Ga naar inhoud


[Kabel] Telenet verhoogt tarieven ....


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Telenet gaat internet- en kabelprijzen verhogen

 

Telenet gaat de prijzen voor zijn kabel- en internetabonnementen verhogen. De Belgische provider zegt dat de verhoging gebaseerd is op de gestegen index voor consumptieprijzen, waardoor ook Telenets kosten zouden zijn gestegen.

 

De verhoging van de internettarieven zal gelden voor zestig procent van de internetklanten van Telenet en ingaan per 16 augustus 2011. Het bedrijf verduidelijkt niet waarvoor de verhoging dan precies zal gelden, maar het zou gaan om een stijging van gemiddeld 3,04 procent, oftewel 1,19 euro per maand. De prijzen van de nieuwe Basic Internet-, Fibernet- en Fibernet XL-abonnementen zouden in ieder geval niet stijgen.

 

De prijzen van de televisieabonnementen van Telenet worden vanaf 9 oktober met gemiddeld 4,2 procent verhoogd, wat zou resulteren in een daadwerkelijke verhoging van maximaal 0,55 euro. Telenet schrijft ook deze stijging toe aan de gestegen prijzen van goederen en diensten in België.

 

Bovenop die verhoging komt echter nog een toeslag die het gevolg is van de verhoging van de auteursrechten die Telenet doorberekent. Deze toeslag zou in Vlaanderen maximaal 0,25 euro betreffen, terwijl de toeslag in Brussel maximaal 1,17 euro gaat bedragen.

 

 

Bron: hln

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
"investeren in kwaliteit en dienstverlening"?


Ja ,als het kind maar een naam heeft hé.

Neen, de grootste reden zal inderdaad "het voetbalcontract" zijn. Spijtig genoeg gaan nu ook de niet voetballiefhebbers moeten meebetalen. Gelukkig ben ik geen klant van Telenet :D .


Mvg.
BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je klant zijn heb je nu de kans om kosteloos van deze afzetters vanaf te komen.

 

Hebben ze ook netjes in hun brief staan. Niet de dat ze afzetters zijn.

 

voor antwerpen gaat het kabelabonnement van 10,15 € naar 10,62 € en de Auteursrechten van 2,71 € naar 2,95 € dat is een totaal van 0,71 € per maand.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze snoepen geld af van hun klanten om hun dvb-t zenders in de lucht te krijgen en hun weeral den brolontvangers voor hun mpeg4 op DVB-T laugh

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat DVB-T verhaal zal nog tijdje duren,is geen hoofdzaak voor hen hebben ze enkele maanden gemeld,

en nu met de jaarlijkse hoge kosten voor de voetbal zullen ze alle klanten analoog en digitaal wat pluimen door die verhoging om tot een bedrag te komen dat de voetbal voor een deel betaald is,zonder de prime sporting te vergeten.

hun spaanse voetbal gaat eruit,dus weer kosten die wegvallen die ze voor hun vlaams voetbal kunnen besteden voor aankoop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt mij zéér goed uit. nu kan ik de hele telenethutsekluts op straat kieperen zonder opzegvergoeding te moeten betalen.

 

lang leve de dreambox.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk man.

Zeker als je hun eerste excuus leest waarom ze precies verhogen.

Ik verwijs naar het persartikel op zdnet:

"Telenet verwijst naar de algemene stijging van de levensduurte en de hogere auteursrechten."

Iedereen weet dat ze die voetbalrechten moeten betalen en niet te vergeten die CEO's wink

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren brief gekregen voor verhoging kabel TV (analoog) en vandaag voor internet. In die brief van de kabelprijs verhoging raden ze aan over te stappen op digitale TV. Maar dan betaal je toch nog altijd die verhoging in kabel (daar kun je niet onderuit) + de prijs van digitale TV die erbij komt.

 

Ik heb TVvlaanderen en gebruik de tv kabel enkel nog voor opnames op dvd recorder en voor de TV in de keuken. Maar kan je die kabel opzeggen? blokkeren ze dan het analoge TV signaal op 1 of andere manier? Want die kabel blijft natuurlijk gewoon liggen voor telefonie en internet.

 

Volgens mij zit je er dus aan vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je wél nog internet afneemt, maar geen kabel meer (analoog) dan plaatsen ze een filter op je aansluiting zodat je geen analoge signalen meer kunt ontvangen !

maar dat kan wel een paar maand duren voordat ze langs komen ........

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cookie,

 

Als je TV opzegt plaatst Telenet een zogenaamde TOF (Telenet Only Filter) Deze filter laat Telefonie en Internet door, maar houd TV tegen. Er is wel een klein deel van de TV frequentie band dat toch door komt.In het Antwerpse is dat toevallig de digitale frequentie van de VRT en analoog ZDF als ik me niet vergis.

 

Dus is perfect mogelijk om je analoog TV op te zeggen en uw Internet en Telefonie te behouden. Ze gaan het niet graag horen maar dat is hun probleem.

 

U hebt nu Analoog TV en Internet + Telefonie van Telenet? Is dat al een heel oud abonnement? Dan moet u de terieven eens na kijken die je nu betaald en wat ze nu aanbieden.

 

Het is in iedergeval nu duurder om enkel Internet + Telefonie te nemen, in vergelijking met hun Shake Digitale TV + Internet + Telefonie.

De Shake Internet + Telefonie hebben ze niet meer. De reden is duidelijk. Ze hebben niet graag dat je klant bent bij een andere aanbieder.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. kabel abonnement was altijd van Integan. Ik heb al sinds 2000 een schotel om autosport te volgen op buitenlandse zenders (via de kabel kom je daar niet aan je trekken). Van 2001 heb ik telenet Internet (expressnet, komt nu overeen met fibernet maar ik betaal 2€ minder) en ietsje later dan telefonie.

 

Toen TV-vlaanderen begon heb ik daar een kaartje voor gekocht. Digitale TV van Telenet interesseert me niet (en is pas een jaar of 2 beschikbaar hier in de regio), ik heb nu een veel beter aanbod van zenders die mij boeien.

 

Maar het gaat mij erom dat ze dus aanbieden om digitale TV te pakken omdat het kabel abonnement duurder word en dat zogezegd voordeliger is. Maar het kabelabonnement (dat ze nu verhogen) moet je blijven betalen als je digitale TV hebt. dit staat in de kleine lettertjes: Om te kunnen genieten van een Shake met digitale tv van Telenet heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen)

 

Je doet er geen voordeel mee om over te stappen op digitale TV van Telenet met deze prijsverhoging van het kabelabonnement, maar dat laten ze wel uitschijnen in de brief die ze stuurden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb het ook helemaal niet op telenet staan, zeker niet na al de verhalen die ik al gehoord heb.

 

Maar als je overschakelt op digitale tv wordt je kabelabonnement wel goedkoper !

Er wordt dan maar 6% BTW gerekend i.p.v. 21% bij een analoog abonnement.

 

je moet er natuurlijk nog wel de huur van je decoder bijtellen...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...