Ga naar inhoud


Streamen van Dreambox naar Dreambox


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Is er een manier om te streamen van Dreambox naar Dreambox, over LAN (of WAN)? Ik wil namelijk naar een regionale zender kijken, die ik maar op één Dreambox kan ontvangen (op Astra 3), want op de andere Dreambox heb ik geen Astra 3 (in zelfde LAN netwerk). Beide zijn Dreambox 8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij heeft het over wanstreaming dacht ik. Kan best waarschijnlijk, ik dacht poort 8001 doormappen, maar bedenk ook dat je uploadsnelheid dan hoog genoeg moet zijn.

Partnerbox installeer je op 1 box en die krijgt dan de zender gestreamed van de andere box. Je kunt dat óók op de andere box installeren, dan is het precies andersom erbij.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat wan-streaming bedoelt wordt

 

daar is dacht ik zoiets als restream voor, als je uploadsnelheid niet hoog genoeg is

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/304110-release-dreambox-restream-v2/page__hl__restream__fromsearch__1

 

heb je dacht ik wel een pc erbij nodig tbv VLC

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, PC erbij die het transcode naar een lagere bitrate. 1 mbps is dan best te doen op SD kanalen. Ik heb dit al eerder zelf met VLC klaar gekregen, gewoon in VLC zelf wat gerommeld met opties daarvoor, werkt perfect (tot aan de andere kant vd wereld zelfs).

Maar zappen gaat dan niet...

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de stream bekijken met een .m3u stream. Ga met je webinterface naar je box met Astra3 en klik op het icoon om te streamen naar je pc/laptop met je rechtermuis en kies voor "koppeling opslaan als" Die stream kun je openen op de andere box.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook de stream bekijken met een .m3u stream. Ga met je webinterface naar je box met Astra3 en klik op het icoon om te streamen naar je pc/laptop met je rechtermuis en kies voor "koppeling opslaan als" Die stream kun je openen op de andere box.

Hoe open je die dan op de andere box? Met PartnerBox de m3u-url intikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer nou maar gewoon Partnerbox FrankAdem, is veel makkelijker... en je kunt lekker zappen van box naar box

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het bestand op je HD in de afspeellijst zetten, waar je opnames ook staan en daar openen. Moet wel eerlijk zeggen dat je dan alleen voor het kanaal waar je de stream voor hebt opgeslagen kunt kijken. Niet alles wat de andere box kan ontvangen kun je kijken. Lekker zappen is er niet bij :)

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de webinterface kun je ook zappen, dus ook dat moet aan de gang te schoppen zijn lijkt me

 

of het gebruikersvriendelijk is, neuh, dat dan weer niet :P

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Moet ik op de Dreambox waarvan ik stream (met Partnerbox) ook iets installeren of configureren? Of moet de Partnerbox-plugin enkel op de "ontvangende" box geïnstalleerd worden? En kan je met de laatste versie van Partnerbox gewoon zappen doorheen de zenders van de "zendende" box, of kan je dan enkel één zender bekijken.

Is het ook mogelijk om op de "ontvangende" box een opname te starten die van de "zendende" box komt, zodat de opname zelf op de harddisk van de "ontvangende" box komt te staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen op de ontvangende box partnerbox te installeren. Je kunt zappen op een bepaalde manier, gewoon installeren, dan zie je het zelf :)

Je kunt op de ontvangende box een remote timer zetten die op de remote box wordt opgenomen, niet op de "ontvangende" box. Als je dat wilt moet je netwerk mounten, maar dan gaan álle opnames naar de ontvangende box, of naar een nas voor mijn part, is nog handiger.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijksoortig topic ook al eens eerder gestard. Ik heb namelijk 2 boxen waarvan een voorzien van een HDD. Op deze box wil ik een programma opnemen en vervolgens door streamen naar de tweede box. Met partnerbox kun je alleen zenders door streamen. Heb namelijk al veel geprobeerd.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...