Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik het onderstaande mailtje aan Rebox gestuurd, ben benieuwd naar de reactie en zal die posten zodra deze binnen is:

 

 

Geachte mensen van Rebox,

 

Hierbij zou ik u willen uitnodigen volgende forumdiscussie grondig door te lezen (alhoewel ik er eigenlijk wel van overtuigd ben dat u al op de hoogte bent hiervan):

 

http://www.sat4all.c...l-kaartupdates/

 

Na het lezen van deze berichten heb ik zelf vandaag het besluit genomen terug te gaan naar versie .75. Tot dusver nog geen uograde binnengehad en management loopt 2 november af, maar ik blijf hopen.

 

Waar ik echter behoefte aan heb is uitleg van uw kant. Die kan ik tot dusver in de hierboven gelinkte discussie niet afdoende terug vinden en ik denk dat wij daar als uw klanten toch wel recht op hebben. Overigens vind ik daarbij "het apparaat is niet CD gecertificeerd" geen acceptabele uitleg, dus heeft het geen zin dit aan mij te melden. Tevens kunt u niet met droge ogen volhouden dat dit een "marginaal voorkomend probleem" is, daarvoor zijn er teveel meldingen. Kortom, ik verwacht een uitleg die op het probleem ingaat.

 

Kunt u mij daarbij uitleggen hoe ik moet omgaan met het dreigend "beeld op zwart", want dat dit gaat gebeuren blijkt uit de forumdiscussie van één van uw klanten die het apparaat in Italië gebruikt. Daarbij moet ik u melden dat ik niet zo maar even een andere ontvanger heb liggen om mijn kaart in te upgraden, zoals veel van de andere deelnemers in de forumdiscussie.

 

Het is overigens zeer te betreuren dat ik sowieso een downgrade heb moeten doen, want de laatste firmwareversie was voor mij, buiten een enkele hick-up in het geluid en het niet kunnen wissen van opnames een heel stabiele versie. Nu met versie .75 ben ik bang dat ik binnen afzienbare tijd weer last krijg van vastlopers, vreemd gedrag en andere onhebbelijkheden.

 

Tot slot wil ik u melden dat ik dit mailtje en uw antwoord (want ik ga ervan uit dat ik dat wèl ga krijgen op dit alleszins zeer correcte mailtje) integraal op het forum ga posten, zodat meer van uw klanten kennis kunnen nemen van de verklaring(en) en oplossing(en) die u geeft voor dit zeer irritante probleem.

 

Denkzegend voor uw vlotte antwoord, groet ik u,

 

Peter .

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites


@pstx: goeie mail. Ik ben benieuwd.

Ook op satellietforum zijn uitgebreide threads over dit onderwerp te vinden. http://www.satellietforum.com/forumdisplay.php?f=96

Ook ik ben weer teruggegaan naar .75. De meest stabiele versie tot nog toe.

Downgraden ging bij mij het beste via de optie netwerkinstellingen (lan). In ieder geval geen error zoals de vorige keer via de usb-stick, toen moest de leverancier er aan te pas komen met z'm nulmodemkabel en was ikweer € 15 armer...

Ik heb na de downgrade de smartcard er even uitgehaald en weer ingestopt (onderste reader). Na korte tijd was de datum gelukkig weer bijgesteld naar december (i.p.v. november).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je drukt op de menu knop op de afstandsbediening, daarna ga je naar het meest rechtse menu, hulpmiddelen.

De onderste positie, CAS.

Smartcard slot, SECA.

Nu krijg je de Managment datum en je kaartdatum te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je drukt op de menu knop op de afstandsbediening, daarna ga je naar het meest rechtse menu, hulpmiddelen.

De onderste positie, CAS.

Smartcard slot, SECA.

Nu krijg je de Managment datum en je kaartdatum te zien.

Bedankt Ceesv

 

Staat bij Management:2011.12.23

En bij Canal Digitaal:2011.12.25

Is dit juist?

aangepast door adjesatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig hoef je je geen zorgen te maken. Je kaartje wordt netjes ge-update.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je ook nog je software versie kunt opgeven, wordt het een compleet verhaal.

 

Menu - installatie - systeem informatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn inmiddels RUIM een week verder nadat ik 2 [twee/dos/zwei/two] emails heb verstuurd naar ReBOX en nog altijd (zoals ALTIJD) geen enkele response van ze gekregen.

 

Het lijkt erop dat mijn mail-adres of mail-provider geblocked wordt ofzo, aangezien anderen wel response krijgen. Ik vind het in ieder geval, hoe je 't ook went of keert, een zeer kwalijke zaak van het achterwege blijven van response cq oplossende antwoorden van ReBOX.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ze ook bellen, faxen, of een brief schrijven.

Een van de nadelen van e-mails is, dat je niet zeker kunt zijn dat ze werkelijk op de plaats van bestemming aankomen.

 

Overigens is je handelaar je eerste aanspreekpunt, wat is zijn oplossing voor dit probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst gisteren, 22:46

Je kan ze ook bellen, faxen, of een brief schrijven.

Een van de nadelen van e-mails is, dat je niet zeker kunt zijn dat ze werkelijk op de plaats van bestemming aankomen.

 

Overigens is je handelaar je eerste aanspreekpunt, wat is zijn oplossing voor dit probleem?

 

 

De handelaar verwijst me naar de site van ReBOX en dat ik hen moet mailen.

 

Ik heb rebox de volgende email gestuurd hierover:

 

(scroll hiervoor een paar pagina's terug)

 

Ik ben HEEL benieuwd hoe men daar in Haarlem nu op gaat reageren, want mijn geduld is OP.

We zijn inmiddels RUIM een week verder nadat ik 2 [twee/dos/zwei/two] emails heb verstuurd naar ReBOX en nog altijd (zoals ALTIJD) geen enkele response van ze gekregen.

 

Het lijkt erop dat mijn mail-adres of mail-provider geblocked wordt ofzo, aangezien anderen wel response krijgen. Ik vind het in ieder geval, hoe je 't ook went of keert, een zeer kwalijke zaak van het achterwege blijven van response cq oplossende antwoorden van ReBOX.

 

Nou.. duidelijk dat 'ze' dus wel dit forum meelezen.. want ik kreeg het volgende zowaar in mijn mailbox.. maar bevestigd maar weer hoe 'goed' ze lezen.

 

Geachte heer Mack,

 

Wij betreuren het dat u zich over het algemeen zo negatief uit laat op het welbekende forum, maar ondanks dit staan wij u toch graag te woord om samen de oplossing te vinden in uw probleem.

Ondanks de reacties die op het forum worden geuit moet ik u laten weten dat meer dan 98 procent erg tevreden is met onze Rebox RE9000HDPVR.

Uiteraard houden we altijd een klein percentage waar of individuele instel fouten of hardware fouten in zitten, denkt u maar eens aan niet goed werkende of verkeerd aangesloten lnb,s of Disecq schakelaars.

Misschien kunnen wij met elkaar de afspraak maken dat u de Rebox ontvanger eens rechtstreeks naar ons toestuurt en wij deze eens aan een grondig onderzoek in onze TD laten nazien ?

Mocht u hiermee akkoord willen gaan hoeft u alleen de ontvanger naar ons op te sturen, verder helemaal niets.

Uiteraard voorzien van een duidelijke beschrijving en het retour adres en telefoon nummer.

Ik hoor graag van u.

 

 

Met vriendelijke groet/ best regards,

 

J**** H** [uiteraard zelfcensuur om vervelende mails te voorkomen]

Sales & Support manager Rebox

 

Ok.. zucht.. gaan we weer.. op goede hoop dat men er de tijd voor neemt het te lezen en me niet weer zo lang laat wachten op een response.

Deze email, nogal in opgelaten staat, verzonden:

Beste J.... H..,

 

 

Als VOORwoord op mijn reactie wil ik mededelen dat ik steeds duidelijk moet BLIJVEN maken dat het gaat om een ReBOX RE8000HD PVR en GEEN 9000. Dus uw opmerking over de goede ervaringen van de 9000 van mensen leg ik dan maar naast mij neer, gezien ik oa. aardig wat 'oververhittingsproblematiek' heb meegemaakt van gebruikers.

 

Ten eerste laat ik mij niet als ENIGE 'negatief' uit over de nalatigheid van de service van ReBOX, ik ben over het algemeen best tevreden over mijn BOX, maar niet de software. Ik heb niet voor niks destijds voor ReBOX gekozen omdat mij dit een prima keuze leek. Als ik alleen maar blij zou zijn, zou ik niet zo opgelaten reageren. Zeker niet als ik al 2 jaar probeer contact met jullie te krijgen zowel via email als website.Dan is op een bepaald moment mijn coulante geduld op en spelen emoties de overhand als het gaat om de ervaringen die ik heb met de ontvanger van ReBOX.

 

Ten tweede, ik spreek helemaal niet over DiSECQ of LNB problemen, ik heb 't puur over de huidige CAS problematiek. Als men ook kijkt in mijn handtekening heb ik sinds 't begin een prima schotelopstelling op rotor wat naar behoren werkt en door iemand die bij de Estec schotels afstelt laten afstellen. [Veel profesioneler kan 't niet]

 

Ten derde, ben ik er niet van gediend mijn ENIGE ontvanger op te sturen terwijl mijn dure CD abbonement doorloopt, voor een probleem die bij velen ook aanwezig zijn en ik niet denk dat dit probleem puur alleen aan mijn box ligt. Simpelweg heb ik geen alternatief om TV te kijken in mijn huishouden. Ik veronderstel, neem eerder aan, dat jullie onderhand vele emails hebben gekregen mbt. het niet updaten van de smartcard in de interne reader/writer;

dus vind ik persoonlijk niet dat voor dit specifieke probleem ik juist -mijn- box hiervoor zou moeten opsturen.

Naast het feit dat ik een ei kan bakken op me box na een uurtje HDTV kijken, wat de een oplost met een dubbele PC-cooling-fan, de ander zet er een ventilator bovenopgericht, neem ik dit 'euvel' nog op de koop toe. Ikzelf ondervind continue zenderlijstcorrupties (tientallen zenders met dezelfde naam), opnameproblemen bij FTA zenders waar geen fouten in de feed zitten maar toch fouten in de opnames terecht komen, waaronder blocks die 'encrypted' zijn. De ander heeft een pixelprobleem [dat onder 'HDMI-ruis' wordt gegooid (waar ikzelf nog nooit van gehoord had.. gezien ik er vanuit ga dat een digitaal signaal vanuit de box 'goed' door de kabel gepompt wordt).

En zo zijn er nog tal van andere 'euvels' waar men zich druk over maakt en ikzelf jullie nooit op aangesproken heb.

Tevens ben ik niet in het bezit van eigen vervoer, noch tijd om naar Haarlem te komen om de ontvanger, evt. in het bijzijn van de TD, te laten onderzoeken. Dit zou ook nog extra stress/spanning voor de TD met zich meebrengen waar niemand op zit te wachten.

 

Tot slot zou ik U erop willen atenderen dat er veel ReBOX gebruikers zijn die niet of ontevreden zijn over de huidige paar firmwareversies, hun probleem-ervaringen en hun 'kastje-naar-de-muur'-verwijzing via ReBOX. Hierbij doel ik oa. op het simpelweg ontkennen van ReBOX over de CAS-update-problematiek en dat men daar anders dan wel 'meerdere klachten' over zou moeten hebben ontvangen. Wat ik uiteraard niet kan bewijzen maar stellig aanneem dat dit niet het geval is, gezien er ZOVEEL mensen zijn die dit CAS-probleem hebben en op het forum aangeven dat ze jullie daarover gemailed hebben.

 

Het spijt me ten zeerste als ik negatief overkom, dit komt puur omdat ik steeds teleurgesteld ben in de nalatigheid van het juist oplossen van de problemen en toegezegde functies van de ontvanger. Toch zal ik de ontvanger blijven gebruiken, omdat ik, bij merendeel van de ontvangen tv-signalen, altijd prima beeld heb.

 

Met vriendelijke groet en in afwachting van een goedwerkende firmware en 2e actieve interne cardreader,

 

D. MACK

 

Ik heb geprobeerd zo vriendelijk mogelijk, zo uitgebreid mogelijk, te reageren op hun schrijven. Het is 'lief' van ze dat ze me uitnodigen tot het opsturen van de box naar hun TD, maar ik zie dit niet gebeuren. Financieel, praktisch... niet haalbaar voor mij.

Laten we hopen dat ze niet met een 'pfff' naar mijn email kijken maar het probleem erkennen en eraan [kunnen gaan] werken, zodat velen gerust de winter door kunnen komen.

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, even in het algemeen..

 

Wanneer je een probleem hebt, en iemand steekt je op een bepaald moment een helpende hand toe, zijn er 2 mogelijkheden.

Je accepteert hulp, en gaat in dialoog hoe je probleem het beste opgelost wordt, of je doet niets en blijft met de huidige situatie zitten.

 

Op 22 october schreef je in dit draadje:

 

Ok. Ik run nog altijd met de -originele- ReboX firmware en het viel me een tijdje geleden al op dat als ik op een FTA'er zat en ik bleef er langer als 15 mins op staan de interne menu-structuur HEEL langzaam werd en bij het doorzappen [naar andere FTA] het beeld op zwart ging.

Meestal was enige remedie ipv naar andere FTA naar RTL4 [weet niet waarom] en dan kwam 't redelijk snel weer zoals-het-was. SBS6, NL1-2-3, etc hielp niet en al helemaal geen Abbo-kanalen op de 23E.

Tot mijn verbazing kreeg ik wel vaker/sneller weer beeld als ik mijn kaart eruit trok, 3-5 sec wachtte en dan er weer in, waarna de box weer als 'vanouds' werkte.

Tot ik op mijn 'favoriete' FTA zender kwam.. tijdje laat staan en weer weg wilde zappen

 

De zender in kwestie is BR Alpha.

 

Omdat ik 'kaart eruit/erin' optie gebruikte en niet dacht aan kaart-updates toch, nadat ik deze thread gelezen had, eens gaan kijken hoe m'n CAS ervoor stond. nou, 6-11-2011/7-11-

2011. zoals velen hier die een 'probleem' ermee hebben.

Sinds een aantal firmware versies heb ik mijn 'BR Alpha'-probleem en dus ook mijn kaart-probleem.

 

Ik ga ervan uit dat Rebox mede hierom jouw box door hun TD wil laten controleren.

Er zal ook van jouw kant inzet moet komen op je probleem op te lossen.

 

Voor wat betreft de interne kaartlezer en de niet doorkomende kaartupdates, door al onze experimenten is echt vast komen te staan dat het hier om een software probleem gaat. Downgraden of alternatieve software lost het probleem op en laat zien, dat de hardware gewoon werkt.

Daarvoor hoef je de ontvanger niet op te sturen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Alhoewel ik fw 108.75 opnieuw heb geinstalleerd wordt de datum van de CD kaart niet automatisch opgehoogd.

Door de kaart te verwijderen en opnieuw in te steken wordt de datum wel aangepast deze staat nu op 31/12. ( stond op 21/12).

( Ik had op het forum gelezen dat de CD datum weer automatisch wordt aangepast bij 108.75 ).

Bij versie 108.75 heb ik wel weer het oude probleem terug dat voornamelijk bij de regionale zenders bij wisseling van zender

de melding GECODEERDE ZENDER verschijnt .

Deze melding kreeg ik bij 109.36 niet .

 

Een ding is mij nog niet helemaal duidelijk : Waarom heeft de management bij CAS een afwijkende datum en is deze niet

gelijk aan de CD datum .

 

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, even in het algemeen..

 

Wanneer je een probleem hebt, en iemand steekt je op een bepaald moment een helpende hand toe, zijn er 2 mogelijkheden.

Je accepteert hulp, en gaat in dialoog hoe je probleem het beste opgelost wordt, of je doet niets en blijft met de huidige situatie zitten.

Uiteraard, suggesties en aangereikte mogelijkheid tot oplossing is altijd te proberen en word door mij ook veelal gewoon geprobeerd.

Echter ben ik in een aantal gevallen simpelweg niet in staat om physiek iets te ondernemen [lees: vervoer]

 

Ik ga ervan uit dat Rebox mede hierom jouw box door hun TD wil laten controleren.

Er zal ook van jouw kant inzet moet komen op je probleem op te lossen.

Hier zit voor mij dus een euvel: vervoer. En dealer zit vrij ver van mij vandaan. Anders had ik al in Haarlem gezeten.

Voor wat betreft de interne kaartlezer en de niet doorkomende kaartupdates, door al onze experimenten is echt vast komen te staan dat het hier om een software probleem gaat. Downgraden of alternatieve software lost het probleem op en laat zien, dat de hardware gewoon werkt.

Daarvoor hoef je de ontvanger niet op te sturen.

Blijkbaar is er iets meer aan de hand gezien hun response. Het is een aardig boekwerkje, dus mocht je tijd hebben ervoor, lees 't even na.

HIerbij de response van ReBOX:

Beste heer/mevrouw Mack,

 

Dank voor de update.

Sinds Canal Digitaal wijzigingen, updates en overige onderhoudswerkzaamheden aan o.a. hun codeersysteem uitvoert, hebben we een aantal keer het update issue gemeld gekregen. In de meeste gevallen betrof dit overigens gebruikers die in een “pakket upgrade fase” zaten.

Echter, vele gebruikers hebben dit issue niet.

Er is dus sprake van een combinatie van factoren: Canal Digitaal wijzigingen en/of smartcard (de ene batch wel, de andere batch niet) en/of ontvanger (ongeacht het model blijkt de ene ontvanger dit issue wel te kunnen hebben/krijgen, en de andere niet) en/of de combinatie van de te gebruiken software versie. De ene gebruiker heeft het issue bijvoorbeeld wel met 1.09.61 en niet met bijvoorbeeld 1.08.75, terwijl voor een andere gebruiker een andere combinatie geldt.

Héél graag zouden we dus jouw ontvanger (en indien de kaart inmiddels verlopen zou zijn, hebben we deze zeer graag bijgevoegd) hier krijgen, zodat we deze aan een hardwarematig onderzoek kunnen onderwerpen.

Zodoende komen we hopelijk z.s.m. op het juiste spoor om een ‘gemene deler’ te vinden, in het tot nu toe nog te ongrijpbare euvel.

En voor de zekerheid benadruk ik nogmaals dat dit in de afgelopen 10 jaar dat wij bestaan, niet gespeeld heeft, en dat wij met dit soort issues nu eenmaal helaas alleen reactief om kunnen gaan. Het issue wordt nu eenmaal niet door ons veroorzaakt.

Desalnietemin nemen wij onze Rebox gebruikers, onze hardware en software, en onze support uiterst serieus, en zijn wij er natuurlijk alleen maar bij gebaat als ook dit soort 3e partijen issues ook door ons verholpen kunnen worden.

Dat wij dit serieus aanpakken blijkt bijvoorbeeld aan de incidentele hoge frequentie van uitgeven van software updates, afhankelijk van hoeveel wijzigingen er op divers gebied plaatsvindt. Bijvoorbeeld onlangs op Teletekst gebied, en 2x op multi-mediaal gebied.

Wat meldingen op forums betreft. Deze zijn zeer geschikt om de medemens van informatie te voorzien en deze op weg te helpen. Helaas is het zo dat veel forum ‘posters’ niet de totale ‘scope’ (kunnen) bekijken, en daardoor onjuiste en/of onvolledige info verspreiden, en daardoor veel mensen op het verkeerde spoor zetten. Dat is allemaal best begrijpelijk, maar zou niet hoeven als deze mensen zich met een (vermeend) issue zich óók tot hun dealer en/of tot ons wenden, om ze van meer complete info te voorzien.

Bovendien zijn we dan pas in staat iedere melding volledig apart te bekijken, en eventueel de hardware plus genoemde combinaties te testen, en zodoende hopelijk z.s.m. de eerder genoemde ‘gemene deler’ te bepalen.

Ik begrijp dat u uw ontvanger slecht kan missen. Het gaat echter om slechts enkele dagen. Misschien is er toch een moment te vinden waarop dit het minst onwenselijk is?

Mocht dit toch onoverkomelijk zijn, dan is het misschien via uw dealer te regelen/te verzenden, zodat u misschien via hem een aantal dagen over een leenontvanger kan beschikken?

Voorts noemt u de (zeer) hoge temperatuur. Dat zou op zich gemeten moeten worden. Rondom 40 graden is niet uitzonderlijk, maar kan als heet ervaren worden.

Uiteraard is het zo dat een ontvanger (alsmede overige audio/video apparatuur) bij voorkeur niet op/onder andere warmte genererende apparatuur geplaatst dient te worden, maar zo vrij mogelijk. Daarnaast scheelt het zeker als een time shift start optie in het menu van automatisch naar handmatig wordt gezet, of zelfs uit, indien deze functie niet gebruikt wordt. Houdt er rekening mee dat de default waarde ‘automatisch’ is, en dat je deze na een reset dient aan te passen, alsmede bijvoorbeeld doorlus versus gescheiden, indien je een gescheiden opstelling hebt.

Voor wat betreft dubbele zenders….

Mij lijkt dit veroorzaakt door een nieuwe fastscan uitgevoerd te hebben, zonder dat eerst de oude zenderlijst verwijderd is. Dit doe je in het systeemherstel menu – service data verwijderen. Een nieuwe fastscan uitvoeren om zodoende de meest aktuele zenderlijst in te lezen is overigens tegenwoordig zeer aan te bevelen (wekelijks). Dit ook weer van de zeer frequente Canal Digitaal wijzigingen.

Wat opname problemen betreft;

Een interne of externe HDD dient geformatteerd te zijn met het Journaled bestandsformaat, OF het tegenwoordig beschikbare NTFS formaat. Juist deze laatste is zeer handig voor externe HDD’s. Hiermee ben je bijvoorbeeld in staat de HDD los te koppelen van de ontvanger, en deze aan te sluiten op een Windows computer, welke overweg kan met dit formaat. Bijvoorbeeld voor het maken van een backup, of een opname afspelen op PC. Besef tevens dat de snelheid van een USB HDD lager ligt dan bijvoorbeeld een interne SATA aangesloten HDD, zodat je wellicht eerder haperingen/vastlopers krijgt bij meerdere aktiviteiten/opnames tegelijkertijd (ook de timeshift optie betekent een permanente opname zolang de ontvanger aanstaat!).

 

Ik hoop u hiermee meer inzicht te hebben kunnen geven in de materie, en zie uit naar uw reactie.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

E. van L.

Ik heb nog niet gereageerd hierop maar zal dit zeker doen en laat 't jullie hier dan ook weten.

Het eerste wat mij opviel is dat ReBOX wel erkend dat er issues zijn en dat sommigen er last van hebben met .75 en anderen niet, en weer anderen met .61 weer problemen hebben en anderen weer niet. Dit lijkt dus eerder op hardware in -combinatie- met software. (Ander motherboardje-versie misschien? revisie-issue?) Of spelen nu ineens de MG3 kaarten een rol ? Als ik dit goed begreep uit ReBOX's response.

 

In het kort, in mijn geval, de 'dubbele' kanalen is niet zozeer een 'dubbele' zender, maar een zenderNAAM-toewijzing die 20-30-40x voorkomt voor verschillende kanalen, zo wordt (als VOORBEELD) syfy, hollanddoc, etc aangegeven als BartokTV, en komt de naam BartokTV dan een 40x+ voor in de lijst voor verschillende zenders.

De 'oververhitting' is ruim boven de 40'C .. wat ik ook als normaal had begrepen. Mijn laptop wordt ook rond de 40'C maar m'n ReBOX wordt VEEL warmer.

De ReBOX ontvanger staat volledig los, vrijstaand en heeft geen opgestapelde apparatuur op zich. Noch is de ontvanger ingebouwd in een 'kast'.

HDD related recording problems, journaled of FAT32 is gebruikt in de versies VOOR de laatste firmware; NTFS heb ik nog niet gebruikt omdat deze nog niet goed ondersteunt werd en er nog issues mee waren. Ik doel op stream-errors in de recording wat niet met snelheid van doorsturing van data te maken heeft, gezien dit ook met low-frequency-streams [lees low-res SD uitzendingen] voorkomt.

 

Al met al, er is nog een flinke weg af te leggen, we komen er wel..

.... kwam ik maar in Haarlem of bij m'n dealer ivm. vervoer. Daar zit voor mij op 't moment de grootste euvel.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...