Ga naar inhoud


VU plus Solo SE


Francor

Aanbevolen berichten

Is er bij deze instelling op elke ingang van de Twin tuner een kabel vanaf de duo LNB aangesloten, indien ja geven deze beiden een signaal door.

Dit moet even getest worden of ze beide werkende zijn, dus goed en sterk signaal en ruim voldoende kwaliteit.

DSC_6290.jpg

 

En hoe worden de CD kanalen gedecodeerd in de Solose v2, met een smartcard in de ontvanger of met een module, een module geeft beperkingen bij opnames

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uur geleden zei Francor:

Beide tuners zijn precies zo ingesteld. Wat de signaalsterkte betreft, ik heb nooit een beter signaal gehad en dat heeft altijd prima gewerkt. Waarom zou dat nu ineens niet meer zo zijn, vraag ik me dan af?

 

Signaalsterkte is inderdaad onvoldoende, en indien de schotel bij een dergelijke slechte afstelling ook maar iets is verdraaid kom je al vlug in de problemen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Tripleboy:

Is er bij deze instelling op elke ingang van de Twin tuner een kabel vanaf de duo LNB aangesloten, indien ja geven deze beiden een signaal door.

Dit moet even getest worden of ze beide werkende zijn, dus goed en sterk signaal en ruim voldoende kwaliteit.

DSC_6290.jpg

 

En hoe worden de CD kanalen gedecodeerd in de Solose v2, met een smartcard in de ontvanger of met een module, een module geeft beperkingen bij opnames

De CD kanalen worden gecodeerd met een CD smartcard.

Ik ben overigens weer aan het experimenteren geslagen. Op dit moment lopen er twee opnames, 1 op NPO2 en 1 op NPO3, tegelijkertijd. Het gevolg is dat ik na heen en weer zappen NPO2 niet meer in beeld krijg. Op de andere zenders wordt via tuner B het signaal doorgegeven. Ik voeg hier de foto's bij.

opnemen-3.jpg

opnemen-2.jpg

opnemen-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je signaal is onvoldoende, de schotel moet eerst eens goed afgesteld worden, 9.9 dB is te laag dat moet richting 14 dB gaan.

 

Van je ontvangstkop (LNB) op de schotel zou graag een foto zien, kan je deze maken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er toch naar uit dat de signaalsterkte niet voldoende is. Als het niet zo heet is ga ik het dak op, want daar moet ik helaas zijn, en dan moet ik met behulp van een soort walkytalky met mijn vrouw communiceren wanneer het signaal maximaal is. Kijken of ik het beter kan krijgen. Bijgaand nog wat foto's van de instellingen.

tunerinstelling.jpg

signaal4.jpg

signaal-3.jpg

signaal-2.jpg

signaal-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tripleboy:

Je signaal is onvoldoende, de schotel moet eerst eens goed afgesteld worden, 9.9 dB is te laag dat moet richting 14 dB gaan.

 

Van je ontvangstkop (LNB) op de schotel zou graag een foto zien, kan je deze maken.

Dan moet ik het dak op. Dat ga ik nu niet doen. Maar bijgaande foto van de doos geeft dat voldoende informatie? 

LNB.jpg

1 minuut geleden zei Tripleboy:

Je kan ook met een app op je smartphone het signaal meten en dat terwijl je aan de schotel bent, is handig voor een degelijke afstelling te bekomen.

 

 

Klinkt goed :). Maar ik zit op het platteland en het signaal is erg zwak . Ben bang dat dat niet gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor een 60cm schotel... Heb je die ook?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Francor:

Dan moet ik het dak op. Dat ga ik nu niet doen. Maar bijgaande foto van de doos geeft dat voldoende informatie? 

LNB.jpg

Klinkt goed :). Maar ik zit op het platteland en het signaal is erg zwak . Ben bang dat dat niet gaat lukken.

 

Heeft daar niets mee vandoen, het maakt gebruik van je wifi signaal in huis, je ontvanger moet wel op je netwerk aangesloten zijn.

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Francor:

, maar ik draai zo langzamerhand ook dol. Ik ga nu weer naar de woonkamer om nieuwe foto's te maken. Goed?

je kunt ook uit je luie stoel achter de pC via het webinterface alle OSD menu's gewoon opslaan en als bijlage toevoegen

dan hoef je geen camera in handen te nemen en overladen naar pC

 

zelfs met de afstandbediening van het webinterface kun je door de menu's zappen en comfortabel screenshot's (zo noemen we dat) maken van je instellingen

ter lering ende vermaak van ons om te kunnen beoordelen of je de juiste tuner configuratie hebt ingesteld

 

als test zou ik de coax kabels een wisselen ( nadat je eerst de receiver hebt uitgezet - en stroomloos hebt gemaakt)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Val niet van je stoel :). De afstand tussen de schotel en de decoder is nogal groot. Er zit zo ongeveer 20 meter tussen. Ik heb ooit signaalversterkers tussen de kabels geplaatst. Ik heb ze er nu maar eens tussenuit gehaald, kijken wat dat oplevert, en wat schetst mijn verbazing, het signaal is beter dan daarvoor, niet veel, maar het overstijgt de 10Db. Gevolg: alles werkt naar behoren. Ik ga nog wel één dezer dagen het dak op om te zien of ik het signaal nog iets beter kan krijgen. Maar ik ben er wel uit. De oude tuner is niet stuk maar ook niet goed heb ik nu wel geconstateerd. Dus die kan op de hoop.
Iedereen bedankt voor het meedenken.... Nog een prettige dag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

je kunt ook uit je luie stoel achter de pC via het webinterface alle OSD menu's gewoon opslaan en als bijlage toevoegen

dan hoef je geen camera in handen te nemen en overladen naar pC

 

zelfs met de afstandbediening van het webinterface kun je door de menu's zappen en comfortabel screenshot's (zo noemen we dat) maken van je instellingen

ter lering ende vermaak van ons om te kunnen beoordelen of je de juiste tuner configuratie hebt ingesteld

 

als test zou ik de coax kabels een wisselen ( nadat je eerst de receiver hebt uitgezet - en stroomloos hebt gemaakt)

Kun je me uitleggen hoe dat precies gaat? Met die dingen is het zo, als je gewend bent er mee om te gaan dan denk je al gauw dat een ander dat snapt als je het een beetje uitlegt. Dus als je de moeite wilt nemen, ter lerinck ende vermaack, hoor ik dat graag van je. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe dit maar eens

het IP-adres van je receiver in de adresbalk (zonder http: etc)

als je dat lukt ben je al heel ver op de goede weg

Screenshot_43.jpg

Screenshot_44.jpg

 

dan zie je link MAAK SCREENSHOT

en dat kun je middels rechter muisknop opslaan op je bureaublad en als bijlage in een bericht plaatsen

 

Screenshot_45.jpg

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...