Ga naar inhoud


VU plus Solo SE


Francor

Aanbevolen berichten

Waarom niet? Er zit een hele berg Fransozen op Astra1...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

21 minuten geleden zei Mimisiku:

Waarom niet? Er zit een hele berg Fransozen op Astra1...

Aan de dubbele kop zitten 4 aansluitingen voor coax-kabels. Daarvan zijn er drie in gebruik. Twee voor Canal digitaal en één voor de Franse TV.

 

En dat voor een TWIN tuner ?

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Tripleboy:

Volgens mij kan dit niet , een dubbele kop voor drie satellieten, je hebt voor CD Astra 19.2 en Astra 23.5 nodig, maar hoe jij daar nog een franse tv bij hangt ontgaat me.

 

Het 1 ontvangstkop per satelliet, dit moet zo ingesteld staan in je tuner configuratie, de vier uitgangen geven elk hetzelfde signaal uit.

 

Natuurlijk moet je schotel en LNB's goed afgesteld staan voor deze 2 satellieten, in OPENPLI kan je automatische zoekfunctie eens gebruiken ( deze komt ook tijdens de installatie voorbij)

Dan ga je zien dat Astra 19.2 & 23.5 signaal geven, want het nu ook zijn dat een van de koppen een andere satelliet binnenkrijgt, dit even checken .

De Franse TV zit op dezelfde satelliet. Zo simpel kan het zijn... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Franse aansluiting gaat inderdaad naar een Franse decoder. 

Maar er komt nu duidelijkheid. Tuner B neemt geen signaal meer aan. Bij de tunerconfiguratie staat bij tuner B 'niet aangesloten' en dat is niet meer aan te passen. 

Ik moet dus duidelijk aan een nieuwe tuner... Iedereen bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Francor:

De Franse aansluiting gaat inderdaad naar een Franse decoder. 

Maar er komt nu duidelijkheid. Tuner B neemt geen signaal meer aan. Bij de tunerconfiguratie staat bij tuner B 'niet aangesloten' en dat is niet meer aan te passen. 

Ik moet dus duidelijk aan een nieuwe tuner... Iedereen bedankt voor het meedenken.

Normaal met een single tuner ( deze van 49 €) , maar nu goed opletten

 

Dual Tuners can be used into VU+SoloSE v2. Vu+SoloSE (v1) can only accept single tuners.

 

Je gaat even goed moeten kijken welke versie van de SoloSE je in huis hebt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Tripleboy:

Volgens mij kan dit niet , een dubbele kop voor drie satellieten, je hebt voor CD Astra 19.2 en Astra 23.5 nodig, maar hoe jij daar nog een franse tv bij hangt ontgaat me.

 

Het 1 ontvangstkop per satelliet, dit moet zo ingesteld staan in je tuner configuratie, de vier uitgangen geven elk hetzelfde signaal uit.

 

Natuurlijk moet je schotel en LNB's goed afgesteld staan voor deze 2 satellieten, in OPENPLI kan je automatische zoekfunctie eens gebruiken ( deze komt ook tijdens de installatie voorbij)

Dan ga je zien dat Astra 19.2 & 23.5 signaal geven, want het nu ook zijn dat een van de koppen een andere satelliet binnenkrijgt, dit even checken .

De Franse TV zit op dezelfde satelliet. Zo simpel kan het zijn... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, je moet een SoloSE V2 hebben om een dergelijke tuner te kunnen gebruiken, vergelijk de achterkant even met deze foto, er staat vermeld dual tuner support op de V2 versie.

 

Vu-_Solo_SE_V2_1.png

 

Vusolo-Se-V2.jpg

 

Je kan ook eens kijken onder Menu (toets indrukken), Informatie > ontvanger om precies te weten welke type ontvanger je eigenlijk wel bezit, dit gaat dan duidelijkheid geven.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2018 om 13:03 zei Tripleboy:

Hallo, je moet een SoloSE V2 hebben om een dergelijke tuner te kunnen gebruiken, vergelijk de achterkant even met deze foto, er staat vermeld dual tuner support op de V2 versie.

 

Vu-_Solo_SE_V2_1.png

 

Vusolo-Se-V2.jpg Dit is exact mijn VU+ solo SE.

 

Je kan ook eens kijken onder Menu (toets indrukken), Informatie > ontvanger om precies te weten welke type ontvanger je eigenlijk wel bezit, dit gaat dan duidelijkheid geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

typenummer.jpg.6802188660df75faea0a614f9765b451.jpgHallo, ik ben terug bij af. De nieuwe dual tuner is binnen en exact gelijk aan de bestaande. Ingeplugd en met spanning gekeken wat het opleverde. Grrrr... precies hetzelfde probleem. Ik ga even wat dingen op een rijtje zetten.

- Als ik alleen een coax-kabel aansluit op tuner B dan krijg ik geen beeld, hoewel tuner B voluit signaal geeft in de signaalzoeker. Ik zou wel beeld moeten hebben. Wisselen van de kabels levert hetzelfde resultaat op.

- Als ik alleen een coax-kabel aansluit op tuner A krijg ik wel beeld.

- Als ik een opname start op NPO1 en ik ga naar de signaalzoeker in het menu, dan geeft hij geen signaal op tuner A van beide satellieten, wel op tuner B. Als ik dan naar NPO2 zap en weer terug krijg ik geen beeld maar de boodschap: afstemmen mislukt.

- Als ik een opname start op NPO2 en ik volg dezelfde procedure dan geeft hij zowel op tuner A als op tuner B geen signaal, wel beeld op een aantal zenders na (waaronder NPO2 na heen en weer zappen). Dan krijg ik de boodschap: afstemmen mislukt.

- Over twee programma's tegelijk opnmen zal ik het maar niet hebben, je begrijpt wel dat dat helemaal niet werkt.

- En voor alle duidelijkheid dual opnemen en kijken heeft voor een week of probleemloos gewerkt. Pas daarna ben ik dingen gaan veranderen zoals het aanpassen van de image. Maar verder eigenlijk niets essentieels. In de settingen zijn tuner A en B gelijkgesteld.

- Ten overvloede: mijn tuner is een VU+solo SE. De tuner luistert naar de naam VU+ DVB-S2 Dual Tuner. 

 

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...