Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten


Ik heb net via online update getest. De update komt niet door.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe versie staat nu op de site (dus niet de besproken beta). Alleen lees ik bij de wijzigingen niets over het updaten van de kaart.

 

Nee, ook in deze versie is dat niet geregeld.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, ook in deze versie is dat niet geregeld.

 

Heb afgelopen vrijdag email reactie ontvangen van rebox (op vraag of kaartupdate werkend gemaakt kan worden voor 6 november):

 

kaartupdate drivers canaal digitaal zouden met FW 1.09.61 weer moeten werken....

Quote: "In deze versie zitten de laatste kaart lees drivers en wij hebben het vertrouwen dat met deze versie de sporadisch voorkomende problemen opgelost zullen zijn".

 

gisteravond de laatste FW geinstalleerd, maar helaas.

 

Vermoed dat voor gebruikers zonder CI module of een alternatieve ontvanger het beeld toch op zwart zal gaan

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog altijd geen enkel bericht ontvangen van ReBOX. En ook ik heb nog altijd dezelfde niet-updatende-cas problemen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb gisteravond ook de laatste versie software in mijn 8000 geladen, maar kaartupdates komen tot op heden nog steeds niet door.

 

Op mijn Humax en Wisi ontvanger staan de datums ondertussen ver in december.

 

Wanneer je ervan uitgaat, dat niet iedereen op de release datum meteen weet dat er een nieuwe update is, wordt ondertussen de kans steeds groter dat er een niet onaanzienlijk aantal ontvangers zou kunnen gaan uitvallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moeten ze toch maar eens overwegen om hun producten aan te prijzen als dure FTA toestellen *evil grin*

 

 

Neen, even serieus. Ik kan niet begrijpen dat ze het omschrijven als een "sporadisch voorkomend probleem". Het slecht omgaan met de kaartjes is volgens mij alvast de hoofdreden waarom enkelen (waaronder ikzelf) op dit forum overgeschakeld zijn op Octagon of Icecrypt.

Ook de verleende support zal een bepalende factor geweest zijn voor sommigen (en ja, hier reken ik mezelf ook weer bij. Ik blijf het herhalen: als je in de faq op je site zet dat je WD Green schijven tot 4TB moet je nadien niet zeggen dat het eigenlijk maar tot 1TB gaat en als er iets eigenaardigs qua performance is dat het aan de HD ligt)

 

Verder ben ik globaal genomen tevreden over deze doosjes... Dat ze niet 100% perfect zijn; tja, geluk dan hebben we nog iets om op te kankeren (buiten het feit dat we nog steeds geen echte regering hebben :crazy: ); dat de userbase bij Octagon véééél groter is: een gift uit de hemel. Dit geeft al het gevoel (misschien onterecht) dat er meer ondersteuning is.

 

Ieder voor zich zal de rekening maar eens moeten maken; maar mijn volgende aankoop zal geen Rebox zijn (over enkele jaren :D ).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staar je niet blind op Octagon, die software heeft ook zijn kuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ook wel zo zijn met octagon,maar je hebt daar teminste uitleg en support en dat wekelijks.rebox blinkt uit in totale afwezigheid en support in al die jaren,dat zelfs de grootste fans

hier afhaken,en met die kaartupdate's,is ook een van die hoogtepunten.het zuster bedrijf atevio gaat heel anders om met z'n klanten,ook al zitten die in nl.gaat u maar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de managementsdatum eenmaal verstreken is, zal je de kaart in een andere ontvanger moeten reactiveren.

Even met je kaart naar de buren of je handelaar, en een reactivatie puls aanvragen, en na een paar minuten kan je weer kijken.

 

En stuur een mail naar Rebox met je ervaringen.

 

Voor diegenen, waarbij de managementsdatum op de kaart binnenkort verstrijkt de raad, om niet te wachten tot je ontvanger op zwart gaat, maar voor die tijd terug te gaan naar s.w. versie 75!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen, waarbij de managementsdatum op de kaart binnenkort verstrijkt de raad, om niet te wachten tot je ontvanger op zwart gaat, maar voor die tijd terug te gaan naar s.w. versie 75!

...Of je kan de Octagon firmware gebruiken. de MCAS plugin werkt over het algemeen stabieler dan de Rebox Softcam, was voor mij de reden om over te stappen naar Octagon....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook de kaart een uurtje in een CI module of andere ontvanger stoppen, dan is het probleem voor 2 maanden verschoven.

 

Bedenk wel, dat elke gebruiker, die zijn software heeft geupdate, tegen dit probleem gaat aanlopen. Updaten met een oudere versie zal die gebruiker dus ook lukken.

Ombouwen naar een andere reseller software heeft wat meer voeten in de aarde, en zal de doorsnee kijker meer moeite kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de managementsdatum eenmaal verstreken is, zal je de kaart in een andere ontvanger moeten reactiveren.

Even met je kaart naar de buren of je handelaar, en een reactivatie puls aanvragen, en na een paar minuten kan je weer kijken.

 

En stuur een mail naar Rebox met je ervaringen.

 

Voor diegenen, waarbij de managementsdatum op de kaart binnenkort verstrijkt de raad, om niet te wachten tot je ontvanger op zwart gaat, maar voor die tijd terug te gaan naar s.w. versie 75!

dat is me even lekker!! ik woon in Italie en ken hier niemand met een canaal+ ontvanger, kan ik rustig wachten tot 8 november en het dan in Holland laten doen bij Rebox in Haarlem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...