Ga naar inhoud


led aanschaf zonder backlight bleeding of clouding


Aanbevolen berichten

Ook ik heb last van een beetje clouding of bleeding met mijn Bravia KLD40W2000 die inmiddels al ongeveer 4 jaar oud is.

In het begin had ik er niet veel erg in, maar bij donkere passages in beeld viel het mij op een gegeven moment op.

Rechts is het beeld dan wat lichter.

Je gaat er uiteindelijk ook steeds meer op letten.

Ik heb in die grote winkel waar je toch niet gek bent naar die polarisatie tv gekeken, het lijkt erg mooi, maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen polarisatie, met halve resolutie dus, of toch het actieve systeem.

Of is dat clouding/bleeding probleem minder dan 4 jaar geleden?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: AEO
Of is dat clouding/bleeding probleem minder dan 4 jaar geleden?


Dit probleem is er nog steeds en nu met de edge leds zal het niet minder worden, full led hebben het minst last van clouding en bleedings maar die zijn ook een stuk duurder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Ik heb in die grote winkel waar je toch niet gek bent naar die polarisatie tv gekeken, het lijkt erg mooi, maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen polarisatie, met halve resolutie dus, of toch het actieve systeem.


In de praktijk merk je helemaal niets van die halve resolutie. Je hersenen vangen dat op. Als ik een bril aangemeten krijg, dan worden beide ogen apart ingemeten, logisch. Kijk ik daarna met beide ogen tegelijk, dan zie ik beter (scherper) dan met één van beide apart! Ik denk dat het shutter principe vermoeiender is voor de ogen dan het polarisatie systeem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al enige berichten gelezen dat je alleen het verschil ziet als je de 2 naast elkaar hebt staan en dezelfde film afspeelt maar als je alleen passief ziet dan merk je niet van die lagere resolutie.

 

Het enige waar ik mee zit is de zoveel opgemerkte scan-lijnen die je kan zien als je dichter bij het beeld komt. Er is geschreven 2.10 voor de 47'' als minimale afstand, ik heb deze passieve sets nog niet in actie gezien, de tv staat in de zaak in de buurt maar geen verkoper te zien en staat niet op 3D.

 

Ik zag net een prijs voor de 47pfl7606 in duistland als voorbestelling prijs voor 1099 euro, voor die prijs krijg je in spanje net de 47LW450 voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat heb ik ook ergens gelezen, maar bij gewone 2D uitzendingen zou het beeld bij dit soort toestellen dan juist weer wat minder scherp zijn.

Lastig dilemma, ik wil graag een goed beeld maar ook een tv die zuinig is.

Plasma schijnt het mooiste beeld te leveren, maar verbruikt weer meer.

LED verlichte LCD toestellen verbruiken het minst, maar dan komt dat clouding weer kijken.

Ik heb echter ook begrepen dat de zwartwaardes van plasma tot nu toe het beste zijn.

En met de nieuwste Neoplasma van Panasonic zou men dan het beste van beide werelden hebben: niet al te onzuinig en toch het mooiste beeld.

die lijnen die je bij polarisatietoestellen zou zien lijken mij op een gegeven moment zeer storend te kunnen worden als je dicht bij de tv zit.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: hagar
Dit probleem is er nog steeds en nu met de edge leds zal het niet minder worden, full led hebben het minst last van clouding en bleedings maar die zijn ook een stuk duurder.

Full Led met local dimming bedoel je hier natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: hagar
Dit probleem is er nog steeds en nu met de edge leds zal het niet minder worden, full led hebben het minst last van clouding en bleedings maar die zijn ook een stuk duurder.

Full Led met local dimming bedoel je hier natuurlijk.


Nee niet echt alleen full led met local dimming, een philips 5605 sharp le600, le700 bijvoorbeeld hebben full led zonder local dimmming en deze waren volgens de reviews clouding en bleedingloos en een goede uniformiteit. Local dimming sets geven een hoger contrast ratio omdat zwart ook echt zwart is. Zonder local dimming een lcd haalt die zwart waardes niet want het is meer donker grijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daan
Hallo,

Ik denk toch dat ik een miskoop heb gedaan ik heb de samsung UE46D7000 hier staan,afgelopen weekend gekocht tv is supermooi prima beeld tot het donker word in de huiskamer dan zie ik de backlight aan de zijkanten mad dus normaal na een film kijken waar veel zwart in voorkomt zie je de backlight doorschijnen,vandaag heb ik het zelfde model omgeruild voor een andere deze is weer anders en nog erger.ik ga hem terug brengen voor mij geen samsung meer...
ik lees overal dat deze toestellen veel last van dit euvel hebben ook de 8000 serie

Zijn er nog leden die mij een goede tip kunnen geven voor een ander merk mag ook plasma wezen !
waar geen rotzooi in het beeld zit.




Daarom wordt in alle calibratie DVD's ook gezegd dat je een stand voor overdag moet maken, die je overdag calibreert, en een stand voor 's avonds, die je 's avonds calibreert.
Als er overdag meer licht is, dan wil je je TV wat helderder hebben, dan zet je hem op standje overdag.
Als het 's avonds wat donkerder is, dan wil je het beeld wat minder helder, dan zet je hem op standje 's avonds, je bleeding e.d. is dan direct weg.

Backlight aan de zijkanten zie ik niet op mijn D8000.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: dutchharm
Neem een samsung plasma en de wereld gaat voor je open. cool

Nah, ik heb mijn TV net 3 weken.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchharm

Sinds nov.2010 in het bezit van de samsung ps50c7700 en ondanks de glanzende glasplaat blijft het beeld waanzinnig mooi door een soort optisch filter.Ook wanneer de instelling op dynamisch staat flitst het beeld je tegemoet,zelfs de reclames zijn mooi. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gaat er een wereld open met een plasma.

Ben van de ps50B530 naar de ps59D6910 gegaan,beeld spat je tegemoet.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mocht het jullie ontgaan zijn, gaat het hier over LED en background bleeding.

 

Dan voegt discussie over een plasma weinig tot niets toe. Daar zijn dan weer andere topics over.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...