Ga naar inhoud


VU plus Solo SE


Francor

Aanbevolen berichten

Ik heb me in de vorige discussie vergist in het type decoder. Ik was in de veronderstelling dat het een om een VU+Solo2 ging. Maar ik wil daar verder niet over doorzeuren, het was stom, punt uit.

Het probleem blijft hetzelfde, als volgt:

Ik heb een probleem met de tuner in mijn VU+ Solo SE. De tuner geeft op beide ingangen goed signaal door maar als ik een programma ga opnemen, op NPO2 b.v., blokkeert één van de tuners. Meestal tuner A. Het gevolg is dat ik niet kan kijken op andere zenders, dan krijg ik de boodschap: "afstemmen mislukt". Tuner A geeft ook geen signaal meer maar wel de boodschap: "een opname is actief". 

Inmiddels heb ik een nieuwe tuner aangeschaft maar dat blijkt een heel andere te zijn dan ik had verwacht. De tuner heb ik besteld bij Bol.com (foto1), en het plaatje heeft me op het verkeerde been gezet want dit is exact de bestaande tuner. Foto 2 is de tuner die ik heb ontvangen en blijkt niet geschikt. De decoder herkent alleen tuner A en niet tuner B. Foto 3 toont hetzelfde model als plaatje twee maar met een andere naam, om de verwarring te vergroten. In een andere discussie heb ik gelezen dat het te maken kan hebben met drivers. Vanwege de problemen heb ik een nieuw image geïnstalleerd, openpli-6.2-release. Zo'n beetje de nieuwste versie en dan mag je aannemen dat de drivers er bij zitten (?). Voorheen werkte alles geolied. Ik kon twee programma's tegelijk opnemen en gewoon op andere zenders kijken en ineens ging het mis. Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken. Alvast bedankt

73699840_Schermafbeelding2018-07-02om15_23_52.png.5a0cae5e35761929451bcb34ff04758f.png232980784_VU-DVB-S2-tuner-(Duo2---Ultimo---Uno).jpg.65066d552b32bb8daa2aad936c742635.jpg1265600177_Schermafbeelding2018-07-02om13_16_44.png.836b1f4d0bd56799c0302f4391ce306d.png

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, net als de tuner die jij me laat zien, denk ik? Maar allerlei verschillende tuners uitproberen is niet zo praktisch en gaat veel geld kosten. Het is ook maar de vraag of de tuner die er nu inzit wel of niet kapot is. De A en B ingangen werken naar behoren wat betreft de signaalsterkte. Het zou fijn zijn als iemand me daarover iets concreets zou kunnen vertellen. En mijn decoder is geen solo se V2, maar misschien doet dat er niet toe, het is de opvolger van de solo se.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zojuist ook gezien. 

Maar ik wil toch graag weten of er niet een eenvoudiger oplossing is. 90 euro inclusief verzendkosten vind ik een hoop geld, vooral als achteraf blijkt dat dat de oplossing niet is.

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is een Single tuner met 1x LNB ingang , en 1x doorlus uitgang

 

tuner-vu-dvb-s2-single-sat.jpg

 

Deze is een echte twin tuner met 2x LNB in, en deze moet je hebben voor beoogde doel.

 

vu-vu-dvb-s2-dual-twin-tuner.jpg

 

image_12344_1.jpg

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de informatie. Maar voordat ik me op extra kosten jaag, wil ik graag weten of het probleem op te lossen is met het installeren van een driver, welke driver, ... bijvoorbeeld. Want als ik deze tuner bestel en het blijkt een moederbord of software probleem te zijn, dan ben ik nog geen steek verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het voordien, met je 1ste tuner wel gewerkt (opnemen en kijken).

 

De drivers voor de VU+ tuners zitten er standaard in en zijn klaar voor gebruik, daar moet je niet achter gaan zoeken, wat wel telt is de tuner configuratie.

 

Nu moeten wel even weten welk type tuner er bij u standaard is ingebouwd ( de originele dus).

 

En natuurlijk je schotel opstelling, aantal LNB's enz...

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder beide beelden van de tuner configuratie te hebben gezien kan er van alles fout ingesteld zijn

twee onafhankelijke tuners (zoals op de DUAL tuner zitten) worden beiden helemaal geconfigureerd van begin tot eind

en dan kun je op de een kijken en op de ander opnemen of streamen

 

betekend dat je een TWIN - LNB op zijn minst hebt voor iedere satellietpositie

p.s twin receivers en of dual tuners staan al, qua tuner configuratie en LNB soort, uitgelegt op het forum sinds die tuners bestaan... (voor VU+ sinds 2009)

 

en in samenhang met een smartcard die een SID beperking heeft ( de TVV of CDS seca3 kaart ) is er nogmaals een hele ronde configuratie uitleg achteraan gekomen opdat opnemen en tegelijk wat anders kijken voor een ieder in te stellen is

je moet wel even zoeken!

 

 

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel staat goed, heeft een dubbele kop en de de beide tuners zijn geconfigureerd. De signaalsterkte op beide satellieten is boven de 60%. De originele tuner is een Dual-DVB-S2 tuner, zie bijgaande foto die ik zojuist gemaakt heb. Daarvoor moest ik natuurlijk de tuner uit de decoder halen. Wat mij daarbij opviel, en nog niet eerder, dat de tuner behoorlijk heet was. Dat verontrust mij toch wel een beetje. En ja, die dubbele kop heeft 4 LNB's. Oh ja, zeg maar voor een paar weken werkte alles nog prima. Opnemen, ook twee programma's tegelijkertijd, en kijken op welk kanaal dan ook werkte uitstekend. Ineens was dat afgelopen zonder aanwijsbare reden.

Dual-DVB-S2-tuner.jpg

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de tuner ook behoorlijk warm, dat is normaal hoor, hij werk al een paar jaar goed zo.

 

Maar werkte de dual tuner voorheen ook als dual bij kijken en opnemen ( ik herhaal mijn vraag nogmaals) anders gaan we hier niet uitkomen als je steeds met andere opmerkingen komt, we kunnen je probleem stapsgewijs oplossen, maar geef a.u.b antwoord op de vragen.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling. Bij het opnieuw opstarten heb ik de kabel van tuner A niet aangesloten en dan geeft hij geen beeld. Kabels verwisseld met hetzelfde resultaat. Bijgaand foto's van de instellingen.

DSC_6290.jpg

DSC_6291.jpg

DSC_6292.jpg

DSC_6293.jpg

DSC_6294.jpg

DSC_6295.jpg

34 minuten geleden zei Tripleboy:

Hier is de tuner ook behoorlijk warm, dat is normaal hoor, hij werk al een paar jaar goed zo.

 

Maar werkte de dual tuner voorheen ook als dual bij kijken en opnemen ( ik herhaal mijn vraag nogmaals) anders gaan we hier niet uitkomen als je steeds met andere opmerkingen komt, we kunnen je probleem stapsgewijs oplossen, maar geef a.u.b antwoord op de vragen.

 

Ja, dat heb ik al eerder aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Tonskidutch:

een kabel connector aan die LNB met dubbele kop?

Ik weet nu niet wat je bedoelt. Aan de dubbele kop zitten 4 aansluitingen voor coax-kabels. Daarvan zijn er drie in gebruik. Twee voor Canal digitaal en één voor de Franse TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Francor:

Ik weet nu niet wat je bedoelt. Aan de dubbele kop zitten 4 aansluitingen voor coax-kabels. Daarvan zijn er drie in gebruik. Twee voor Canal digitaal en één voor de Franse TV.

Volgens mij kan dit niet , een dubbele kop voor drie satellieten, je hebt voor CD Astra 19.2 en Astra 23.5 nodig, maar hoe jij daar nog een franse tv bij hangt ontgaat me.

 

Het 1 ontvangstkop per satelliet, dit moet zo ingesteld staan in je tuner configuratie, de vier uitgangen geven elk hetzelfde signaal uit.

 

Natuurlijk moet je schotel en LNB's goed afgesteld staan voor deze 2 satellieten, in OPENPLI kan je automatische zoekfunctie eens gebruiken ( deze komt ook tijdens de installatie voorbij)

Dan ga je zien dat Astra 19.2 & 23.5 signaal geven, want het nu ook zijn dat een van de koppen een andere satelliet binnenkrijgt, dit even checken .

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...