Ga naar inhoud


Black Hole - Satellieten scannen


Kameleon47

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Heb een VU+ Solo HD receiver gehaald met Black Hole erop. Nu heb ik er een nieuwe satellites.xml opgezet en alle zenders op de Astra 23.5 staan er al netjes op (zonder ze te hoeven inscannen). Nu is het zo dat elke zender op Astra 3 de melding geeft dat die niet werkt en "Check Tuner Configuration". Ik heb nu de satelliet geactiveerd via Tuner Configuration alleen werkt dat niet helemaal goed. Je kunt dan kiezen voor advanced, single of no configuration. Ik heb advanced geprobeerd, Astra 3 geselecteerd en vervolgens die op LNB1 gezet. Echter werken de HD kanalen niet. Daarnaast werken TV Noord, TV Oost, etc. wel alleen bijvoorbeeld AT5 en Omroep Brabant weer niet. Ned1 HD deed het voor een paar seconden en viel toen weg. Lijkt me niet met het netwerk te maken, want AT5 is een gratis zender.

 

Moet ik bij Tuner Configuration nog iets anders instellen? De HD kanalen op Astra 19.2 (die overigens al standaard geconfigureerd was) werken wel en heb daar geen problemen mee.

 

Alvast bedankt,

 

Kameleon47

aangepast door Michel
overduidelijk in het verkeerde forum geplaatst, daarom verplaatst.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat je schotel uitgericht op 1 sat (Astra op 23.2E) met slechts 1 LNB?

Leg je opstelling even uit.

 

Hierbij mijn tuner-config. ins.t ook in de modus "geavanceerd" maar dat is omdat ik een motor besturing heb zonder usals.

De 2 onderste instellingen kunnen dus verschillen naar gelang je opstelling.

 

Sat.................................23.2

LNB...............................1

Prio................................auto

LOF...............................Univ.LNB

Sp.modus......................Polarisatie

Verh.volt........................Nee

Tone modus..................Band

Diseque modus.............1.2

Toneburst......................Geen

Vastgest.Dis.Comm......Geen

Snelle Diseque Nee

Herh seq........................Nee

Comm.vlgorde...............Comm-Toneburst

Uncomm.Dis..................Geen

Dis herh. .......................Geen

Lengte graad.................vul hier de geg. van je woonplaats in

Oost

Breedte graad...............idem als boven

noord

usuals aansch. nee

opgesl.pos ligt aan je opstelling

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel (1.40m) staat uitgericht op meerdere satellieten met een motor besturing. Ik heb nu die Diseque modus op off staan. Je hebt bij die tuner config ook de optie om handmatig de lengte en breedte graad in te stellen zonder geavanceerde opties te kiezen. Maakt dat nog verschil?

aangepast door Kameleon47
Link naar reactie
Delen op andere sites

Latitude: 52.0000°= Breedte graad

Longitude: 6.8000°= Lengte graad

 

De lengte graad is 6.8 oost en de breedte graad is 52.2 noord.

 

Hoofd menu/tuner configuratie. modus rotor en daar jouw locatie invoeren.

 

Dit kun je berekenen op een speciaal daar voor bestemde site wat jou lengte en breedte graad zijn. Begint met Dish met een punt (.) moet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik kijk op www.dishpointer.com dan krijg ik dus die -6.8000 longtitude. Waarom die min? En waarom zijn er ook (voor bepaalde locaties) longtitude gegevens van boven de nul (dus zonder de min)? Dat betekent dat de ene West is en de andere Oost...

 

Hoe weet ik welke West is en welke Oost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik weet is dat alle satellieten worden aangegeven met een E van east en dat is links van het zuiden.

 

die - moet je maar vergeten bij rotor gewoon de juiste getallen invullen.

 

Rotor goed afstellen met 1 LNB geen duo gebruiken rotor afstellen op 52.2 dan komt de schotel op 23 graden en dan naar links af rechts draaien om de astra 19.2 te vinden tuner op een kanaal zetten of de sat finder van de solo gebruiken.

 

Motor Latitude: 52.2°

Declination Angle: 7.5°

Dish Elevation: 23°

 

Als jou locatie anders is krijg jij anders waarden dan die van mijn locatie.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rotor net vervangen voor 2 schotels dus weet hoe dit werkt met de solo.

 

Als je weet hoe je de rotor+schotel moet uitrichten dan is het instellen van de solo kinderspel.

 

Geanvanceerde optie heb ik niet gebruikt gewoon de eenvoudige setting gebruiken dan rotor selecteren dan die 2 waarden invullen van jou locatie.

 

En bij die Dish. site kan ik geen - vinden.

 

Straat en nr invullen dan zoeken dan jou straat plaats selecteren dan satelliet selecteren en welke rotor type en weer zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...