Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten

Vanmorgen stond mijn kaart nog steeds op 2011.12.29 en 2011.12.31 Ik heb de kaart er even uitgehaald - 20 seconde gewacht en toen er weer in gedaan, 5 minuten gewacht en de datum was veranderd in 2012.01.08 en 2012.01.10 Kan toeval zijn maar ik heb het eerder gelezen om de kaart er even uit te halen mocht de datum niet veranderen. Het is altijd het proberen waard.

 

Helaas kreeg ik gisteren toch weer last van licht schokkende beelden, alleen op Ned 1,2 en 3 deze keer. Ik hou het in de gaten.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kreeg ik gisteren toch weer last van licht schokkende beelden, alleen op Ned 1,2 en 3 deze keer. Ik hou het in de gaten.

Dit kan ook te maken hebben met je schotelafstelling en niet zozeer aan de decoder liggen. Ik heb zo nu en dan ook wat last van blokvorming soms, dit bij zwakke zenders. Maar het is mij opgevallen dat in het afgelopen half jaar de kwaliteit op alle zenders met 5% is afgenomen bij me. Ik krijg dus problemen als de kwaliteit van de zenders 73% of minder is.. het mag gewoon niet lager dan dit worden... Ik vrees dat ik mijn dak weer op moet om het allemaal wat beter af te stellen, maar ik vrees eigenlijk dat de schotel en LNB gewoon "op" zijn en dat ik het niet meer beter afgesteld krijg...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelafstelling optimaliseren zal straks bij een aantal gebruikers sowieso plaats moeten vinden als CD binnenkort naar 8PSK overstapt want daarmee gaat de regenserve wat achteruit.

Als je History HD en Eurosport HD met een goede kwaliteit kunt ontvangen dan kun je veronderstellen dat jouw schotel voldoende is afgesteld.

Dus controle op een goede schotelafstelling is bijna een must.

 

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat je problemen ondervind als de kwaliteit een ondergrens van 73% bereikt.

Ik heb tijdens mijn laatste verblijf in Spanje regelmatig naar CD HD zenders gekeken waarbij de kwaliteit niet hoger was dan 55% en dit zonder problemen.

Een goed signaal / beeld hangt immers niet alleen af van de kwaliteit maar ook van andere factoren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelafstelling optimaliseren zal straks bij een aantal gebruikers sowieso plaats moeten vinden als CD binnenkort naar 8PSK overstapt want daarmee gaat de regenserve wat achteruit.

Als je History HD en Eurosport HD met een goede kwaliteit kunt ontvangen dan kun je veronderstellen dat jouw schotel voldoende is afgesteld.

Dus controle op een goede schotelafstelling is bijna een must.

 

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat je problemen ondervind als de kwaliteit een ondergrens van 73% bereikt.

Ik heb tijdens mijn laatste verblijf in Spanje regelmatig naar CD HD zenders gekeken waarbij de kwaliteit niet hoger was dan 55% en dit zonder problemen.

Een goed signaal / beeld hangt immers niet alleen af van de kwaliteit maar ook van andere factoren.

Om niet teveel Off Topic te raken. History HD heeft bij mij nooit echt goed gewerkt, als mijn decoder "koud" gestart wordt (dus als die een tijd heeft uitgestaan), dan duurt het een kwartier voor de zender goed doorkomt, eerst sneeuw en "gecodeerde zender" meldingen en na deze tijd werkt deze zenders goed. Dit probleem had ik op beide decoders. Uiteindeiljk ligt dit toch niet aan mijn schotelinstelling, maar toch aan de decodering. Op mijn RE8000 gaat het nu tegenwoordig wel meteen goed, dit omdat deze simpelweg sinds een paar maanden is ingesteld als een MCAS client en dan heb ik dit probleem gewoon niet meer en gaat het wel meteen goed. Dit geeft mij dus aan dat het uiteindelijk geen schotelafstelling is, maar toch software .Ik heb het maar geaccepteerd op mijn RE9000 dat het zo is en dat History HD niet meteen beschikbaar is als de decoder koud gestart wordt :) Daarbij staat mijn decoder in "Warm Standby", dus dan heb ik ook geen problemen meer met History HD... Maar ik houd dus mijn hart vast met de 8PSK introductie van Canal Digitaal, kijken wat dat gaat geven..

 

Tsja.. de ene decoder is de andere niet dan maar denk ik :) Bij mij zie je het toch mis gaan als de kwaliteit minder wordt, dan ontstaat er toch blokvorming. Ik heb het helaas toch al vaak gezien. Deze grenswaarde mag bij mij dus liever niet onder deze 73% komen, daaronder gaat er bij mij toch iets gegarandeerd mis.. Als de kwaliteit van het signaal boven de 80% zit, dan zit het altijd wel goed...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja.. de ene decoder is de andere niet dan maar denk ik :)

Inderdaad maar dat hebben we al vaker gezien.

Zowel op mijn RE-9000 als RE-8000 (MCAS server / MCAS client) komt History HD vanuit de 'diepe slaap' meteen met circa 88% kwaliteit perfect binnen.

Ik gebruik een 78 cm Triax met 3 Alps LNB's waarmee ik gemiddeld 90% kwaliteit op zowel Astra1 - 2 - 3 bereik.

 

Dus de goden mogen weten waar hier nu de verschillen inzitten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad maar dat hebben we al vaker gezien.

Zowel op mijn RE-9000 als RE-8000 (MCAS server / MCAS client) komt History HD vanuit de 'diepe slaap' meteen met circa 88% kwaliteit perfect binnen.

Ik gebruik een 78 cm Triax met 3 Alps LNB's waarmee ik gemiddeld 90% kwaliteit op zowel Astra1 - 2 - 3 bereik.

 

Dus de goden mogen weten waar hier nu de verschillen inzitten.

Dat is dus de reden dat ik de boel wil buiten gooien en de zaak wil vervangen voor een Visiobisat met Alps LNB's. Verwacht niet dat ik de signaalkwaliteit nog omhoog ga krijgen met de hardware die ik nu heb,door het beter af te stellen. , maargoed.. het nog niet gedaan, maar dat gaat deze winter nog wel gebeuren....

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb toevallig afgelopen weekeinde bij een kennis met een 8000 iets soortgelijks gezien.

Vervangen van de LNB was de oplossing, het lag niet aan de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier in Zweden met me 80cm schotel een sterkte van 91% en een kwaliteit van 85% wat volgens mij ruim voldoende moet zijn voor een schokvrij beeld. Ik zie geen blokken maar dat het beeld steeds verspringt/blijft haken, het is steeds heel kort. Ik heb me LNB vorig jaar vernieuwd toen ik me 8000 kocht. Dat schokken komt pas na een uurtje tv kijken, wie weet wel de warmte van de ontvanger, heb ik ook ergens een keer gelezen op dit forum. Ik heb trouwens nog een ontvanger, de MVision en die is schokvrij dus aan me LNB/schotel kan het zeker niet liggen.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Constateer je dit 'verspringen' op alle CD HD zenders of op enkele?

Zie je dit ook op de SD zenders en hoelang heb je dit probleem al?

Wellicht zou dit iets te maken kunnen hebben met het gerommel m.b.t. de codering CD.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit licht schokken op de hd zenders ook al vanaf het begin (september 2009) bij een rebox 9000. Komt willekeurig voor. Sterkte is 94% en kwaliteit 89%. Heb het ook gemerkt bij de britse hd zenders. Gaat soms een paar uur goed en dan weer een minuut of wat hele lichte schokjes. Voor mij een reden om geen hd abo bij cds te nemen. Heb ook een samsung tv met ingebouwde hd tuner en daar treedt dit probleem niet op met dezelfde antenne-instelling. Lijkt me dus echt een rebox probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Constateer je dit 'verspringen' op alle CD HD zenders of op enkele?

Zie je dit ook op de SD zenders en hoelang heb je dit probleem al?

Wellicht zou dit iets te maken kunnen hebben met het gerommel m.b.t. de codering CD.

 

Het is alleen op de HD zenders en vaak op NED 123 ( als ik voetbal zit te kijken merk ik het vooral ) Het is niet altijd zo en vaak pas na een uurtje kijken. Het is zo al sinds een jaar geleden. Ergens na een software update merkte ik het en het is nooit meer weggegaan. Het gekke is dat het niet altijd zo is maar zomer of winter, mooi weer of niet het heeft er verder niets mee te maken. Of een software probleem of een hij staat te warm. Ik heb hem in een tv kast staan met 2cm ruimte er boven - de plank is altijd warm bij de standby stand en wordt alleen maar warmer als ik hem aan heb.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen op de HD zenders en vaak op NED 123 ( als ik voetbal zit te kijken merk ik het vooral ) Het is niet altijd zo en vaak pas na een uurtje kijken. Het is zo al sinds een jaar geleden. Ergens na een software update merkte ik het en het is nooit meer weggegaan. Het gekke is dat het niet altijd zo is maar zomer of winter, mooi weer of niet het heeft er verder niets mee te maken. Of een software probleem of een hij staat te warm. Ik heb hem in een tv kast staan met 2cm ruimte er boven - de plank is altijd warm bij de standby stand en wordt alleen maar warmer als ik hem aan heb.

 

Ik zal hem eens wat "koeler" zetten en experimenteren of dat helpt.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker een goed plan om de ontvanger wat meer koeling te geven, benieuwd of het probleem dan minder of zelf volledig verdwijnt.

Ikzelf heb met mijn RE-8000 geen warmteprobleem.

De afgelopen 2 maanden heb ik met de caravan in Spanje gezeten en m.n. de eerste 3 weken was het daar zeer warm met temperaturen boven de 32 graden en in de caravan was het dan soms zelf 35 graden.

De ontvanger staat ingebouwd en heeft maar 3 cm bovenruimte.

Als de ontvanger om 17.00 een HD zender opnam ging dit allemaal uitstekend.

Als het al een warmteprobleem mocht zijn dan blijkt hieruit dat het niet generiek is.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de oscaruitreiking was film 1 hd vrij geschakeld. Heb toen een aantal films opgenomen op hd . Toevallig gisteravond nog 1 bekeken en toen geen schokjes gezien. Het helpt volgens mij ook als je een liveuitzending even op pauze zet en dan via timeshift verder kijkt. Timeshift heb ik op handmatig staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan is warmte ook niet de direkte oorzaak maar ik ga toch eens kijken hoe hij zich gedraagd bij een betere koeling. Dat met opnemen of timeshift is ook een goed idee, kijken of ik er verschil in zie. Het is nl toch prettiger te kijken zonder die schokjes. Ik hou jullie op de hoogte.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...