van spreken. Je kunt ook niet verwachten dat zo'n fout in het productieproces gevonden wordt. Het ontwerp behoort goed te zijn, dus als de TV goed lijkt te functioneren, dan ga je niet meer in een donkere kamer kijken of er wellicht bleeding is. Productie controles beperken zich tot standaard zaken, is er beeld en geluid, en ziet dat er goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je zegt:

Citaat:

Het probleem is ook exemplarisch. Het ene toestel is prima, het andere niet. Jij hebt mogelijk geluk gehad.

is er toch sprake van een probleem. Een (klein) aantal procenten kan altijd afwijken, maar zoals het het staat is het net een loterij.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje te snel gelezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na lang wikken en wegen heb ik mijn keuze gemaakt.

Ik heb een tijdje getwijfeld tussen LG en Samsung, het passieve brilletje zonder batterij sprak mij wel aan, maar uiteindelijk heb ik toch voor het actieve systeem van Samsung gekozen, omdat beeldkwaliteit het zwaarst woog.

Het minimalistische design vond ik ook erg mooi, het is een niet zo kolossaal toestel, maar je hebt wel een flink formaat beeld.

Ik heb voor 46 inch gekozen (ik had 40 inch) en wat mij opvalt is het mooie beeld, extra mooi oogt het door die superdunne rand rondom.

Het toestel verbruikt ruim de helft minder energie dan de Sony Bravia die ik had, terwijl het beeld nog groter is.

Zeer leuk is de ingebouwde satellietontvanger, de Topfield staat nu alleen nog aan als ik iets wil opnemen of een opname wil bekijken, en ook hier bespaar ik weer aardig wat energie mee.

En dan nog de vele mogelijkheden via het internet.

Ik had ook gelezen dat dit toestel veel last zou hebben van clouding, nou, dat valt bij mij gelukkig heel erg mee.

Er is wel wat clouding als je de verlichting op maximaal zet, en zelfs dan is het nauwelijks te zien!

Bij normale instellingen is er geen clouding te zien, en de zwartwaarden zijn zeer goed, bijna met een plasma tv te vergelijken.

Ik ben dus zeer tevreden met dit toeste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is hem, en het is een prachtig toestel.

Toen ik mijn keuze maakte voor dit toestel wilde ik de achterkant even bekijken, en toen ontdekte ik dat er een satellietingang was.

En nu staat hij op de schotel aangesloten.

Ook de diseqc schakelaars kan hij gewoon aansturen.

Ook handig is de tv-gids, die mooier werkt dan bij de Topfield ontvanger.

Heb jij hetzelfde toestel?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

een prachtig toestel AEO

zag hem zelf vanmiddag nog in een grote verzameling (winkel) met allerlei anderen

waar ik overigens nooit zou kopen... doch het kijken was tijdverdrijf

 

ook met sat aansluiting en dus tuner erg fijn apparaat maar toch wel 5 seconden langzamer dan een sat-receiver tijdens zappen en beeld hebben

 

maar als ik een beetje meer EPG functionaliteit en uitgebreidere overzichten daarvan zou vinden, was ik ook koper geworden.

 

ciao

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klopt!

Het zappen gaat bij de gecodeerde zenders wel merkbaar langzamer, maar ik vind het wel erg prettig dat ik nu maar één afstandsbediening hoef te pakken.

Ook de energiebesparing is een (ondergeschikt) bijkomend voordeel, want de Topfield 7700HDPVR kan behoorlijk warm worden en verstookt ongeveer 60 Watt per uur.

Ik gebruik de Topfield nu alleen nog om iets op te nemen en dat later te bekijken.

Bovendien is de tv aanzienlijk zuiniger dan de KDL40W2000 Bravia die ik eerst had, terwijl dat toestel 40" was en deze Samsung D7000 een 46" scherm heeft.

Aan de muur komt dit toestel nog meer tot zijn recht, net een bewegend schilderij!

Ook de pseudo 3D functie is verrassend goed, ik heb er wat mee gestoeid en bij de Tour de France was het resultaat verbluffend.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: AEO
Ja, dat is hem, en het is een prachtig toestel.
Toen ik mijn keuze maakte voor dit toestel wilde ik de achterkant even bekijken, en toen ontdekte ik dat er een satellietingang was.
En nu staat hij op de schotel aangesloten.
Ook de diseqc schakelaars kan hij gewoon aansturen.
Ook handig is de tv-gids, die mooier werkt dan bij de Topfield ontvanger.
Heb jij hetzelfde toestel?


Hallo AEO, ik ben blij dat jij er wel gelukkig mee bent.

Ik niet zo. Ik heb hiervoor een 52" LCD van Samsung gehad, die veel helderder was en ook bij goed ingesteld beeld veel betere optische contrastwaarden had.

Als ik de UE46D7000 qua helderheid ongeveer zo instel als mijn (ex) ISF gekalibreerde samsung LCD, zie je die backlight bleeding echt enorm goed. Allemaal witte vlekken in het zwart en het beeld blijft dan qua helderheid nog steeds achter.

Zet ik de helderheid en contrastwaarden weer op standaard, is de backlight bleeding (bijna) weg, maar is het beeld zo donker dat het er niet uitziet.

Dit toestel is zeker niet slecht, maar wel een uitstekend voorbeeld van hoe design en 'platheid' flink ten koste gaan van de beeldkwaliteit.

Hetzelfde effect is overigens bij de Philips 47PFL7607 en de LG 47LW650S ook zichtbaar, maar daar lijkt het iets minder aanwezig.

Gelukkig is het toestel maar een 'loaner' en ben ik ook heel erg dankbaar dat ik hem gratis mag lenen totdat mijn panasonic binnen is, maar zelf zou ik hem nooit kopen.

Ik zal vanavond als het donker is een foto proberen te maken van wat ik vaststel.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hierbij de foto's waarbij je vooral in de randen de backlight bleeding ziet.

 

Deze foto's zijn onder een zeer minimale kijkhoek gemaakt, maar hoe groter de kijkhoek des te erger het effect.

 

Het is verder een hele mooie TV met erg handige functies, maar hier zou ik me op den duur wel vreselijk aan gaan storen.

 

Mvg,

 

Michel

IMG_3433.jpg

IMG_3434.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat samsungs zo veel last heeft komt door hun paneel technologie, s-pva (Super patterned vertical alignment) , deze werd voorheen ook door sony gebruikt en die jaren hadden deze ook veel klachten over de slechte achtergrong belichting.

 

De panelen van sharp ( ook door philips gebruikt ) ASV (Advanced super view) hebben minder klachten met deze clouding maar hebben weer andere nadelen ten opzichte van de s-pva.

 

De panelen van LG zijn IPS (In-Plane Switching). Deze worden door ook door philips gebruikt.

 

De perfecte tv bestaat niet.

 

info over div paneel techniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Citaat:
De perfecte tv bestaat niet


Dat weet ik je pas in september te vertellen. wink

'Mijn' P55VT30 is kennelijk bij de Panasonic Nederland/Duitsland momenteel niet leverbaar en wordt pas weer in september verwacht.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...