Ga naar inhoud


Oscam draait niet stabiel op vu+duo


wigee

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds de aanpassing van TVV probeer ik Oscam te draaien op mijn vu+duo.

Na enkele dagen zoeken naar de juiste settings draait oscam nu goed.

Alleen blijft het niet stabiel draaien.

Soms na enkele uren decodeert hij het kanaal maar beeld blijft zwart.

Dit kan ik oplossen door via de webaccess oscam te herstarten of door de box te herstarten.

 

Ik zou graag een script hebben dat ocsam bv elke minuut checked of hij draait indien hij draait gebeurd er niets, indien niet dan herstart oscam.

 

Op een ander forum was er mij verteld de optie oscam -b -r2 in de commandline in te geven.

Ik zou niet weten hoe je dit doet.

 

Ondertussen heb ik wel al een cronmanager geinstalleerd om scripts te laten draaien.

 

Is er hier iemand die me zo een werkend script kan bezorgen en me ook kan uitleggen hoe ik dit installeer op mijn box?

 

Ps: ik draai OScam experimental van de feed van openpli.

 

Hopelijk kan iemand me helpen?

 

Groeten,

Wigee

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben het volledig met je eens dat het triest is dat er zo'n mysterie gecreerd wordt rondom het maken voor een beginner van een simpel crontab scriptje...

als je erom vraagt op dit forum (alsook op andere forums) is het antwoord onvariabel ... zoeken... maar nergens vind je iets wat bruikbaar is voor een programmatie leek !!!

Een ABC how-to zou zeker welkom zijn op deze site.... een wens voor 2012 !

 

;) ;) ;)

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Oscam wel blijft draaien maar niet (goed) werkt.

In dat geval zal je gewenste scriptje ook niets doen.

Ergens zal je toch een instelling niet juist hebben staan ........

Mocht je het probleem hebben gevonden vermeld het dan effe hier, want oscam geeft hier hetzelfde probleem.

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds gisteren morgen wat aanpassingen gedaan aan de configuratie en loopt oscam toch 1 1/2 dag zonder problemen.

Misschien ligt het wel aan de overclocking die ik had ingesteld...

Nu staat beide op 500, dan werkt het zoals cccam iets trager maar tot hier toe werkt alles wel.

 

Indien nodig post ik mijn config hier wel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam is sinds de laatste config aanpassing niet meer gecrasht wel nog 1 x zwart beeld gehad, opgelost na herstart van de oscam service.

Ik heb ondertussen cronmanager geinstalleerd en zo nu graag een script laten draaien dat om de x aantal uur oscam herstart. (Check of oscam draait is hier niet nodig aangezien oscam wel draait maar zwart beeld geeft).

Is er iemand hier die me zo een scrip kan bezorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben we het over dezelfde Oscam?

er zijn menig versies en ook in combinatie met menig client softcam

dus

Oscam puur als Card Server + een andere compatibele Client

CCcam of Mgcam of newcam

of

Oscam puur als Card server + Oscam als Client (dacht men noemt dat dvbapi)

om een nieuwe te leren kennen en te optimeren moet je dat natuurlijk vermelden.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

komaan mensen,

 

... ik wil het voor de zoveelste keer nog wel eens herhalen; ik draai Full OScam met DVBAPI , maar wat doet dat ertoe; de vraag is wel:

 

geef ons a.u.b.nu eindelijk eens een eenvoudig script en een duidelijke instruktie om met Cron de VU+ elke dag op een bepaald uur te doen herstarten

 

i.p.v. telkens weer te zeggen dat we het forum moeten doorlezen (waar NERGENS een duidelijk antwoord staat, altans zeker niets bruikbaars voor een prog leek!)...

 

iets anders wordt er, denk ik, in deze tread niet gevraagd, en ik heb sterk de indruk dat VELE VU+ users dit zouden kunnen apprecieren/gebruiken !

 

Bedankt !

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ook nog steeds geen bruikbaar script te pakken gekregen en ook nog geen uitleg hierover gevonden.

Het enige dat ik weet is dat je met de plugin cronmanager, een script kan laten lanceren om de zoveel uur of minuten.

Een script dat 1 of 2 x per dag wordt uitgevoerd zou al veel oplossen...

 

Ik heb ook OScam server + mgcamd geprobeerd, lijkt me toch niet zo vlot te draaien

Oscam server + cccam als client werkt bij enkel als ik de box nog niet herstart heb.

De vraag is dan wel of de box niet gewoon cccam server/client gebruikt ipv oscam server / cccam client?

Na herstart werkt het niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook geen ervaring met Cronjobs maar met wat zoeken en gezonde logica heb ik het volgende gevonden om de vu te herstarten, getest op mijn box met VTI 4.0.

Menu, Applicaties, VTI-panel, Systeem gereedschap, Cronjob manager, Groen (toevoegen), loop naar de map etc/init.d en selecteer daar het bestand reboot. Vul de gewenste tijd in bijvoorbeeld uur 3: minuten 10 als je om 10 over 3 snachts wil laten rebooten. Klaar.

Ik denk dat je met het bestand current_cam.sh je cam kunt herstarten. Je moet dan als extra opdracht optie het commande restart ingeven.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...