Ga naar inhoud


cccam is inderdaad lek!


Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zie het hier ook, en dat is maar goed ook want die client(dreambox) waar ik het op zie moet mijn kaartje (zit in de lokale pc) updaten.

 

Als ik F: naam ww 1 0 0 er van maak is het ook weer weg

En verander ik dit weer in F: naam ww 1 0 1 dan is het weer terug

 

Ik kan dit ook met oscam doen dmv de au= parameter,

 

wat ik hiermee wil zeggen is dua pas op dat als je niet lan shared(wat natuurlijk NIET mag) zet dan in ieder geval die au/emm rechten uit.

 

Ongeacht welke server/softcam/ding je gebruikt

 

lan sharen mag best, LAN staat voor LOCAL AREA NETWORK, dat is je thuisnetwerkje, thuis mag je de kaart wel met je andere receivers sharen.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje?

 

Wat kan er precies gebeuren als je de serial van de kaart kan lezen......

 

ps, misschien een domme vraag maar is deze au mode ook in CCcam te zetten?

 

thnx

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://encrypted.go...K=Google+Search

 

CCcam 2.3.0 spyware installed

CCcam 2.3.0 Spyware installed. Taken from another forum. (chinese dream box) Quelle: Cccamforum Zitat: CCCAM 2.3.0 is taking the ...

www.***ongewenste_link***.co.uk/.../cccam-2-3-0-spyware-installed-248707/ - Cached - Similar

 

Het zou zomaar kunnen dat er rijstkorrels in je ccam zitten die voorkomen dat de deur dicht is, en de plaatser ze er tussen uit pikt,uiteraard met bijlage!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je zoekt naar cccam dan kom je ook andere forums tegen waar ook het backdoor-virus is toegeslagen, als dat allemaal moet geloven dan heeft elke cam inmiddels een backdoor. Word er een beetje :tired: van. Ben nog steeds niet overtuigd.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat ik een klein beetje wat kan verduidelijken:

 

Zodra een persoon een C-line of N-line heeft naar een account waarbij EMM's actief is, dan kan je sowieso de serial van die kaart achterhalen (tot enkele hops zelfs). Deze kwetsbaarheid is al jaren bekend en is niks nieuws onder de zon.

 

De mensen die CCcam hebben ontwikkeld, zijn in het verleden al meerdere keren beschuldigd dat men bewust of onbewust een backdoor hebben ingebouwd. Wat ik heb vernomen (van mensen die hier onderzoek naar hebben gepleegd of het werkend hebben gezien, maar goed de bronnen zijn vaak 2e hands) is het mogelijk om door middel van een speciaal geprepareerde aanvraag de kaarten tot enkele hops down binnen te slurpen (zowel CCcam als NewCS verbindingen). Of dit waar is of niet, het zwakke punt zit hem in het activeren van EMM's. Zodra iemand EMM's aanzet, dan krijg je veel meer informatie (waaronder de serial).

 

Het "gerucht" ging dat Kudelski deze optie/informatie - al dan niet door middel van de backdoor - enkele jaren terug heeft gebruikt en met dit bewijs de abonnementen van een aantal mensen hebben opgeheven vanwege cardsharing. Sowieso is het algemeen bekend dat de providers actief zijn met het achterhalen van namen/kaarten via sites en deze informatie (IP, serial van de kaart doordat zij EMM's actie hebben, etc) gebruiken om de wan-sharers te pakken. Om maar niet te spreken dat er veel mensen zijn die de info poorten van CCcam (16000, 16001) of de WebIF site van hun Dreambox (port 80, deze heeft/had een exploit waarmee je bestanden kan downloaden van het bestandssysteem) zonder enige bescherming open hebben staan.

 

Met andere woorden, zelfs zonder de "beruchte" tool en/of backdoor is het relatief simpel om wan-sharers te achterhalen.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is wat ik al die tijd al schrijf. Alleen een IP adres vergelijk met de inlog op MijnCanaldigitaal levert al tonnen aan informatie op.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad en ik geef je ook helemaal gelijk :)

 

Overigens wil ik ook opmerken dat het toestaan van het updaten van EMM's op je lokale kaart ook binnen OSCam niet veilig is. Zoals ik al eerder zei, het is een bekende kwetsbaarheid dat bij alle softcams speelt. Zodra een account deze mogelijkheid heeft, dan kan hij de serial van je kaart uitlezen.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, moet in je F-line:

F: naam pass 1 0 0 {...} staan, staat er F: naam pass 1 0 1 {...} dan kan oscam de nummers zien.

 

Maar in oscam, moet in oscam.user:

[account]

user = ...

pwd = ...

group = 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,14,15,16

uniq = 1

cccmaxhops = 5

cccreshare = 3

keepalive = 1

au = #blank

Leeg zijn dus, of er niet staan, zodat er geen emm's van de andere dreambox word geaccepteerd.

Moet alleen onder dvbapiau wel au = [label of reader] staan?

aangepast door DoeEensGek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een lang verhaal kort te maken, ik snap van heel deze materie niks!!

Heb CCcam 2.3.0 geïnstalleerd vanwege het gedoe met card-sharing en de update van CD, die naar je smart-card wordt gestuurd.

Om "veilig" met CCcam te werken, welke versie moet ik dan nemen?. Of maakt het niet uit en is het al te laat als het virus heeft toegeslagen?.

 

Stel dat dit hele verhaal klopt, dan zijn duizenden kijkers, die dit niet weten en/of er geen verstand van hebben, de klos.

Gaat CD dan al die brave mensen afsluiten, dan komen er beslist kamervragen over. En dit omdat de meeste mensen niet op de hoogte zijn van dat virus en,

gewoon brave burgers zijn, die middels CCcam decoderen, omdat ze geen "gecertificeerde" ontvanger wilden kopen.

Zou ik ongewild worden afgesloten, bezwaar hier tegen hebben gemaakt zonder oplossing, dan laat ik mijn maandelijkse betalingen gelijk storneren op de bank.

 

OSCam: hoe werkt dat en is die überhaupt wel veilig?.

Heb deze gisteren geïnstalleerd, het beeld bleef na een half uur nog gewoon zwart.

Werkt dat anders dan CCcam?, dat installeer je en start hem en je hebt beeld.

Ik ben het versienummer kwijt, maar in VTi de laatste genomen.

 

Ik heb niet meer dan een opleiding HBS, talenknobbel, dus, daarom niet op universitair niveau,

wie kan het eens eenvoudig uitleggen hoe je OSCam aan de praat krijgt?.

Het zou ook anderen dan mij kunnen helpen.

Er wordt hier met zaken als Telnet, Emm, etc., gegooid, weet niet wat ik daar mee aan moet.

 

Resumé: Wil een betrouwbare CCcam versie installeren of,

een OSCam, zonder toeters en bellen, want ik share niet, ook niet in huis.

 

Sorry, het is toch nog een lang verhaal geworden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DoeEensGek

Inderdaad, zo moet je het doen. Je receiver is dan verantwoordelijk voor het updaten van je kaart (zoals het ook hoort).

 

@Emekli

Kort: Als je niet sharet, dan kun je gewoon gebruik blijven maken van CCcam 2.3.0.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...