Ga naar inhoud


glasvezel, welke providetr gebruikt niet de standaard KPN box?


whatyouneed

Aanbevolen berichten

hallo allemaal binnenkort kan ik in zevenaar glasvezel krijgen.

internet bellen en tv.

 

vooral om het laatste de tv.

ik wil geen digitale box van kpn die vind ik heel traag.

 

mijn vraag is dan ook welke provider heeft geen kpn box.

het liefst een box maar mee je kan freaken als dat er niet is een box dat in de buurt komt.

aangepast door Michel
Onduidelijk onderwerp!

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb even gekeken welke providers meedoen in zevenaar,

 

Lijbrandt en Concepts-ICT leveren ontvangers van Amino(110,130(m) en m532).

Deze schijnen een stuk fijner te werken dan de KPN decoders.

Vodafone levert ook van decoders van Amino, maar wordt geloof ik een iets andere versie (branded).

 

Weet niet wat je precies onder freaken verstaat, maar ze hebben allemaal last van een irritant verschijnsel, en dat is dat veel functionaliteit wordt beperkt door de zogenaamde contenthouders waardoor bv de usb aansluiting niet in gebruik is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik zit bij Lijbrandt. Eigenlijk gaat alles via Glashart, dus ik vraag me af of er verschil is. Televisie is in elk geval helemaal prima, zowel analoog, DVB-C als IPTV. Analoog heeft in elk geval een veel en veel beter beeld dan UPC :D. De animo ontvanger is prima.

Humax 5400 - Triax88cm - Stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Uiteindelijk is er geen verschil. Alle providers maken gebruik van glashart. (nu reggefiber) Sterker nog KPN heeft ergens in november/december al deze partijen overgenomen. vooralsnog blijven de providers nog wel bestaan, maar uiteindelijk zal ook hier wel een relabeling plaatsvinden.

 

Wat ik van lijbrandt en concepts-ICT erg kan waarderen is het open DVB-C signaal naast analoge TV, dit geeft een aardig bruikbare mogelijkheid om bij nieuwe TVs toch basispakket Zenders in digitale kwaliteit te kijken. Let wel HD zenders en interactieve TV gaat via de amino box.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Wel wat laat, wat dit draadje is al bijna twee jaar oud, maar toch. Voor de nieuwe overstappers:

 

Is glashars idd overgenomen door KPN.

De Amino box is een drama, als je bijvoorbeeld Dreambox gewend bent.

Je kunt de zendervolgorde niet veranderen bijvoorbeeld, maar wat erger is, de box loopt regelmatig vast.

 

Mijn box staat altijd aan, alleen de TV gaat op standby.

Haal ik de TV uit de standby, blijft het beeld zwart en kan ik niets meer beginnen met de box.

De stekker uit het stopcontact is het enige wat rest.

Vooral 's nachts is het een ellende.

Heb hierover al regelmatig met de helpdesk contact gehad maar ze weten het zogenaamd ook niet.

 

Volgens mij komt het omdat de box gaat updaten (vooral snachts) en dan de voorrang geeft aan de update ten koste van de zenderwisselingen en de afstandbediening. Als je de AB heel lang ingedrukt houdt, merk je  dat hij soms ineens reageerd.

Heel iritant.

 

Ik zoek een oplossing om de Amino box , of het concepts signaal, over te zetten naar de dvb-c tuner van de Dreambox.

 

Heeft iemand daar al eens naar gekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...