Ga naar inhoud


Streamen van Dreambox naar Dreambox


FrankAdem

Aanbevolen berichten

hi michaelangelo,

moet je dus een netwerk mount maken. Per image is dat verschillend, mogelijk is het in je eigen image heel simpel in te stellen; browsen in netwerkbeheer oid naar de andere dreambox z'n moviedir, en dan kun je op de dreambox die geen hd heeft de movies van die mét hd afspelen.

Zaak is dat samba draait op de box met hd (draait meestal al standaard voor een cifs-mount), of nfs (moet je installeren voor een nfs-mount), het laatste is einigszins meer aan te raden. Is hier al verschillende malen uitgelegd verder hoe het moet.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Momenteel ervaar ik problemen met partnerbox nadat deze tijd goed gewerkt heeft.

 

Het geluid happert erg en valt soms geheel weg. Vreemd is ook dat ik VH1Classic helemaal geen beeld en geluid meer krijg. Tot de laatste

upgrade had ik hier geen poblemen mee. Op de hoofdontvanger (en via VLC op laptop) ontvang ik het wel.

 

Het netwerk is het niet, deze is bekabeld en het bekijken van opnames gaat wel goed.

Lijkt een probleem te zijn met partnerbox.

 

Doorvoer netwerk WIFI is 5MBps en bedraad 8MBps.

 

Hoofdontvanger is een 8000 en partnerbox draait op een 7025.

 

Iemand idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook met aantal zenders maar na een paar keer proberen loopt het dan toch wel weer goed en synchroon.

Probeer eens met een bitrate viewer te kijken of je voldoende bandbreedte hebt ..

Zo is bijvoorbeeld voor een HD kanaal zo'n slordige 12-15Mbit nodig en sommige SD kanalen kunnen al met 3Mbit aardig overweg.

Met een bitrate viewer ( plugin ) heb je aardige inzage wat een kanaal verstookt aan data .....

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook met aantal zenders maar na een paar keer proberen loopt het dan toch wel weer goed en synchroon.

Probeer eens met een bitrate viewer te kijken of je voldoende bandbreedte hebt ..

Zo is bijvoorbeeld voor een HD kanaal zo'n slordige 12-15Mbit nodig en sommige SD kanalen kunnen al met 3Mbit aardig overweg.

Met een bitrate viewer ( plugin ) heb je aardige inzage wat een kanaal verstookt aan data .....

 

Heb BitViewer geinstalleerd. Helaas werkt de blauwe knop niet onder Partnerbox.

Het betreft allemaal SD zenders. En gewone opnames bekijken gaat wel goed. Zelfs die op ARD die

met een hogere bitrate zijn opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...