Ga naar inhoud


hoe zit dat nu met die energie prijzen


gerrit B

Aanbevolen berichten

wat ik bedoelde: er was laatst een reportage over het verschil tussen Nederland en Duitsland over zonnepanelen, in Nederland krijg je slechts een deel vergoed, in Duitsland is dat veel hoger. Er was een boer die panelen had geinstalleerd, hij wilde gaan bellen hoe het zat maar dat hoefde al niet meer, hij kreeg vanzelf geld terug. Op een zonnige dag werd er flink aan verdiend door die boer. Ze stimuleer je het gebruik wel.

 

Iets soortgelijks is ook van toepassing op wind.

 

Nederland loopt zwaar achter op dat gebied.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus
wat ik bedoelde: er was laatst een reportage over het verschil tussen Nederland en Duitsland over zonnepanelen, in Nederland krijg je slechts een deel vergoed, in Duitsland is dat veel hoger. Er was een boer die panelen had geinstalleerd, hij wilde gaan bellen hoe het zat maar dat hoefde al niet meer, hij kreeg vanzelf geld terug. Op een zonnige dag werd er flink aan verdiend door die boer. Ze stimuleer je het gebruik wel.

Iets soortgelijks is ook van toepassing op wind.

Nederland loopt zwaar achter op dat gebied.

Die subsidies in D is alweer verleden tijd ,die hebben ze weg bezuinigd
eerst de mensen over de streep trekken met subsidie zo dat ze gaan investeren en dan
wordt de kraan dicht gedraaid.

verder bij de verkoop van die cellen zouden de cellen 20 jaar mee gaan en wat blijkt na
2 jaar leveren de cellen nog maar 50 % van het vermogen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: pukje

verder bij de verkoop van die cellen zouden de cellen 20 jaar mee gaan en wat blijkt na
2 jaar leveren de cellen nog maar 50 % van het vermogen


Dat is nogal een boute bewering, heb je daar een bron van.?


Die info heb ik jammer genoeg niet op internet gevonden ,heb ik op
zdf info gezien dat veel mensen hierdoor in de problemen zijn gekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen twee jaar nog maar 50%?

Dan is er iets mis geweest met die panelen!

Ik heb 3 kleine zonnepanelen in gebruik sinds augustus 2009.

Toen ik ze kreeg waren ze 18 jaar oud, en nu dus 20, maar ze doen het nog steeds uitstekend!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
energie kopen in buitenland gaat niet voor prive personen
probleem is het transport.


Dat is nu net het nieuwe wat er aan gaat komen, werd er verteld in het verhaal in "Rapport" wat uitgezonden werd op SVT1 een paar dagen gelden. Er werd gezegd dat dit nog niet voor nu is, maar dat is wel het doel wat ze voor ogen hebben.
De tijd zal het leren!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: pukje
energie kopen in buitenland gaat niet voor prive personen
probleem is het transport.


Dat is nu net het nieuwe wat er aan gaat komen, werd er verteld in het verhaal in "Rapport" wat uitgezonden werd op SVT1 een paar dagen gelden. Er werd gezegd dat dit nog niet voor nu is, maar dat is wel het doel wat ze voor ogen hebben.
De tijd zal het leren!

Ik denk dat dat nooit gaat komen denk maar aan transport door meerdere landen en de
nationale btw.
Zo spelen ze het ook niet klaar en liberale europeese automarkt te maken (met buitenlandse auto in binnenland rijden)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het Pukje... maar dat er over gepraat werd vond ik al positief. BTW zal wel het geringste probleem zijn... dat is nu ook geen probleem als je (via internet) iets koopt in een andere eu staat.

 

Dat van die auto is overigens ook een doorn in mijn oog... anders reed ik wel met Zweeds kenteken smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich leuk al die manieren om energie te sparen maar daarmee is mijn vraag eigenlijk nog niet beantwoordt nl.

Waarom praten de energiebedrijven over stijgende kosten terwijl de olieprijs vorig jaar een stuk lager was dan nu en ook een stuk lager was dan 2 jaar geleden?

Vorig jaar was het excuus van "nee de prijzen gaan de lucht in, ondanks de goedkopere olie, want we stellen de prijzen vast per okt van het jaar er voor".

 

Zou men dan ook weer naar de prijzen van vorig jaar kijken dan kunnen de prijzen niet stijgen maar moeten ze juist zakken.

En waarom is er nu dan geen consumentenprogramma, actualiteitsprogramma oid. die de gebruikers waarschuwen voor deze (op het 1e oog) misleidende informatie?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Johan45
Met een slimme meter krijg je alleen een (te kleine) vergoeding voor de terug geleverde energie.

Omdat ik het niet kon laten heb ik deze vraag zo specifiek mogelijk bij mijn energieleverancier voorgelegd. Ik ben benieuwd wat hun antwoord daarop zal zijn.

Hier dan het antwoord, incl. typo:
Afhankelijk van uw meter zijn de volgende twee opties mogelijk.

Het geleverde verbruik wordt verreknd met het verbruikte verbruik. Of u ontvangt eerst een nota van het verbruikte verbruik en daarna een aparte nota van het teruggeleverde verbruik.

Bij beide opties geldt dat het teruggeleverde verbruik dezelfde tarieven heeft als het geleverde verbruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik 8 zonnepanelen erbij gekocht, via marktplaats.

Ze zijn 9 jaar oud, en het zijn dunne film panelen.

Ze kunnen maximaal 320 Watt vermogen leveren, en daarmee is mijn capaciteit verdubbeld.

Dat is nu nog niet het geval omdat ik ze nog op mijn dak moet leggen, maar ze dragen vanaf vandaag al een beetje bij in een proefopstelling in de tuin.

Vaak beweert men dat zonnepanelen in Nederland weinig zin hebben omdat er te weinig zonlicht zou zijn.

Maar ook bij daglicht wekken zonnepanelen al stroom op, hoewel minder dan in zonlicht.

Als ik zonnepanelen koop via marktplaats kijk ik altijd naar de verhouding tussen prijs en vermogen van de panelen.

Ik verwacht deze laatste aankoop binnen 2 jaar via extra electriciteitsproductie te kunnen terug verdienen.

Nederland zou in 2020 minimaal 20% op duurzame energie moeten kunnen draaien?

Dat percentage heb ik zeer waarschijnlijk binnen twee jaar al bereikt, dus ik loop 7 jaar voor!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: AEO
Ze kunnen maximaal 320 Watt vermogen leveren, en daarmee is mijn capaciteit verdubbeld.

320W per stuk??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac


Het geleverde verbruik wordt verreknd met het verbruikte verbruik. Of u ontvangt eerst een nota van het verbruikte verbruik en daarna een aparte nota van het teruggeleverde verbruik.

Bij beide opties geldt dat het teruggeleverde verbruik dezelfde tarieven heeft als het geleverde verbruik.


Zo'n een antwoord kon je verwachten.
Ben ik nog steeds blij met mijn analoge meter.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...