Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij Baars is volgens zijn post de ontvanger al op zwart.

Hij kan kijken in het CAS menu waar de datum op dit moment op staat, maar wanneer hij over de datum heen is helpt ver. 75 ook niet meer.

 

In dat geval kan hij op zoek naar een SECA CI module om zijn kaart weer te activeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is me even lekker!! ik woon in Italie en ken hier niemand met een canaal+ ontvanger, kan ik rustig wachten tot 8 november en het dan in Holland laten doen bij Rebox in Haarlem?

je kan ook gewoon bij de buur met sat-ontvanger passeren met jouw kaart, even op SBS6 zetten en wachten tot de update gedaan is :)

dat die ontvanger niet CDS is hoeft geen probleem te zijn... nige vereist is dat je wel even op een zender die de puls ontvangt afstemt (denk ik)

 

@ceesv: de octagon fw heeft inderdaad ook kuren; vaak dezelfde als die in de andere distro's voorkomen. Maar het gaat om de nuance: dat je bij hen op het forum wel degelijk het gevoel krijgt dat er een zekere mate van ondersteuning is, en dat er ook een grote(re) community achter zit dan wij met ons geklaag op S4A. Op het octagon forum zitten enkele ontwikkelaars die zich voornamelijk met de E2 zaken bezig houden; maar die wel de originele FW meer dan behoorlijk ondersteunen. Voordeel van het forum: 24/7 available... Mailtje naar Rebox zal, me dunkt, enkel tijdens de kantooruren gelezen/behandeld worden. Geen probleem mee; zolang de info die ze dan in een antwoord steken correct is...

Geen idee hoelang Rebox, als firma bestaat, maar er schort iets aan het 'klachtenproces'. Maar ik denk dat ze zelf af en toe met de handen in het haar zitten; omdat ze voor een stuk in hetzelfde schuitje als wij zitten. Alleen, zij worden verondersteld een oplossing aan te bieden, en daar schieten ze net tekort.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in een straal van 5km zit er niemand met een CD abbo dus 'weinig kans' ..

Mijn ReBOX draaide al een tijdje op 1.09.36 en had heel lang 6/7-november-2011 staan.

Ik ben een paar dagen aan 't rommelen geweest en kwam oa tot de volgende conclusies:

 

- De BETA die op de ReBOX site stond, is IDENTIEK aan de 'FINAL' (wat ik al erg vreemd vind) ; Deze geeft oa. (null) rechtsboven in beeld bij resolutie en sommige zenders krijgen een HD vermelding terwijl deze SD zijn

Hier dus maar afwachten op een NOG nieuwere versie.

 

Eerst geupgrade dus naar 1.09.61 ... zonder resultaat en dezelfde 'bug meldingen' zoals die ook met de Octagon .61 firmware werden waargenomen.

 

Omdat de kaartproblemen met .61 niet verholpen werden heb ik op aanraden van velen hier gedowngrade naar 1.08.75 en een fabrieksreset gedaan. Activatiepuls aangevraagd online, sms en per telefoon, op SBS6 gezet, 2 uur gewacht ...... zonder resultaat. Vreemd want een hoop mensen hadden na deze procedure wel weer een kaart-puls-update gekregen.

 

Toen weer 'geupgrade' naar 1.09.36 en tot mijn stomme verbazing had mijn CAS nu WEL een update. Dit was zelfs nog ZONDER fabrieks-reset.

 

Beetje vreemd dat je eerst naar .61 moet gaan, dan naar .75 en dan weer naar dezelfde FW [.36] die niet wilde updaten, die het dan ineens wel doet.

 

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan. Vooral diegene die nu zwart beeld heeft. Probeer wat ik probeerde; misschien helpt 't.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt vaker aangegeven, dat je de datum in je display ververst door de kaart even uit en in de ontvanger te stoppen, of je ontvanger met de netschakelaar uit te schakelen.

 

Ik ga ervan uit, dat de opdate tot stand gekomen is met Ver 75 aan boord, maar dat je indicatie op je scherm ververst werd door de restart bij het regraden van je software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,

 

Alle versies hebben hun problemen. Ik draai nu op Octagon, maar die loopt regelmatig vast bij uitzetten, bekend probleem.

En het HD icon gaat op alle 16:9 zenders branden, ook in SD...

Ik had eigenlijk gehoopt in de Rebox een gewone stabiele ontvanger te hebben gevonden, en niet dat ik iedere mand (of

vaker) een paar uur met het weer werkend krijgen van de zaak bezig ben.

Gewoon een ontvanger waar ik mee kan kijken is toch niet te veel gevraagd...

Nu is het zo dat bij iedere upgrade er iets verbetert, en andere problemen er voor in de plaats komen.

 

(Als zoiets met een auto zou gebeuren, en je zou iedere maand een paar keer langs de weg staan met pech,

zou waarschijnlijk niemand dat accepteren...)

aangepast door arsat

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de managementsdatum eenmaal verstreken is, zal je de kaart in een andere ontvanger moeten reactiveren.

Even met je kaart naar de buren of je handelaar, en een reactivatie puls aanvragen, en na een paar minuten kan je weer kijken.

 

En stuur een mail naar Rebox met je ervaringen.

 

Voor diegenen, waarbij de managementsdatum op de kaart binnenkort verstrijkt de raad, om niet te wachten tot je ontvanger op zwart gaat, maar voor die tijd terug te gaan naar s.w. versie 75!

De managementsdatum was inderdaad verstreken, nu zit ik met het probleem dat niemand in Italie die ik ken een astra schotel heeft dus naar de buren is geen optie en een handelaar??

Nu heb ik nog een oude rebox2101 staan, zou het daarmee misschien wel lukken of is het update probleem een algeheel rebox probleem.

 

Rebox zal dit wel lezen, ik kom naar jullie toe wanneer ik in Holland ben als het voor die tijd niet is opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

De managementsdatum was inderdaad verstreken, nu zit ik met het probleem dat niemand in Italie die ik ken een astra schotel heeft dus naar de buren is geen optie en een handelaar??

Nu heb ik nog een oude rebox2101 staan, zou het daarmee misschien wel lukken of is het update probleem een algeheel rebox probleem.

 

Rebox zal dit wel lezen, ik kom naar jullie toe wanneer ik in Holland ben als het voor die tijd niet is opgelost

Sorry ,het is de 2701 die ik heb staan, heb de machine geupdate en heb hem nu op sb6 staan, voorlopig(een uurtje tot dusver) nog zonder resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aan te bevelen om bij CD een heractivatie aan te vragen.

Hierna zou de kaart in de 2701 weer bruikbaar zijn.

 

Een andere optie is om ergens een passende CI-module zoals b.v. de Aston 1.07 of Powercam te lenen.

Hiermee kan jouw kaart ook weer in de RE-8000 / 9000 ge-updated worden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aan te bevelen om bij CD een heractivatie aan te vragen.

Hierna zou de kaart in de 2701 weer bruikbaar zijn.

 

Een andere optie is om ergens een passende CI-module zoals b.v. de Aston 1.07 of Powercam te lenen.

Hiermee kan jouw kaart ook weer in de RE-8000 / 9000 ge-updated worden.

Heb het geprobeerd met de 2701 maar geen resultaat, ben vervolgens naar een kemmis gegaan met een draaibare schotel en een dreambox en daar is het me gelukt, het management staat nu op 29-12-2011

En nu maar hopen dat Rebox zijn zaakjes voor die tijd op orde heeft anders wordt het tijd voor een andere box, ik wil niet hobbyen,ik wil gewoon TV kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus ook problemen met de kaartupdate. Vanaf versie 1.09.36 geen kaart updates meer. Versie 61 hielp ook niet.

Heb de Rebox RE8000. Na versie 109.75 kon ik overigens ook diverse zenders niet meer ontvangen, Net5, Veronica, SBS6, BVN.

Maar weer terug gegaan naar versie 75. Nu is alles weer ok. Alleen kan ik nu niet meer gebruik maken van NTFS. Maar dat neem ik voor lief. Wel erg bijzonder dat het weer zo fout gaat bij Rebox. Jammer.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit bovenstaande meldingen begint zich langzaam af te tekenen, wat er in de loop van volgende week staat te gebeuren.

Ik vraag mij af, wat Rebox zijn klanten gaat vertellen, wanneer die met dit onderwerp aantonen, dat Rebox al geruime tijd erop gewezen is dat er een probleem met de updates in deze ontvanger is.

 

Dit onderwerp is op 18 october gestart, maar zelfs voor die datum waren er al meldingen over het bevriezen van de datum op de kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus ook problemen met de kaartupdate. Vanaf versie 1.09.36 geen kaart updates meer. Versie 61 hielp ook niet.

Heb de Rebox RE8000. Na versie 109.75 kon ik overigens ook diverse zenders niet meer ontvangen, Net5, Veronica, SBS6, BVN.

Maar weer terug gegaan naar versie 75. Nu is alles weer ok. Alleen kan ik nu niet meer gebruik maken van NTFS. Maar dat neem ik voor lief. Wel erg bijzonder dat het weer zo fout gaat bij Rebox. Jammer.

 

Kaart is overigens nu weer geupdate en wel naar 28/12, was 8/11!

aangepast door Wolkje

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of ReBOX zich gaat indekken door te zeggen dat merendeel van de ReBOX versies NIET officieel CD ondersteunt worden. Dat zou wel heel laag zijn.

 

@CeesV

Het -kan- dat de update met .75 al gebeurde, echter heb ik toen toch ook mijn kaartje er even uit- en in-gestoken en zag geen verandering.

 

Als je steeds zit te flashen weet je op een gegeven moment niet meer hoe laat het is en hoe vaak je dat ding al eigenlijk geflashed hebt. Jij?

Over een week weten we 't. ReBOX... you can eat your lawsuitpapers out.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Donderdag Avond, de 109,61 er op gezet. bij mijn staat de kaartupdate op 15.12.2011. toch een teken dat die niet geupdate word,

want bij wolkje werd die Vrijdag, geupdate naar 28.12.2011. toch vind ik dit raar. ik heb dit naar rebox gemailt, alleen nog geen antwoord gehad.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de rebox RE4000 met originele firmware en originele canal digitaal module maar wij moeten om de 1 a 3 dagen de module en kaart eruit halen en weer erin steken om weer beeld te hebben.

 

Ik had gedacht dat met originele spullen alles zou moeten werken?

 

De firmware versie: NL_ECJVMNSBZH_IRD.Rebox.RE-4000HD_PVR.v1.09.20.2011Jun17

 

1) Kan de canal digitaal CI Cam ook geupdate worden?

2) Waarom deed zich dit probleem in juni - 1 okt niet voor en nu om de dag?

3) Kan ik van iemand een link krijgen naar een tutorial om hem te flashen naar octagon en welke softcam er dan in moet en hoe je dit activeert?

4) Verdorie met een originele Canaal Digitaal Cam en een legaal abonnement moet dit ding toch werken? Daarom heb ik die module gekocht omdat ik juist niet steeds wil updaten.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...