Ga naar inhoud


NSLU2 en OsCam


Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wellicht als ik ooit nog eens tijd heb wink. Bovendien welke smaak, want ook die verschillen? Debian/NSLU2, SlugOS, of Unslung. Ik meen dat voor laatst genoemde een build script is zodat je oscam kan crosscompilen. Maar wellicht draait het ook op de andere twee?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
Wellicht als ik ooit nog eens tijd heb wink. Bovendien welke smaak, want ook die verschillen? Debian/NSLU2, SlugOS, of Unslung. Ik meen dat voor laatst genoemde een build script is zodat je oscam kan crosscompilen. Maar wellicht draait het ook op de andere twee?
Ik ben ook belangstellend in deze, maar mag/kan je op de plaats van CCcam nu Oscam installeren ?. (overheen zetten in NSLU)

Misschien hier een 1e aanzet ?; http://www.eurocardsharing.com/f164/short-how-to-for-oscam-on-asus-wl500gp-236671
en hier: http://www.oscam.to/wbb3/index.php?page=Portal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wellicht als ik ooit nog eens tijd heb wink.gif. Bovendien welke smaak, want ook die verschillen? Debian/NSLU2, SlugOS, of Unslung. Ik meen dat voor laatst genoemde een build script is zodat je oscam kan crosscompilen. Maar wellicht draait het ook op de andere twee?

 

Ik was ook wel benieuwd en heb het even getest op een NSLU die ik nog had liggen:

Op de NSLU heb ik OpenWrt Backfire geinstalleerd. Ik heb een kant-en-klaar Oscam binary ingezet en het werkte meteen zonder enige aanpassing.

Ik ben er nog niet aan toegekomen of ik een smargo met seca kaart aan de praat krijg. Maar dat ga ik binnenkort even proberen als ik tijd heb.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Ik ben ook belangstellend. Heb nu Openwrt Backfire 10.03, reloaded~ Image für NSLU2

Van een duitse site,maar om het werkend te krijgen lukt mij niet na enkele weken bezig te zijn.

image is prima denk ik alles werkt usb drivers ,smargo drivers,ftp

nu nog connect met cccam of wat dan ook

misschien dat albertmol wat ka bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Ik ben ook belangstellend. Heb nu Openwrt Backfire 10.03, reloaded~ Image für NSLU2

Van een duitse site,maar om het werkend te krijgen lukt mij niet na enkele weken bezig te zijn.

image is prima denk ik alles werkt usb drivers ,smargo drivers,ftp

nu nog connect met cccam of wat dan ook

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 3 uur puzzelen is het me eindelijk gelukt, de smargo werkt met seca3 kaart.

Ik had de meeste problemen met het vinden van usb-drivers. Ik blijf het jullie nog even verschuldigd hoe ik het werkend heb gekregen, maar in grote lijnen:

Nslu2 met OpenWrt Backfire 10.03, OSCAM 1.10rc-svn build #5880, Smargo v1.4.

In mijn DM8000 gebruik ik nog CCcam en daar heb ik een c-lijn ingezet naar de NSLU.

NSLU2 is net 1x vastgelopen, weet niet waarom. Oscam heeft zoveel parameters, daar moet ik me nog eens in verdiepen.

Ik zal binnenkort meer info geven, dan kunnen we hier wat ervaringen delen.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik heel fijn vinden.

Al had ik maar vast beeld met cccam naar de NSLU.

Kunnen we hier nog verder praten over de parameters.

Nu leest hij wel de kaart,maar geen beeld.

het rare vind ik dat in de webinterface het adres op 127.0.0.1 blijft staan

Moet dacht ik naar het ip van de NSLU.

Maar goed ik wacht jou info af hoe het werkend te krijgen

Zelf heb ik een ipbox 9000hd.

Nslu2 met OpenWrt Backfire 10.03, OSCAM 1.10rc-svn build #5880, Smargo v1.4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben er uit, oscam draait als cccam server (intern) op nslu2 met Openwrt Backfire 10.03,

Tot nu toe zeer stabiel.

Verder moet ik de parameters nog eens bekijken, zijn er zo veel.

Maar hij doet het tenminste,client is mijn ipbox 9000hd, met cccam 2.14.

Misschien kun je een kleine (korte) handleiding plaatsen ? Hoe e.e.a. ingevuld met o.a. de cardreader etc en met welke links ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zijn er naast toppers meer geïnteresseerden in een handleidingm, zodat je straks zelf je eigen oscam kan crosscompileren op een linux omgeving voor op de NSLU2 ( backfire 10.03-rc6 ). Ik hoop dit weekend mijn aantekeningen bij elkaar te bundelen en in een document te gieten. Hiermee hoop ik ook anderen te bewegen om het doc verder te optimaliseren.

Voor velen zal deze link ook erg handig zijn om te beginnen, ook ik heb hier veel aan gehad - enige must is dat je Frans kunt of dat je Chrome installeert en de boel laat vertalen :)

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste dolphs leuk dat je dit wilt doen.

Maar om jou nou een hoop werk te besparen heb ik hier een complete Openwrt Backfire 10.03,

Alle drivers zijn aanwezig voor smargo,ook ftp werkt en webinterface.

Kunnen we nog over de parameters en instellingen praten.

Bij mij werkt het na wat instellingen prima.

Bij deze.

slug_reloaded_2181-gbx-led_2010-05-23.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...