Ga naar inhoud


Geluidsspoor erg zacht


di-on-air

Aanbevolen berichten

Hallo

Heb al een tijdje de Philips 7141 HD ontvanger en sinds kort het HD abbo van Canal Digitaal.

Omdat ik de SD lijst in HD lijst wilde veranderen heb ik via de fabrieksinstelling de HD lijst genomen.

Alleen ik hoor bijna niets meer, moet mijn tv volume op maximaal zetten om iets te kunnen horen.

Heb stekker al uitgetrokken en nog zeker 5x opnieuw fabrieksinstellingen geprobeerd, weer terug op SD gezet, maar het geluid blijft zacht.

Hoe kan dit?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor het meedenken.

Heb alle kabels nagekeken en een andere HDMI ingang geprobeerd, maar het blijft zacht. cry

Moet aan het apparaat liggen, heb ook een oudere ontvanger aangesloten en daat was het volume wel gewoon. sick

Ik weet niet wat ik nog moet doen.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op alle (radio)zenders van Canal Digitaal en alles wat FTA is.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben op een ander satellietforum al achtergekomen wat mijn probleem was en het probleem is al opgelost.

De VOL +/- en GELUID DEMPEN toets

worden standaard ingesteld om het volume van uw

TV te bedienen. Om het volume van uw Digitale

satellietontvanger drukt u op OK en VOL - en

u houd ze ingedrukt tot de STB toets twee maal

knippert. Om terug te keren, drukt u op OK en

VOL + en u houdt ze ingedrukt tot de TV toets

twee maal knippert.

Staat in mijn handleiding op blz. 28 blush

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de afstandsbediening staat ingesteld om het geluid van de TV zelf te regelen moet het volume van de sat ontvanger op maximaal staan. Bij di-on-air heeft dit goed gestaan maar hij heeft een fabrieksreset gedaan om de HD lijst in te kunnen laden en op dat moment wordt het volume niveau van de sat ontvanger weer ongeveer op halve sterkte terug gesteld. Vanzelfsprekend zijn ook de zelf gewijzigde instellingen weer standaard. (bv. 720P-1080i)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo

Heb al een tijdje de Philips 7141 HD ontvanger en sinds kort het HD abbo van Canal Digitaal.

Omdat ik de SD lijst in HD lijst wilde veranderen heb ik via de fabrieksinstelling de HD lijst genomen.

Alleen ik hoor bijna niets meer, moet mijn tv volume op maximaal zetten om iets te kunnen horen.

Heb stekker al uitgetrokken en nog zeker 5x opnieuw fabrieksinstellingen geprobeerd, weer terug op SD gezet, maar het geluid blijft zacht.

Hoe kan dit?

 

Heb je dit probleem nog steeds, of is dit inmiddels opgelost.

 

Ik heb bij mijn Philips hetzelfde probleem... het is zelfs zo gek dat het geluid prima is, maar 1X de volume knop (-) aanraken brengt het geluid inderdaad met stappen naar beneden. Daarna blijft het geluid ook erg zacht.

 

Heb dit overigens niet bij iedere HD/SD zender.

Het heeft niets met HDMI te maken..... geluid dat hard is, en door de volumeknop ontregeld raakt lijkt mij in de ontvanger te zitten.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...