Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Beste leden ,

 

Ik gebruik nog steeds versie 108.75 .

Toen ik gisterenavond van zender wilde wisselen kreeg ik op alle zenders de melding " Gecodeerde Zender " .

Alleen opnieuw opstarten gaf weer beeld.

Ik las op het forum dat volgens meerdere gebruikers 108.75 nog de meest stabiele firmware is ; maar zo nu en dan loopt de REBOX bij mij toch vast.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk toch wel dat je eens zou moeten overstappen naar de laatste FW 1.09.90.

Deze is weliswaar ook niet geheel bug-vrij maar ik denk toch in elk geval beter dan die die jij nu in gebruik hebt.

In de tussentijd zijn er toch wel een aantal essentiële wijzigingen doorgevoerd waarvan een aantal niet direct in het oog springen maar 'onder water' toch wel ervoor zorgen dat het een en andere beter functioneert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ton2207: ik hou het veiligheidshalve op soms.

 

Ik had vorige week enkele keren melding 'file is in use' bij het verwijderen... Dit werd door te verplaatsen naar de map 'recordings' opgelost, ik kon ze nadien zonder problemen verwijderen.

Misschien een apparte 'trash'-folder aanmaken en zelf daar alles in dumpen en periodiek deze ledigen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op met me Rebox 8000 - het werkt niet en het zal nooit goed werken. Ik heb 1.09.90 er een tijdje opzitten en weer regelmatig vastlopers bij het opnemen en bij het zappen dat hij "gecodeerde zender" geeft. Zap je dan weer dan komt het beeld eindelijk eens. Het is het niet waard om de hele tijd te hopen op verbeteringen die er toch niet komen. Ik ga op zoek naar iets anders.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga op zoek naar iets anders.

 

Wel eens Octagon firmware overwogen?

De laatste versie werkt feilloos, geen onverwachte "gecodeerde zender" mededelingen, geen vastlopers, geen bevroren beelden.

Kortom, zo stabiel als een huis, zie ook het desbetreffende draadje.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je berichtje, ik zal erover nadenken maar heb vaak gelezen dat ook de Octagon zijn kuren heeft. Het is het proberen waard en als hij het niet doet stuur ik hem alsnog

naar de eeuwige jachtvelden :-) Men neme een hamer .........

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is de algemene toon op dit moment dat de laatste versie Octagon en Rebox software elkaar niet veel ontlopen.

De algemene indruk is dat de box veel stabieler is en dat de hierboven beschreven klachten nagenoeg niet meer voorkomen.

 

Wat velen geholpen heeft is de ontvanger helemaal "leeg" te maken en instellingen en lijsten opnieuw op te bouwen.

Ook zijn hier programma's beschreven die het systeem-geheugen van de box opschonen.

 

Een kritiek punt op dit moment is dat de software update soms vastloopt, zowel met USB-Stick als zelfs met gebruik van de Rebox update server.

Wanneer dat gebeurt kan je met Porter en een RS-232 nul-modem kabel de box meestal wel redden.

 

Wat ik ook constateer is dat na een fastscan zenderlijst update, sommige vernieuwde zenders de melding "gecodeerde zender" geven.

Kennelijk houdt de Rebox in een interne lijst per programmaplaats bij, hoe er met een gecodeerde zender moet worden omgegaan, bijvoorbeeld welke (kaart) lezer en/of welke decodering er geselecteerd moet worden.

 

Wat ik na een fastscan doe is alle posities even via de CH-UP toets aflopen. Daarbij zie je dat sommige zenders dan inderdaad geen beeld geven, waarna even terug en heen schakelen beeld geeft. De informatie wordt daarna kennelijk in een lijst opgeslagen en omschakelen gaat vanaf dat moment probleemloos.

 

Ik kan mij goed voorstellen, dat je na alle ervaringen je ontvanger zat bent, zo ben ik hier aan mijn 2e Rebox-8000 geraakt.

Die draait hier alweer 2 maanden zonder de problemen die de vorige eigenaar er mee had.

 

Ik denk dat in plaats van het modificeren met de hamer van je ontvanger je hier andere forumgebruikers een plezier doet met jouw oude ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutch

 

Je mag je oude box wel naar mij opsturen, want om hem helemaal in Zweden op te halen

wordt een beetje te kostbaar.

Zelf heb ik een Rebox 4000 omgebouwd naar Octagon met FW 1.09/90 en krijg alleen nog

melding gecodeerde zender als ik hem opstart vanuit de (Nederandse-CD gecodeerde)

favorietenlijst. Start ik hem op via een ongecodeerde zender en zap ik vervolgens naar

CD gecodeerde zenders, krijg ik geen melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb aantal maanden redelijk probleemloos met versie 1.08.75 gewerkt. Nu echter regelmatig vastlopers bij gebruik bestandsbeheer. Opgenomen programma bekeken weggooien en plotseling box vastgelopen en alleen met knop achterop weer werkend te krijgen. Heb al de harde schijf geformateerd, fabrieksherstel en opnieuw fastscan maar helpt niet. Als ik de ellende hoor met upgraden naar andere versie zie ik daar erg tegenop. En heb ook niet de indruk dat dit alle problemen oplost. Laatste versie van octagon schijnt wel probleemloos te werken, maar vereist nogal wat computerkennis en lijkt me nogal ingewikkeld. Heb zelf loader versie 1.19 en dit moet dacht ik 1.54 zijn voor nieuwe firmware. Denk er ook steeds vaker over om op zoek te gaan naar iets anders. Betekent echter wel weer ruim 300 euro investeren. Begrijp niet dat men de rebox niet stabieler krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je tegen een migratie van de Rebox FW naar Octagon opkijkt maar uiteindelijk valt het wel mee.

Met hulp van de hier aanwezige forumleden plus een aantal hieraan op dit forum gerelateerde artikelen kom je al een heel eind en kun je althans testen of de meeste problemen dan zijn opgelost.

Heb jij eigenlijk al de ontvanger eens grondig 'schoongemaakt' volgen de hier http://www.sat4all.com/forums/topic/319703-re-8000-9000-mogelijke-oplossing-diversen-problemen/ beschreven opties?

D.m.v. het uitvoeren van de genoemde acties kan jouw ontvanger weleens beter presteren.

Het grootste deel van deze beschrijvingen kun je al gebruiken om jouw Bootloader naar 1.54 en naar de Octagon FW te migreren.

Als je dit dan nog te ingewikkeld vindt dan kun je er ook beter maar vanaf blijven en eventueel die genoemde € 300,= investeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat bij jou de ontvanger in deep sleep?

Dat voorkomt problemen bij het bewerken van bestanden.

 

Het niet kunnen wissen van bestanden is nog steeds een software-bug die ze niet hebben opgelost.

 

Ik denk dat dit te maken heeft met de optie die bijhoudt, waar je per bestand gebleven bent met kijken.

Je kan namelijk een weergave op elk moment afbreken, en later ervoor kiezen vanaf dat stop moment verder te kijken.

Ik denk dat dit gegeven ervoor zorgt dat da software "denkt" dat het bestand in gebruik is en het wissen van het bestand mis gaat.

 

Deep sleep wist kennelijk de "flag"die de software in een tabel zet en het bestand als "in-gebruik" aanmerkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger altijd in deep sleep. Het niet kunnen wissen is niet het probleem. Dit lukt wel alleen loopt de ontvanger daarna soms vast en is via de afstandsbediening niet meer te bedienen. Is een aantal maanden goed gegaan maar de laatse twee weken constant vastlopers>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op met me Rebox 8000 - het werkt niet en het zal nooit goed werken. Ik heb 1.09.90 er een tijdje opzitten en weer regelmatig vastlopers bij het opnemen en bij het zappen dat hij "gecodeerde zender" geeft. Zap je dan weer dan komt het beeld eindelijk eens. Het is het niet waard om de hele tijd te hopen op verbeteringen die er toch niet komen. Ik ga op zoek naar iets anders.

 

Zo dacht ik precies over mijn RE 9000. Heeft allemaal veel te lang geduurd die misère. Dat eindeloze forumgezever over allerlei trucs en oplossingen die toch niet werken ben ik meer dan zat.

Een bedrijf dat na drie jaar tijd geen werkende software kan ontwikkelen en begeleidende instructies bereidstelt heeft incompetent personeel in dienst en lak aan zijn klanten, daar hoef je niet lang over na te denken. Dat het bij een aantal mensen wél werkt, daar kopen ik en blijkbaar vele anderen niks voor.

 

Eindelijk een verstandig besluit genomen en een VU+ Ultimo gekocht. Een verademing, en aanrader.

(En die Rebox is mij nog te min om de Topfield 4000PVR in de slaapkamer te vervangen of de Humax in de eetkamer; hij wordt gedegradeerd tot radioreceiver in de garage).

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...