Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten

Het eerst verwijderen van de oude zenderlijst is trouwens met een rotor niet te doen. Ik heb er 20 satellieten in zitten, die ik allemaal weer moet scannen met een blindscan, dan ben ik een dag verder...

Ze hadden mij ook gevraagd om de box op te sturen met smartcard, maar dat is wat lastig, want dan zit ik zonder. (Zeker als je niet weet hoe lang het mag gaan duren, kan 2 dagen zijn maar ook 2 maanden)

Ik krijg ook vreemde namen. Bij 13th Street staat EI entertainment, terwijl die zelf ook nog een keer voorkomt...

Wat betreft de temperatuur heb ik (met fan erin) geen problemen. Blijft gewoon koud. Voordat de fan er in zat was 'ie ook 40 tot 50 graden, niet gezond voor de harddisk...

  • Like 1

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb 32+ satellieten erin staan, dus ik weet precies wat je bedoeld met 'een dag blindscannen' .. om over de Wildfeed-frequenties nog maar te zwijgen.

Persoonlijk ben ik geen fan van 'opsturen per post', want dan krijg je achteraf vaak 'ja maar hier scheelt er iets aan' of 'daar is iets beschadigd' wat veelal tijdens transport gebeurd en niet wat het euvel veroorzaakt heeft in eerste instantie.

Het '13th street'-verhaal, is typisch iets van CD-Fastscan. Deze positioneert de namen op de zendernummers met de daarbij behorende transponder/frequency etc. Ik doel echt op het veelvoudig voorkomen van zendernamen op plekken waar een andere zender zit. Bij het evt weghalen van deze 'dubbele zendernamen' komt er vaak een andere naam voor terug, welke dan ook een tig-aantal keren voorkomt. Persoonlijk denk ik dat dit probleem te maken heeft met de 10.000 plekken voor zenders, transponders, etc, die in de 'war' raakt bij een hoge hoeveelheid. Ik heb hier vanaf het begin al last van en heeft niet met firmware te maken. En daar is dit draadje ook niet voor. Het ging mij ook om de kaartupdates [die blijkbaar door -weer- nieuwe manieren van 'plagen' komt bij CD; althans, dat maakte ik op uit de reponse van ReBOX].

Ik hoop gewoon dat ze er achter komen waar het probleem aan ligt, zonder dat ik mijn box -MOET- opsturen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

/Ik hoop gewoon dat ze er achter komen waar het probleem aan ligt, zonder dat ik mijn box -MOET- opsturen.

 

In alle eerlijkheid denk ik dat hier voor Rebox een gedeelte van het probleem zit.

Wanneer bepaalde klachten bij hun niet optreden wordt het lastig zoeken.

 

Een ding is zeker, de laatste versie software, 61, is niet aan te raden, zelfs mijn, over het algemeen stabiele ontvanger, gaat 30 seconden hangen, wanneer ik bijvoorbeeld zap naar een vcan de duitse publieke SD zenders. Bij de laatste fastscan werdt de nieuwe Nederland 3 ge-renamed naar "13th street".

 

Zonder feedback, precieze klacht beschrijvingen, is het moeilijker voor de technische dienst dit soort klachten op te lossen.

De reacties van Rebox aan sommige leden is ook niet altijd even uitnodigend, denk hierbij aan de eerste antwoorden die we kregen naar aanleiding van het niet updaten van de kaart.

 

Ik kan begrijpen, dat MACKerMD zijn ontvanger niet kwijt wil, en dat moet men respecteren, maar Rebox zou ook kunnen aanbieden om bijvoorbeeld de ontvanger om te ruilen in dit geval, en heeft dan op de TD hun eigen "probleem ontvanger" waarmee ze verder kunnen testen.

 

We zitten nu in een impasse, de komende dagen gaan er bosjes ontvangers op zwart, en gaat er een hoop goodwill verloren.

Daarbij vallen de kosten van het omruilen van een ontvanger in het niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft natuurlijk wel vreemd, dat ze bij Rebox tegen iedereen die mailt zeggen dat het probleem niet bekend is, en dat je de enige bent... Van het ontkennen van een probleem wordt de situatie meestal niet beter en wordt de klant alleen kwader. (En het probleem lost het al helemaal niet op)

Mijn probleem met de antennerotor werd op dezelfde manier behandeld. Men zou de klacht noteren, maar ik moest niet al te erg op een oplossing rekenen. Reden: klacht treedt alleen met een rotor op, en die heeft nu eenmaal (bijna) niemand volgens Rebox. (Iets wat natuurlijk ook niet echt waar is)

Het zou bemoedigend zijn als CD en Rebox over het card probleem zouden samenwerken. CD heeft natuurlijk wel iets tegen niet gecertificeerde ontvangers, maar ze kunnen er nu eenmaal niet omheen dat een groot deel van hun klanten er een heeft...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

....Een ding is zeker, de laatste versie software, 61, is niet aan te raden, zelfs mijn, over het algemeen stabiele ontvanger, gaat 30 seconden hangen, wanneer ik bijvoorbeeld zap naar een vcan de duitse publieke SD zenders.

Dit bedoelde ik in mijn draadje over BR Alpha. Kaart eruit/erin loste 't vrij snel op, of op RTL4 te zetten. Maar soms duurde het langer dan 30sec.

 

Bij de laatste fastscan werdt de nieuwe Nederland 3 ge-renamed naar "13th street".

Of 13th street heet E! Entertainment, die ze al een tijd geleden uit hun pakket hadden gehaald, etc.

Zonder feedback, precieze klacht beschrijvingen, is het moeilijker voor de technische dienst dit soort klachten op te lossen. De reacties van Rebox aan sommige leden is ook niet altijd even uitnodigend, denk hierbij aan de eerste antwoorden die we kregen naar aanleiding van het niet updaten van de kaart. Ik kan begrijpen, dat MACKerMD zijn ontvanger niet kwijt wil, en dat moet men respecteren, maar Rebox zou ook kunnen aanbieden om bijvoorbeeld de ontvanger om te ruilen in dit geval, en heeft dan op de TD hun eigen "probleem ontvanger" waarmee ze verder kunnen testen.

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Ik een nieuwe, door hun goedgeteste box en zij een probleem-box erbij. Maarja, da's weer 'moeilijk administratief' voor ze denk ik. Hoe te denken over de 'ontvangers die ze wel opgestuurd krijgen' dan? Krijg jij je eigen-box wel terug etc? .. Gezien de (helaas) ontmoedigende ervaringen van feedback en serivce ben ik erg wantrouwend in het opsturen van mijn ontvanger.

We zitten nu in een impasse, de komende dagen gaan er bosjes ontvangers op zwart, en gaat er een hoop goodwill verloren. Daarbij vallen de kosten van het omruilen van een ontvanger in het niet.

Het klokje tikt.. nog iets meer dan 48 uur voor de hel los barst van mensen die 'het niet begrijpen dat ze geen beeld hebben' en de waterval van klachten niet meer te overzien zijn.

 

Het blijft natuurlijk wel vreemd, dat ze bij Rebox tegen iedereen die mailt zeggen dat het probleem niet bekend is, en dat je de enige bent... Van het ontkennen van een probleem wordt de situatie meestal niet beter en wordt de klant alleen kwader. (En het probleem lost het al helemaal niet op) Mijn probleem met de antennerotor werd op dezelfde manier behandeld. Men zou de klacht noteren, maar ik moest niet al te erg op een oplossing rekenen. Reden: klacht treedt alleen met een rotor op, en die heeft nu eenmaal (bijna) niemand volgens Rebox. (Iets wat natuurlijk ook niet echt waar is) Het zou bemoedigend zijn als CD en Rebox over het card probleem zouden samenwerken. CD heeft natuurlijk wel iets tegen niet gecertificeerde ontvangers, maar ze kunnen er nu eenmaal niet omheen dat een groot deel van hun klanten er een heeft...

Ik heb ook een Rotor... CD heeft bij ReBOX wel gecertificeerde boxen die, ondanks dat het een andere box is, wel met 'dezelfde' firmware-versie draaien. Het wordt dus nog spannend na het weekend.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de mail aan MACKerMACK mag je ervan uitgaan, dat de problemen bij Rebox ondertussen bekend zijn bij medewerkers, die wel de consequenties overzien.

Je mag ervan uit gaan, dat ze binnenkort met reparatie software uitkomen.

 

De grote vraag is alleen of die software in staat is reeds verlopen kaarten weer te reactiveren, een ander probleem van de Rebox kaartlezer.

 

Ikzelf heb een dag een Aston CI module in de ontvanger gebruikt, waardoor de datums ondertussen verschoven zijn naar eind december en begin januari.

 

Ik ben op dit moment bij familie die ook een 8000 hebben met versie 75.

 

Daar werken de kaartupdates wel probleemloos.

 

Alleen waren de radiozenders weg, een gevolg van een van de laatste transponder wisselingen.

Een fastscan lost dit probleem niet op en zorgt ervoor dat Ned. 3 HD ombenoemd wordt naar 13 th street.

De software heeft duidelijk een probleem met transponder wisselingen en de fastscan lijst.

 

Terug naar fabrieks instellingen en daarna een fastscan zorgt ervoor dat alles weer gaat werken.

 

Tja, het blijft software.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gesproken met Rebox.

 

Vanavond zal via de update site http://reboxupdate.com/update/RE8000/ een nieuwe (geteste) versie van de firmware (.ird-file) beschikbaar komen die wel netjes de Smart Card kan updaten.

 

Het versienummer was men nog over aan het vergaderen (niet de nu al zichtbare 1.09.75.ird overigens, dit is onderwater de oude 1.08.75.ird).

 

De reden van het op zwart gaan gisteravond is niet de firmware in de box en ligt dus niet aan Rebox maar aan Canal Digitaal die i.v.m. het bestrijden van o.a. card sharing behoorlijk wat aan de signalen heeft aangepast...

aangepast door srekveld

RE-8000HD PRV (FW: 1.09.72 LOADER:1.21)

Triax TD78 | Astra 1+2+3 & Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden van het op zwart gaan gisteravond is niet de firmware in de box en ligt dus niet aan Rebox maar aan Canal Digitaal die i.v.m. het bestrijden van o.a. card sharing behoorlijk wat aan de signalen heeft aangepast...

Natuurlijk heeft een ander het gedaan !!

Wat een doorzichtige smoes.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...