Ga naar inhoud


VU plus Solo SE


Francor

Aanbevolen berichten

Signaalsterkte is ook niet bepaald 'vet' voor de satellieten. 60% is bar weinig voor Astra (ook in Frankrijk). Afstellen van de schotel lijkt me zeker niet verkeerd.

Voor de rest zou ik ook kijken of hij daadwerkelijk de goede sat ontvangt (Astra1 op DiseqC A en Astra3 op DiseqC B.)

De Duo LNB heeft zijn eigen DiseqC 2:1 ingebouwd. Die moet dus zonder extra 2:1 switch aangesloten worden. Daarbij zijn die LNB's heel vaak gewoon stuk.

 

Beide tuners dus instellen als: Eenvoudig, DiseqC A/B DiseqC A: Astra 1 en DiseqC B :Astra3. Bij Opnames zet de voorkeurstuner op Automatisch...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 minuten geleden zei Francor:

. In de settingen zijn tuner A en B gelijkgesteld. 

ik begrijp nog steeds niet welke tuner configuratie ingesteld is

die foto's zijn halfslachtig en het is allemaal onoverzichtelijk

 

plaats het bestand als bijlage

etc/enigma2/settings

dan maken we der misschien wel een juiste configuratie van

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik begrijp nog steeds niet welke tuner configuratie ingesteld is

die foto's zijn halfslachtig en het is allemaal onoverzichtelijk

 

plaats het bestand als bijlage

etc/enigma2/settings

dan maken we der misschien wel een juiste configuratie van

Dat is ook het probleem (voor ons). Tuner B gelijkgesteld aan A. Ja, erg leuk maar HOE is tuner A dan geïnstalleerd?? Dát vinden we dus niet terug..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Mimisiku:

Signaalsterkte is ook niet bepaald 'vet' voor de satellieten. 60% is bar weinig voor Astra (ook in Frankrijk). Afstellen van de schotel lijkt me zeker niet verkeerd.

Voor de rest zou ik ook kijken of hij daadwerkelijk de goede sat ontvangt (Astra1 op DiseqC A en Astra3 op DiseqC B.)

De Duo LNB heeft zijn eigen DiseqC 2:1 ingebouwd. Die moet dus zonder extra 2:1 switch aangesloten worden. Daarbij zijn die LNB's heel vaak gewoon stuk.

 

Beide tuners dus instellen als: Eenvoudig, DiseqC A/B DiseqC A: Astra 1 en DiseqC B :Astra3. Bij Opnames zet de voorkeurstuner op Automatisch...

 

Beide tuners zijn precies zo ingesteld. Wat de signaalsterkte betreft, ik heb nooit een beter signaal gehad en dat heeft altijd prima gewerkt. Waarom zou dat nu ineens niet meer zo zijn, vraag ik me dan af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Tonskidutch:

exact;)

Sorry hoor, maar wat wil je nou nog meer weten dan dit: DiseqC A/B DiseqC A: Astra 1 en DiseqC B :Astra3. Zo zijn de tuners ingesteld.

Ergens zit een 'bitje' los. Ik denk dat het probleem in de registratie van tuner B zit. Als ik de kabel loskoppel van tuner A heb ik geen beeld meer en dat zou wel moeten. Als daar weer beeld op is, op B dus los van A, dan is volgens mij het probleem opgelost. Wat hier zo vreemd aan is, is dat B wel het signaal prima doorgeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de SoloSE gewoon stuk. Ik zou zeggen: probeer een andere twin ontvanger, stel hem net zo in als je DoloSE en probeer het nog een keer

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de SOLO had initieel een voorkeur tuner B op wiens F-connector men dus moest aansluiten

maar je geeft helemaal geen antwoord op het verzoek de tuner configuratie te laten zien

voor de zoveelste keer

dan hoef ik me er ook niet meer mee bemoeien met het vinden van een oplossing

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Mimisiku:

Misschien is de SoloSE gewoon stuk. Ik zou zeggen: probeer een andere twin ontvanger, stel hem net zo in als je DoloSE en probeer het nog een keer

Nee, hij is niet stuk. Tenminste, ik heb vandaag een nieuwe, exact dezelfde, geinstalleerd en het probleem blijft gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zo vaag als wat.. Wát heb je exact hetzelfde geïnstalleerd? Een nieuwe tuner of een nieuwe SoloSE. Als je een werkende tuner vervangt voor exact dezelfde tuner in hetzelfde apparaat en het probleem blijft dan is er een hele logische mogelijkheid dat het moederbord van de SoloSE dus stuk is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

de SOLO had initieel een voorkeur tuner B op wiens F-connector men dus moest aansluiten

maar je geeft helemaal geen antwoord op het verzoek de tuner configuratie te laten zien

voor de zoveelste keer

dan hoef ik me er ook niet meer mee bemoeien met het vinden van een oplossing

ciao

enigma.jpg.ad44e05ccc0af775e343ddd576be7f99.jpgdiverse-instellingen.jpg.657b0cb5cfe55ae2be3fca0650ab3339.jpg

 

Doe niet zo geirriteerd. Als je die halfslachtige foto's bekijkt, goed bekijkt, kun je exact zien hoe de tuners ingesteld zijn, zo dus: DiseqC A/B DiseqC A: Astra 1 en DiseqC B :Astra3. Ik wil om jou te plezieren nog wel een keer nieuwe nette foto's maken, maar ik draai zo langzamerhand ook dol. Ik ga nu weer naar de woonkamer om nieuwe foto's te maken. Goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Mimisiku:

Je bent zo vaag als wat.. Wát heb je exact hetzelfde geïnstalleerd? Een nieuwe tuner of een nieuwe SoloSE. Als je een werkende tuner vervangt voor exact dezelfde tuner in hetzelfde apparaat en het probleem blijft dan is er een hele logische mogelijkheid dat het moederbord van de SoloSE dus stuk is...

Wat je zegt. Dat denk ik nu ook al de hele tijd. Moederbord naar de .....! Ik heb dus een nieuwe tuner geïnstalleerd en ik heb het nooit over iets anders gehad. Er begint hier en daar irritatie op te treden en daar heeft niemand wat aan. Laten we het hoofd koel houden :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag nu trouwens geen foto's meer maken van mijn vrouw, ik moet met haar buiten aan de koffie. En ze heeft gelijk, ik zit hier nu al weer de hele dag aan te klooien. Ik hoop nog van iemand een positievere conclusie te horen dan dat het moederbord stuk is. Ik ben nu al meer dan 100 euro kwijt aan spullen die me niets hebben opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geïrriteerd ben ik niet hoor... Probleem is dat we exacte info nodig hebben om alles uit te kunnen sluiten. We zitten er immers niet naast.. Je zou zelfs eens voorzichtig kunnen kijken of er geen pootje verbogen is danwel een los contact op de NIM bus..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...