Ga naar inhoud


led aanschaf zonder backlight bleeding of clouding


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
Ben een maandje terug bij mensen geweest
die een Samsung hadden hangen.
Was iets van 42 ".
Hij vertelde dat 't LED was,
en het was ook een hele dunne TV,
zo dun zie ik ze niet vaak.
Daarom denk ik dat ie echt een LED heeft
want een LCD is toch echt een stukkie dikker,
die is al gauw ~ 7 cm dik.

Heb geen typenummer of specs gezien.

wss een 9000 reeks , ik heb die ook maar dan in 55 " heel tevreden over . hangt wel een stevig prijskaartje aan

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Nogmaals, 'echt LED' bestaat niet!

 

Er is alleen maar CRT, Plasma, LCD of OLED. Meer smaken zijn er niet.

 

OLED is (nog) niet te betalen en ook niet verkrijgbaar in grote formaten, Plasma kennen we, CRT is de ouderwetse buis en LED TV's bestaan niet!

 

Er bestaan wel LED achtergrond verlichte LCD-TV's.

 

Dat is dus gewoon een LCD, waar de TL-verlichting die achter het scherm zit, is vervangen door ledjes zodat ze het scherm platter kunnen maken.

 

In de meeste gevallen LED's die alleen in de rand van de TV zitten.

 

Hele dure modellen hebben LED's achter het LCD scherm zitten die dan soms ook nog sectie-gewijs uitgeschakeld kunnen worden om zo het gevoel van meer contrast te geven.

 

De meeste LED achtergrond verlichte LCD TV's hebben 'Edge LED' (ledjes dus in de rand) en die techniek zorgt altijd (de een meer dan de ander) voor backlight bleeding.

 

Dat wil zeggen dat het licht in de rand zorgt voor witte vlekken in het zwarte (video) beeld.

 

Nu ik dit een aantal keren heb gezien, voor mij geen 'LED-TV'.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
De perfecte tv bestaat niet


Dat weet ik je pas in september te vertellen. wink

'Mijn' P55VT30 is kennelijk bij de Panasonic Nederland/Duitsland momenteel niet leverbaar en wordt pas weer in september verwacht.

Mvg,

Michel


Zo lang je er niet een krijgt met ''Green Tinge Fault''

link naar probleem via pm
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lekker off-topic wink

 

We hebben het hier over TV's en niet over billboards met een resolutie van 1 led per centimeter smile

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit eigenlijk te wachten op LG's LW980 en LW770 nano full led backlight, deze zouden binnenkort uit komen in de USA en ben nieuwsgierig wat deze nano's in prijs en beeld kwaliteit gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch hoor ik geruchten dat de LW770 met passieve 3d komt en de LW980 met actieve 3d maar dit zijn geruchten die niet bevestigt en niet ontkent worden door LG op AVforum.

 

Ik zit met de tegenstelling van de afstand dat je de scan lijnen kan zijn bij actieve 3d en de grote(van het scherm) dat 3d echt een effect begint te geven, deze twee zijn in conflict met elkaar.

 

De minimale maat die voor 2.30 is aangeraden is 52'' voor HD en om echt het 3d effect te kunnen waarderen moet je eigenlijk nogg iets groter maar de scan lijnen van de passieve 3d kan je zien van net onder de 2 meter afstand van een 42'' dus bij een 55'' passieve 3d op 2.30 is niet aanteraden.

 

Ik wacht nog even af wat al deze nieuwe technieken doen de komende maanden en of LG met zijn magische FW komt die de scan lijnen verdubbeld en dus de kijk afstand kleiner kan worden voor deze lijnen storrend worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bericht is van 5 Jan. en nu zijn de geruchten dat door het grote succes van de 3d passief de LW770 van actieve naar passieve techniek zou switchen en dat dit een van de redenen zou zijn voor de vertraging van deze nano led.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Hierbij de foto's waarbij je vooral in de randen de backlight bleeding ziet.

Deze foto's zijn onder een zeer minimale kijkhoek gemaakt, maar hoe groter de kijkhoek des te erger het effect.

Het is verder een hele mooie TV met erg handige functies, maar hier zou ik me op den duur wel vreselijk aan gaan storen.

Mvg,

Michel

Misschien moet je toch es een calibratie dvd nemen (Monster bijvoorbeeld) en je brightness en contrast even goed instellen.
Ik heb het gedaan en ik heb geen bleeding op mijn UE46D8000.
Natuurlijk zijn je settings anders bij ander licht in de kamer, maar daar kun je meerdere settings voor opslaan en met de afstandsbediening snel overschakelen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Het lijkt er niet op. Als je zoekt naar 42LW770s dan vind je al vooraankondigingen van deze TV, en volgens de specs heeft hij actieve 3D met nano LED.


Citaat:
Guys, just to 100% confirm....

the LW770 is NOT coming to the UK at ALL! that model should have been removed from their listings by now but hasn't.

IF it did come to the UK (by popular demand?) it would 100% be a passive Cinema 3DTV

Hope that clears it up.

Dave
Bericht 516 van ''The Official LG LW980T Full LED NANO 3DTV Thread''


Van LG UK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kon wel eens gelijk hebben. Volgens de berichten is de passieve 3D techniek zo'n succes dat ze besloten hebben de high-end nano LED TV's niet uit te brengen in de actieve shutter 3D techniek, maar ook bij die TV's de passieve 3D techniek toe te passen.

 

De LW770 (actief) komt niet, en zou vervangen worden door de LW7800 (passief). De LW980 (actief) zou vervangen worden door de LW9800 of LW9600 (passief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...