Ga naar inhoud


Oscam als server voor cccam client


Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik wil mijn "hoofdontvanger" graag gaan uitvoeren met oscam. Echter heb ik ook client boxen die alleen cccam draaien (niet enigma 2). Hoe kan ik die toch laten inloggen op die oscam server? Ik heb meerdere kaarten in mijn hoofdontvanger.

 

Nogmaals, de client kan alleen cccam protocol aan.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mij nooit verdiept in de exacte theorie erachter dus die kan ik je niet vertellen (misschien een ander wel), maar ik kreeg mijn ontvangers met een C-lijn nooit aan de gang, wanneer ik deze veranderde in een N-lijn (dus zo simpel als C: veranderen in N:in de client's CCcam.cfg) werkte het wel..gewoon met het CCcam protocol dus.

 

Natuurlijk onder voorwaarden dat OScam verder goed geconfigureerd is en ook CCcam server ingeschakeld staat. Maar ik kwam er met een behoorlijk standaard configuratie al uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik wil mijn "hoofdontvanger" graag gaan uitvoeren met oscam. Echter heb ik ook client boxen die alleen cccam draaien (niet enigma 2). Hoe kan ik die toch laten inloggen op die oscam server? Ik heb meerdere kaarten in mijn hoofdontvanger.

 

Nogmaals, de client kan alleen cccam protocol aan.

 

Hoi de cccam client kan gewoon via een C lijn naar oscam connecten, in je oscam wel de juiste instellingen maken qua poort etc als je in oscam op configuration klikt en dan op de tab cccam kan je instellen naar welke poort oscam luisterd en welke versie cccam oscam moet simuleren, reshare instellen etc indien gewenst,in oscam op t tab user klikken en en dan add user een bijv client1 en wachtwoord beeld1234 dan verder invullen en en onderaan op save klikken.

Laten we even aannemen dat je oscam op 192.168.0.10 zit met poort 12000 dan doe je in je cccam client gewoon C: 192.168.0.10 12000 client1 beeld1234 en klaar, in oscam kan je een hoop instellen en elke functie word met documentatie online uitgelegd met voorbeeldjes etc dus als je bijv een user hebt aangemaakt en je zou op password klikken dan gaat je webbrowser naar de online documentatie en uitleg voor password en zo werkt dat met elke oscam functie mits je popup blocker uitstaat.

Een N lijn kan ook inderdaad maar dan moet je Newcamd instellen binnen oscam, gewoon weer via configuration en dan de newcamd tab want daar is een N lijn voor bedoeld, om naar newcamd te connecten.

De laatse versies oscam kunnen cccam 2.3.0 simuleren en hebben ook de rate-limit fuctie zoals cccam 2.3.0

Ik hoop dat je het een beetje kan volgen, zoniet stuur je maar een pm en dan zal ik je proberen te helpen waar ik kan.

Ohja wat ik hierboven heb geschreven is allemaal via de webif (web interface) dus je kan met je internet browser oscam benaderen mits goed ingesteld.

 

Cheers

aangepast door sjoemel71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...